Ja jsem se mozna vyjadril prilis zjednodusene. Je logicke, ze pri funkcni a spravedlive forme trasovani navstevnika z reklamy na stranky a zakoupeni inzerovaneho produktu je mozny obchodni model reklamy jako v pripade TELESHOPU (provize podle jasnych kriterii). V prispevku jsem ale poukazoval na neco jineho - ze clickrate v normalni forme je jedna z (jedinecnych diky internetu) vlastnosti reklamy a ze se neda koukat pouze na clickrate jako jedinou vlastnost nebo kriterium uspesnosti. Pripada mi, ze clickrate jako udaj je prilis precenovan v tech pripadech, kdy hodnotou reklamy je a ma byt neco jineho. Z toho pochazi pak nasledne zklamani a frustrace jako neuspesnost kampane (zadavatel vidi jako vysledek pouze clickrate a nikoliv dopad obrazkove reklamy jako takove - etablovani znacky do podvedomi navstevniku, predani sdeleni na banneru). Teleshopping / mozna by nebylo od veci zjistit, jake nastroje pro vypocet provize se pouzivaji a jak se tyto udaje verohodne zajistuji. Dokazu si predstavit, ze napriklad veskere telefonicke objednavky jsou s provizi pro televizi - za predpokladu souhlasu obou stran a neinzerovani telefonniho cisla jinde a jinak. Nebo variace, ze veskere telef.objednavky do hodiny po odvysilani reklamy (pri predpokladu spontaniho chovani zakazniku na zaklade reklamy). Z uvedeneho plyne, ze veskere prani a chovani obou stran musi byt nejak zajisteno, motivovano ke spolecnemu cily a exaktne meritelne - v Teleshoppingove provizni reklame asi taky nebude informace typu "zavolejte NEBO si prijdtte k nasim dealerum to koupit rovnou na tyto adresy". Jiri Waisser reklamni system ADRENALINE http://www.adrenaline.cz -----Original Message----- From: jiri.hlavenka@cpress.cz [mailto:jiri.hlavenka@cpress.cz] Sent: Sunday, July 08, 2001 5:36 PM To: reklama@nawebu.cz Subject: Re: Pay per click Dovolil bych si se svým učeným kolegou :-) ne zcela souhlasit. Je to jako psát, že je překonané zadávat do novin inzeráty s odpovědními kupóny nebo do televize spoty s "zavolej IHNED", tj. reklamy postavené na vyvolání okamžité reakce (alias clicku). Tvrdit, že to je "překonané", znamená ignorovat svoje zákazníky a říkat jim, že ne oni, ale MY víme, co je pro ně nejlepší. Pokud ale jde o placení kampaní podle počtů clicks, musí logicky vždy spolupracovat zadavatel s agenturou nebo médiem, na jejich vzájemné dohodě musí být nejen cena a rozsah, ale i VZHLED banneru. Je to svým způsobem podobné jako úspěšný model teleshoppingu, kde TV také neinkasuje za odvysílaný čas, ale za provize z prodaného zboží. ----- Original Message ----- From: <jiri.waisser@cpress.cz> To: <reklama@nawebu.cz> Sent: Wednesday, July 04, 2001 1:58 PM Subject: RE: Pay per click > Lpeni na clicku z banneru je opravdu uz prekonane. Jak bylo spravne napsano, > tak kliknuti ovlivnuje jak vlastni vzhled banneru, tak cileni - nabidka na > hypoteky na zpravodajskem serveru o pocitacich bude mit nulanulanic, ale > muze mit (a vim ze ma) nekolikaprocentni clickrate na realitnich serverech. > Staci mit dobre cileni a podle cile udelat banner (toto poradi je nejvetsi > zaruka uspechu). > > Kdyz se to postavi ale na clickrate (zakaznik neplati za zobrazeni ale > click), zadavatel muze vytvorit pripominaci banner, ktery navstevnikovi jen > rekne "halo, jen se pripominame, ze jsme" a nic mu to nebude slibovat po > kliknuti, tak takova reklama je pro zadavatele hodnotna a podle pocitani na > clickrate pro nej skoro zadarmo. To nemusi byt jen umysl, to muze byt spatne > cileni, nesikovnost grafika nebo (a to zejmena) kombinace obojiho. > > Melo by se uz konecne uvazovat v mezich, ze clicknuti na reklamni medium na > internetu je rozsirujici moznosti reklamy pres internet, nikoliv hlavni nebo > jedinou - rozsirujici proto, ze jina media toto nenabizi. > > Pocitani pres clickrate normalne nejde nejak oduvodnit nebo spravedlive > ocenit. Toto pocitani ma smysl akorat v tech navrzenych soutezich "tady A, > po kliknuti najdete na serveru B a dostanete C". > > > Myslim, ze uz konecne muzeme vsichni souhlasit, ze clickrate je jedna z > vlastnosti internetove reklamy, nikoliv jedinou (jak bylo dlouze > podsouvano) - prilisne upinani na clickrate je zavadejici. > > > -------------------------------------------------------------------------- Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:45 CEST