Dovolil bych si se svým učeným kolegou :-) ne zcela souhlasit. Je to jako psát, že je překonané zadávat do novin inzeráty s odpovědními kupóny nebo do televize spoty s "zavolej IHNED", tj. reklamy postavené na vyvolání okamžité reakce (alias clicku). Tvrdit, že to je "překonané", znamená ignorovat svoje zákazníky a říkat jim, že ne oni, ale MY víme, co je pro ně nejlepší. Pokud ale jde o placení kampaní podle počtů clicks, musí logicky vždy spolupracovat zadavatel s agenturou nebo médiem, na jejich vzájemné dohodě musí být nejen cena a rozsah, ale i VZHLED banneru. Je to svým způsobem podobné jako úspěšný model teleshoppingu, kde TV také neinkasuje za odvysílaný čas, ale za provize z prodaného zboží. ----- Original Message ----- From: <jiri.waisser@cpress.cz> To: <reklama@nawebu.cz> Sent: Wednesday, July 04, 2001 1:58 PM Subject: RE: Pay per click > Lpeni na clicku z banneru je opravdu uz prekonane. Jak bylo spravne napsano, > tak kliknuti ovlivnuje jak vlastni vzhled banneru, tak cileni - nabidka na > hypoteky na zpravodajskem serveru o pocitacich bude mit nulanulanic, ale > muze mit (a vim ze ma) nekolikaprocentni clickrate na realitnich serverech. > Staci mit dobre cileni a podle cile udelat banner (toto poradi je nejvetsi > zaruka uspechu). > > Kdyz se to postavi ale na clickrate (zakaznik neplati za zobrazeni ale > click), zadavatel muze vytvorit pripominaci banner, ktery navstevnikovi jen > rekne "halo, jen se pripominame, ze jsme" a nic mu to nebude slibovat po > kliknuti, tak takova reklama je pro zadavatele hodnotna a podle pocitani na > clickrate pro nej skoro zadarmo. To nemusi byt jen umysl, to muze byt spatne > cileni, nesikovnost grafika nebo (a to zejmena) kombinace obojiho. > > Melo by se uz konecne uvazovat v mezich, ze clicknuti na reklamni medium na > internetu je rozsirujici moznosti reklamy pres internet, nikoliv hlavni nebo > jedinou - rozsirujici proto, ze jina media toto nenabizi. > > Pocitani pres clickrate normalne nejde nejak oduvodnit nebo spravedlive > ocenit. Toto pocitani ma smysl akorat v tech navrzenych soutezich "tady A, > po kliknuti najdete na serveru B a dostanete C". > > > Myslim, ze uz konecne muzeme vsichni souhlasit, ze clickrate je jedna z > vlastnosti internetove reklamy, nikoliv jedinou (jak bylo dlouze > podsouvano) - prilisne upinani na clickrate je zavadejici. > > > > Jiri Waisser > reklamni system ADRENALINE > http://www.adrenaline.cz > > > > -----Original Message----- > From: Jiri Lahvicka [mailto:Lahvicka@atlas-as.cz] > Sent: Wednesday, July 04, 2001 10:22 AM > To: reklama@nawebu.cz > Subject: RE: Pay per click > > > Pokud spatne nakoupite reklamu, tak cena za klik je pochopitelne > vysoka... ale nam napr. bezi v BillBoardu kampan na cestovani.atlas.cz > postavena na NEtrikovych bannerech, kde pri uzkem zacileni mel jeden z > banneru CTR 1,3 % - pokud bychom ty kredity koupili, navic za "letni" > cenu 100 Kc CPT, tak by nas v tomto konkretnim pripade vysel klik na > necelych 8 Kc (coz uz by melo, vzhledem k tomu, ze to propaguje prodej > zajezdu last minute, nejspis i primy financni prinos). > > Navic pokud budete platit opravdu za klik, nikoli za dalsi efekty > reklamy, tak existuje spousta vyhodnych nakupu jinych forem nez bezneho > banneru - od textove reklamy (napr. na homepagi Atlasu vychazi v bezne > kampani klik na textovou reklamu na 3-5 Kc) az po souteze, kde se musi > hledat odpovedi na propagovanem situ (nabizi napr. Soutez.cz). > > Jirka Lahvicka, lahvicka@atlas-as.cz > Atlas.cz > > > > -----Original Message----- > From: Tomas Symersky [mailto:Tomas.Symersky@ri.cz] > Sent: Wednesday, July 04, 2001 9:57 AM > To: 'reklama@nawebu.cz' > Subject: RE: Pay per click > > > ale jaka ta cena bude? bude v desitkach nebo ve stovkach korun?? pokud > si u > kampane, ktera probehla, vypocitate cenu za klik (cena za kampan/pocet > kliku), tak vychazi cost per click v rozmezi 15-500 korun... > > > Tomas Symersky > > > -------------------------------------------------------------------------- > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/ > > -------------------------------------------------------------------------- > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:45 CEST