On Wed, 13 Jun 2001, Michael wrote: > ad) CPC Kdyz uz jsme u tech novych veci, myslite si, ze se konecne > zacne prosazovat Cost-Per-Click ? Vedi vubec inzerenti, ze takova > moznost prodeje je vsude ve svete bezna ?. (samo zalezi na reklamni > pozici a typu kampane). Nebo se servery brani jak muzou ? K cemu je cost per click? K pribliznemu oceneni uspesnosti reklamy, jejimz cilem je dostat uzivatele na stranku zadavatele (tedy pomijim reklamy prevazne "billboardoveho" charakteru, kde CPC z principu nema valneho smyslu.) Kdyz se ale poustime do ocenovani uspesnosti takoveto reklamy, situaci muzeme rozdelit do dvou skupin: 1, je treba dostat koncoveho uzivatele na stranku zadavatele, aby si u nej neco kopil. Zde ale je smysluplnejsi pro zadavatele platit provize z nakupu. 2, na strance zadavatele se nachazi pokracovani reklamy, ci free content, v obou pripadech chce zadavatel platit za uzivatele, kteri prijdou kvuli takovemuto obsahu, a ne takove, kteri nahodne klikli na banner. V tomto pripade si ale bud muzem vystacit s tradicnim placenim za imprese pri nejakych pribliznych predstavach o "beznem CTR". Naopak, pokud chceme byt presni a opravdu ohodnocovat "prokliknuvsi se" uzivatele, stoji uz za uvahu upresnit zacileni reklamy jejim doplnenim o nejaky aktivni prvek, jako treba kalkulacka na "mrakodrapu" od WorldOnline, ktery pomuze odfiltrovat "nahodile odkliknuvsi". A i v takovem pripade mi prijde fer zohlednit byt mene vyznamny charakter "imagevovosti" kampane, za coz ma smysl pozadovat nejake fixni ci impresemi merene minimum, i kdyby CTR cinilo 0%. Uhrnem - myslim, ze CPC nema moc smysl u klasickych banneru ani u reklamy na on-line zakoupitelne zbozi, a i u jinych formatu reklamy by mel mit charakter spise "bonusu" nezli zakladni metody stanoveni ceny. Pavel
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:43 CEST