RE: Pay per click

From: jiri.waisser@cpress.cz
Date: 04. 07. 2001, 14:08 CEST


Lpeni na clicku z banneru je opravdu uz prekonane. Jak bylo spravne napsano,
tak kliknuti ovlivnuje jak vlastni vzhled banneru, tak cileni - nabidka na
hypoteky na zpravodajskem serveru o pocitacich bude mit nulanulanic, ale
muze mit (a vim ze ma) nekolikaprocentni clickrate na realitnich serverech.
Staci mit dobre cileni a podle cile udelat banner (toto poradi je nejvetsi
zaruka uspechu).

Kdyz se to postavi ale na clickrate (zakaznik neplati za zobrazeni ale
click), zadavatel muze vytvorit pripominaci banner, ktery navstevnikovi jen
rekne "halo, jen se pripominame, ze jsme" a nic mu to nebude slibovat po
kliknuti, tak takova reklama je pro zadavatele hodnotna a podle pocitani na
clickrate pro nej skoro zadarmo. To nemusi byt jen umysl, to muze byt spatne
cileni, nesikovnost grafika nebo (a to zejmena) kombinace obojiho.

Melo by se uz konecne uvazovat v mezich, ze clicknuti na reklamni medium na
internetu je rozsirujici moznosti reklamy pres internet, nikoliv hlavni nebo
jedinou - rozsirujici proto, ze jina media toto nenabizi.

Pocitani pres clickrate normalne nejde nejak oduvodnit nebo spravedlive
ocenit. Toto pocitani ma smysl akorat v tech navrzenych soutezich "tady A,
po kliknuti najdete na serveru B a dostanete C".


Myslim, ze uz konecne muzeme vsichni souhlasit, ze clickrate je jedna z
vlastnosti internetove reklamy, nikoliv jedinou (jak bylo dlouze
podsouvano) - prilisne upinani na clickrate je zavadejici.



Jiri Waisser
reklamni system ADRENALINE
http://www.adrenaline.cz



-----Original Message-----
From: Jiri Lahvicka [mailto:Lahvicka@atlas-as.cz]
Sent: Wednesday, July 04, 2001 10:22 AM
To: reklama@nawebu.cz
Subject: RE: Pay per click


Pokud spatne nakoupite reklamu, tak cena za klik je pochopitelne
vysoka... ale nam napr. bezi v BillBoardu kampan na cestovani.atlas.cz
postavena na NEtrikovych bannerech, kde pri uzkem zacileni mel jeden z
banneru CTR 1,3 % - pokud bychom ty kredity koupili, navic za "letni"
cenu 100 Kc CPT, tak by nas v tomto konkretnim pripade vysel klik na
necelych 8 Kc (coz uz by melo, vzhledem k tomu, ze to propaguje prodej
zajezdu last minute, nejspis i primy financni prinos).

Navic pokud budete platit opravdu za klik, nikoli za dalsi efekty
reklamy, tak existuje spousta vyhodnych nakupu jinych forem nez bezneho
banneru - od textove reklamy (napr. na homepagi Atlasu vychazi v bezne
kampani klik na textovou reklamu na 3-5 Kc) az po souteze, kde se musi
hledat odpovedi na propagovanem situ (nabizi napr. Soutez.cz).

Jirka Lahvicka, lahvicka@atlas-as.cz
Atlas.cz



-----Original Message-----
From: Tomas Symersky [mailto:Tomas.Symersky@ri.cz]
Sent: Wednesday, July 04, 2001 9:57 AM
To: 'reklama@nawebu.cz'
Subject: RE: Pay per click


ale jaka ta cena bude? bude v desitkach nebo ve stovkach korun?? pokud
si u
kampane, ktera probehla, vypocitate cenu za klik (cena za kampan/pocet
kliku), tak vychazi cost per click v rozmezi 15-500 korun...


Tomas Symersky


--------------------------------------------------------------------------
Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:45 CEST