Re: Pay per click

From: cgc.corp (cgc.corp@seznam.cz)
Date: 08. 07. 2001, 21:14 CEST


Myslim, ze ted jsou ty primery mimo misu :
inzerent, ktery dava do novin inzerat s odpovednimi kupony  prece neplati
podle toho, kolik mu jich prijde zpet, ale zaplati jako by platil za
obycejnou reklamu, tedy za zhlednuti.
Takze neni mozno prodavat banery podle poctu kliknuti, to je absolutni
nesmysl. Kdoby to totiz bylo normalni a davalo by to ekonomicky smysl, tak
by se jiz davno prodavala banerova jen a jen na pocty kliknuti.
Obcasne pokusy s timto typem placeni za reklamu jsou podle mne jiz predem
odsouzeny k neuspechu.

jh


-----------------------------------------------------
Click here for Free Video!!
http://www.gohip.com/free_video/

----- Original Message -----
From: jiri.hlavenka@cpress.cz
To: reklama@nawebu.cz
Sent: 8. července 2001 17:35
Subject: Re: Pay per click


Dovolil bych si se svým učeným kolegou :-) ne zcela souhlasit. Je to jako
psát, že je překonané zadávat do novin inzeráty s odpovědními kupóny nebo do
televize spoty s "zavolej IHNED", tj. reklamy postavené na vyvolání okamžité
reakce (alias clicku). Tvrdit, že to je "překonané", znamená ignorovat svoje
zákazníky a říkat jim, že ne oni, ale MY víme, co je pro ně nejlepší.

Pokud ale jde o placení kampaní podle počtů clicks, musí logicky vždy
spolupracovat zadavatel s agenturou nebo médiem, na jejich vzájemné dohodě
musí být nejen cena a rozsah, ale i VZHLED banneru. Je to svým způsobem
podobné jako úspěšný model teleshoppingu, kde TV také neinkasuje za
odvysílaný čas, ale za provize z prodaného zboží.

----- Original Message -----
From: <jiri.waisser@cpress.cz>
To: <reklama@nawebu.cz>
Sent: Wednesday, July 04, 2001 1:58 PM
Subject: RE: Pay per click


> Lpeni na clicku z banneru je opravdu uz prekonane. Jak bylo spravne
napsano,
> tak kliknuti ovlivnuje jak vlastni vzhled banneru, tak cileni - nabidka na
> hypoteky na zpravodajskem serveru o pocitacich bude mit nulanulanic, ale
> muze mit (a vim ze ma) nekolikaprocentni clickrate na realitnich
serverech.
> Staci mit dobre cileni a podle cile udelat banner (toto poradi je nejvetsi
> zaruka uspechu).
>
> Kdyz se to postavi ale na clickrate (zakaznik neplati za zobrazeni ale
> click), zadavatel muze vytvorit pripominaci banner, ktery navstevnikovi
jen
> rekne "halo, jen se pripominame, ze jsme" a nic mu to nebude slibovat po
> kliknuti, tak takova reklama je pro zadavatele hodnotna a podle pocitani
na
> clickrate pro nej skoro zadarmo. To nemusi byt jen umysl, to muze byt
spatne
> cileni, nesikovnost grafika nebo (a to zejmena) kombinace obojiho.
>
> Melo by se uz konecne uvazovat v mezich, ze clicknuti na reklamni medium
na
> internetu je rozsirujici moznosti reklamy pres internet, nikoliv hlavni
nebo
> jedinou - rozsirujici proto, ze jina media toto nenabizi.
>
> Pocitani pres clickrate normalne nejde nejak oduvodnit nebo spravedlive
> ocenit. Toto pocitani ma smysl akorat v tech navrzenych soutezich "tady A,
> po kliknuti najdete na serveru B a dostanete C".
>
>
> Myslim, ze uz konecne muzeme vsichni souhlasit, ze clickrate je jedna z
> vlastnosti internetove reklamy, nikoliv jedinou (jak bylo dlouze
> podsouvano) - prilisne upinani na clickrate je zavadejici.
>
>
>
> Jiri Waisser
> reklamni system ADRENALINE
> http://www.adrenaline.cz
>
>
>
> -----Original Message-----
> From: Jiri Lahvicka [mailto:Lahvicka@atlas-as.cz]
> Sent: Wednesday, July 04, 2001 10:22 AM
> To: reklama@nawebu.cz
> Subject: RE: Pay per click
>
>
> Pokud spatne nakoupite reklamu, tak cena za klik je pochopitelne
> vysoka... ale nam napr. bezi v BillBoardu kampan na cestovani.atlas.cz
> postavena na NEtrikovych bannerech, kde pri uzkem zacileni mel jeden z
> banneru CTR 1,3 % - pokud bychom ty kredity koupili, navic za "letni"
> cenu 100 Kc CPT, tak by nas v tomto konkretnim pripade vysel klik na
> necelych 8 Kc (coz uz by melo, vzhledem k tomu, ze to propaguje prodej
> zajezdu last minute, nejspis i primy financni prinos).
>
> Navic pokud budete platit opravdu za klik, nikoli za dalsi efekty
> reklamy, tak existuje spousta vyhodnych nakupu jinych forem nez bezneho
> banneru - od textove reklamy (napr. na homepagi Atlasu vychazi v bezne
> kampani klik na textovou reklamu na 3-5 Kc) az po souteze, kde se musi
> hledat odpovedi na propagovanem situ (nabizi napr. Soutez.cz).
>
> Jirka Lahvicka, lahvicka@atlas-as.cz
> Atlas.cz
>
>
>
> -----Original Message-----
> From: Tomas Symersky [mailto:Tomas.Symersky@ri.cz]
> Sent: Wednesday, July 04, 2001 9:57 AM
> To: 'reklama@nawebu.cz'
> Subject: RE: Pay per click
>
>
> ale jaka ta cena bude? bude v desitkach nebo ve stovkach korun?? pokud
> si u
> kampane, ktera probehla, vypocitate cenu za klik (cena za kampan/pocet
> kliku), tak vychazi cost per click v rozmezi 15-500 korun...
>
>
> Tomas Symersky
>
>
> --------------------------------------------------------------------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
>
> --------------------------------------------------------------------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/

--------------------------------------------------------------------------
Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:45 CEST