Re: Pay per click

From: jiri.hlavenka@cpress.cz
Date: 08. 07. 2001, 17:35 CEST


Dovolil bych si se svým učeným kolegou :-) ne zcela souhlasit. Je to jako
psát, že je překonané zadávat do novin inzeráty s odpovědními kupóny nebo do
televize spoty s "zavolej IHNED", tj. reklamy postavené na vyvolání okamžité
reakce (alias clicku). Tvrdit, že to je "překonané", znamená ignorovat svoje
zákazníky a říkat jim, že ne oni, ale MY víme, co je pro ně nejlepší.

Pokud ale jde o placení kampaní podle počtů clicks, musí logicky vždy
spolupracovat zadavatel s agenturou nebo médiem, na jejich vzájemné dohodě
musí být nejen cena a rozsah, ale i VZHLED banneru. Je to svým způsobem
podobné jako úspěšný model teleshoppingu, kde TV také neinkasuje za
odvysílaný čas, ale za provize z prodaného zboží.

----- Original Message -----
From: <jiri.waisser@cpress.cz>
To: <reklama@nawebu.cz>
Sent: Wednesday, July 04, 2001 1:58 PM
Subject: RE: Pay per click


> Lpeni na clicku z banneru je opravdu uz prekonane. Jak bylo spravne
napsano,
> tak kliknuti ovlivnuje jak vlastni vzhled banneru, tak cileni - nabidka na
> hypoteky na zpravodajskem serveru o pocitacich bude mit nulanulanic, ale
> muze mit (a vim ze ma) nekolikaprocentni clickrate na realitnich
serverech.
> Staci mit dobre cileni a podle cile udelat banner (toto poradi je nejvetsi
> zaruka uspechu).
>
> Kdyz se to postavi ale na clickrate (zakaznik neplati za zobrazeni ale
> click), zadavatel muze vytvorit pripominaci banner, ktery navstevnikovi
jen
> rekne "halo, jen se pripominame, ze jsme" a nic mu to nebude slibovat po
> kliknuti, tak takova reklama je pro zadavatele hodnotna a podle pocitani
na
> clickrate pro nej skoro zadarmo. To nemusi byt jen umysl, to muze byt
spatne
> cileni, nesikovnost grafika nebo (a to zejmena) kombinace obojiho.
>
> Melo by se uz konecne uvazovat v mezich, ze clicknuti na reklamni medium
na
> internetu je rozsirujici moznosti reklamy pres internet, nikoliv hlavni
nebo
> jedinou - rozsirujici proto, ze jina media toto nenabizi.
>
> Pocitani pres clickrate normalne nejde nejak oduvodnit nebo spravedlive
> ocenit. Toto pocitani ma smysl akorat v tech navrzenych soutezich "tady A,
> po kliknuti najdete na serveru B a dostanete C".
>
>
> Myslim, ze uz konecne muzeme vsichni souhlasit, ze clickrate je jedna z
> vlastnosti internetove reklamy, nikoliv jedinou (jak bylo dlouze
> podsouvano) - prilisne upinani na clickrate je zavadejici.
>
>
>
> Jiri Waisser
> reklamni system ADRENALINE
> http://www.adrenaline.cz
>
>
>
> -----Original Message-----
> From: Jiri Lahvicka [mailto:Lahvicka@atlas-as.cz]
> Sent: Wednesday, July 04, 2001 10:22 AM
> To: reklama@nawebu.cz
> Subject: RE: Pay per click
>
>
> Pokud spatne nakoupite reklamu, tak cena za klik je pochopitelne
> vysoka... ale nam napr. bezi v BillBoardu kampan na cestovani.atlas.cz
> postavena na NEtrikovych bannerech, kde pri uzkem zacileni mel jeden z
> banneru CTR 1,3 % - pokud bychom ty kredity koupili, navic za "letni"
> cenu 100 Kc CPT, tak by nas v tomto konkretnim pripade vysel klik na
> necelych 8 Kc (coz uz by melo, vzhledem k tomu, ze to propaguje prodej
> zajezdu last minute, nejspis i primy financni prinos).
>
> Navic pokud budete platit opravdu za klik, nikoli za dalsi efekty
> reklamy, tak existuje spousta vyhodnych nakupu jinych forem nez bezneho
> banneru - od textove reklamy (napr. na homepagi Atlasu vychazi v bezne
> kampani klik na textovou reklamu na 3-5 Kc) az po souteze, kde se musi
> hledat odpovedi na propagovanem situ (nabizi napr. Soutez.cz).
>
> Jirka Lahvicka, lahvicka@atlas-as.cz
> Atlas.cz
>
>
>
> -----Original Message-----
> From: Tomas Symersky [mailto:Tomas.Symersky@ri.cz]
> Sent: Wednesday, July 04, 2001 9:57 AM
> To: 'reklama@nawebu.cz'
> Subject: RE: Pay per click
>
>
> ale jaka ta cena bude? bude v desitkach nebo ve stovkach korun?? pokud
> si u
> kampane, ktera probehla, vypocitate cenu za klik (cena za kampan/pocet
> kliku), tak vychazi cost per click v rozmezi 15-500 korun...
>
>
> Tomas Symersky
>
>
> --------------------------------------------------------------------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
>
> --------------------------------------------------------------------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:45 CEST