RE: Pay per click

From: jiri.waisser@cpress.cz
Date: 09. 07. 2001, 12:22 CEST


Ja jsem se mozna vyjadril prilis zjednodusene.
Je logicke, ze pri funkcni a spravedlive forme trasovani navstevnika z
reklamy na stranky a zakoupeni inzerovaneho produktu je mozny obchodni model
reklamy jako v pripade TELESHOPU (provize podle jasnych kriterii). V
prispevku jsem ale poukazoval na neco jineho - ze clickrate v normalni forme
je jedna z (jedinecnych diky internetu) vlastnosti reklamy a ze se neda
koukat pouze na clickrate jako jedinou vlastnost nebo kriterium uspesnosti.
Pripada mi, ze clickrate jako udaj je prilis precenovan v tech pripadech,
kdy hodnotou reklamy je a ma byt neco jineho. Z toho pochazi pak nasledne
zklamani a frustrace jako neuspesnost kampane (zadavatel vidi jako vysledek
pouze clickrate a nikoliv dopad obrazkove reklamy jako takove - etablovani
znacky do podvedomi navstevniku, predani sdeleni na banneru).

Teleshopping / mozna by nebylo od veci zjistit, jake nastroje pro vypocet
provize se pouzivaji a jak se tyto udaje verohodne zajistuji. Dokazu si
predstavit, ze napriklad veskere telefonicke objednavky jsou s provizi pro
televizi - za predpokladu souhlasu obou stran a neinzerovani telefonniho
cisla jinde a jinak. Nebo variace, ze veskere telef.objednavky do hodiny po
odvysilani reklamy (pri predpokladu spontaniho chovani zakazniku na zaklade
reklamy).

Z uvedeneho plyne, ze veskere prani a chovani obou stran musi byt nejak
zajisteno, motivovano ke spolecnemu cily a exaktne meritelne - v
Teleshoppingove provizni reklame asi taky nebude informace typu "zavolejte
NEBO si prijdtte k nasim dealerum to koupit rovnou na tyto adresy".



 Jiri Waisser
 reklamni system ADRENALINE
 http://www.adrenaline.cz


-----Original Message-----
From: jiri.hlavenka@cpress.cz [mailto:jiri.hlavenka@cpress.cz]
Sent: Sunday, July 08, 2001 5:36 PM
To: reklama@nawebu.cz
Subject: Re: Pay per click


Dovolil bych si se svým učeným kolegou :-) ne zcela souhlasit. Je to jako
psát, že je překonané zadávat do novin inzeráty s odpovědními kupóny nebo do
televize spoty s "zavolej IHNED", tj. reklamy postavené na vyvolání okamžité
reakce (alias clicku). Tvrdit, že to je "překonané", znamená ignorovat svoje
zákazníky a říkat jim, že ne oni, ale MY víme, co je pro ně nejlepší.

Pokud ale jde o placení kampaní podle počtů clicks, musí logicky vždy
spolupracovat zadavatel s agenturou nebo médiem, na jejich vzájemné dohodě
musí být nejen cena a rozsah, ale i VZHLED banneru. Je to svým způsobem
podobné jako úspěšný model teleshoppingu, kde TV také neinkasuje za
odvysílaný čas, ale za provize z prodaného zboží.

----- Original Message -----
From: <jiri.waisser@cpress.cz>
To: <reklama@nawebu.cz>
Sent: Wednesday, July 04, 2001 1:58 PM
Subject: RE: Pay per click


> Lpeni na clicku z banneru je opravdu uz prekonane. Jak bylo spravne
napsano,
> tak kliknuti ovlivnuje jak vlastni vzhled banneru, tak cileni - nabidka na
> hypoteky na zpravodajskem serveru o pocitacich bude mit nulanulanic, ale
> muze mit (a vim ze ma) nekolikaprocentni clickrate na realitnich
serverech.
> Staci mit dobre cileni a podle cile udelat banner (toto poradi je nejvetsi
> zaruka uspechu).
>
> Kdyz se to postavi ale na clickrate (zakaznik neplati za zobrazeni ale
> click), zadavatel muze vytvorit pripominaci banner, ktery navstevnikovi
jen
> rekne "halo, jen se pripominame, ze jsme" a nic mu to nebude slibovat po
> kliknuti, tak takova reklama je pro zadavatele hodnotna a podle pocitani
na
> clickrate pro nej skoro zadarmo. To nemusi byt jen umysl, to muze byt
spatne
> cileni, nesikovnost grafika nebo (a to zejmena) kombinace obojiho.
>
> Melo by se uz konecne uvazovat v mezich, ze clicknuti na reklamni medium
na
> internetu je rozsirujici moznosti reklamy pres internet, nikoliv hlavni
nebo
> jedinou - rozsirujici proto, ze jina media toto nenabizi.
>
> Pocitani pres clickrate normalne nejde nejak oduvodnit nebo spravedlive
> ocenit. Toto pocitani ma smysl akorat v tech navrzenych soutezich "tady A,
> po kliknuti najdete na serveru B a dostanete C".
>
>
> Myslim, ze uz konecne muzeme vsichni souhlasit, ze clickrate je jedna z
> vlastnosti internetove reklamy, nikoliv jedinou (jak bylo dlouze
> podsouvano) - prilisne upinani na clickrate je zavadejici.
>
>
>

--------------------------------------------------------------------------
Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:45 CEST