Jeste jednou dobry den vsem, v nekterem z minulych prispevku byla zminovana inzerce na Centru. Dnes tato kampan zaziva zve vyvrcholeni a musim rici, ze smekam. Pro vysvetleni jen v kratkosti logistiku cele kampane 1) Na HP Centra je od pondelka exklusivne prostor zahrnujici v podstate 3 vzajemne propojene plochy Tiskarna penez - poletujici penize - cilova stanice je pobocka GE Capital Bank. Upozornuje v te dobe " slepe" na stredu kdy se bude konat tiskova konference . 2) Ode dneska odpoledne ( bohuzel co se delo rano netusim protoze jsem tyto stranky nesledoval ) se situace zmenila a z jedne pllochy si naopak "panacci" odnaseji penize. 3) Zaroven mohu kliknout na banner o dostavam se do upravene mistnosti v ramci Xchatu ( design ala GE Capital ) kde se mohu zeptat pracovniku GEC na podminky Express pujcky pripadne ji primo uzavrit. Povazuji tuto kampan za velmi dobrou a zda se ze i dotazenou do konce a i pres to ze jsme ji nedelali povazuji ji za dalsi ukazku situace kdy se o konceptu " premysli" a jen se stale neopakuje NOVE FORMATY spasi svet. Zcela uprimne smekam nad tim ze se agenture podarilo prosadit tento koncept u klientya, protoze po pravde receno je to nejcastejsi problem se kterym se setkavame. Na zaver jen jeste pohled na kampan z ruznych uhlu 1) Pohled uzivatel Pokud se alespon jednou v tomto tydnu podival na Centrum byl s pomerne vysokou pravdepodobnosti "osloven" touto inzerci ( Omlouvam se vsem, kteri maji nejak specificky browser nebo jeho nastaveni ) a dozvedel se o produktu. Da se tedy rici ze vetsina navstevniku Centra se zacatkem tydne dozvedela, ze GE neco pripravuje. Jedine slabe misto teto veci vidim v tom, ze bych podobnou inzerci umistil spise na nejaky zpravodajsky produkt, kde uzivatel neocekava "rychlost" , tent typ inzerce je prece jen ponekud "buclatejsi" a tak to mohlo nekoho otravit. Na druhou stranu je treba rici, ze tento typ propagace nikoo prilis neomezoval naopak PRINASEL atraktivni informace 2) Pohled serveru v tomto pripade Centra Na tomto serveru se objevila a ozkousela nova forma inzerce, coz je jiste plus pro dalsi presvedceni klienta o efektu teto kampane ( nebo se pletu Milane :) . Bezesporu je jiste i zajimavy a atraktivni je i koncept, kdy server dava k dispozici jednu ze svych sluzeb pro potreby klienta ( v tomto pripade Xchat jako diskuzni forum v barvach klienta, tedy ozkouseny a provozem provereny produkt ) 3) Pohled agentury Od planych slov presel nekdo dalsi k realnym cinum ( doufam, ze priste budeme zase dustojne kontrovat my :). Presvedcit klienta o tom aby umistil kampan jen na jeden server, aby dal penize na produkci ve vetsi mire nez je zvykly je take tezke a dat to vse dohromady a prodat klientovi je vetsinou to nejtezsi. Diky za dalsi prukopnicky cin. 4) Pohled klienta Doufam ze se nepletu a kampan bude opravdu uspesna. Uspesna v tom smyslu, ze - usporadal tiskovku pro novinare aniz by musel platit za prostory, hostesky.... - pozvat na tuto tiskovku neomezeny pocet lidi, kteri maji zajem o informace - nejen PROPAGOVAT, ale i INFORMOVAT a to jeste zajimavou a VHODNOU formou ( ted myslim spis zvoleni chatu nez HP Centra kde vidim snad jedinou slabinu celeho konceptu ) - "utratit" za jednoho uzivatele, ktery se alespon zajimal o danou problematiku ( vstoupil do tiskove konference ) dle meho nazoru velmi priznivou cenu ( alespon podle toho kolik jsem videl ja osobne pohybovalo se v chatu pomerne dost lidi a otazek padalo take dost ) Zaver ? Podekoval bych vsem zucastnenym v teto kampani, chtel bych aby takovychto klientu bylo vic a aby na ne porad nekdo nepokrikoval cizi slova jako je Super... a neohromoval je vyskou sveho CTR nebo UIP, protoze si myslim, ze je daleko dulezitejsi zda kampan funguje nez to jak se jmenuje. Diky, dnes ponekud rozepsany :) David Matyas ------------------------------ iMACHINA s.r.o. Sudomerska 25, 130 00 Praha 3 tel: ++420 (2) 22716397 , ++420 (2) 22711382 fax: ++420 (2) 22721488 http://www.imachina.cz david@imachina.cz ------------------------------ > -----Original Message----- > From: Pavel Kolesnikov [mailto:k@les.cz] > Sent: Wednesday, June 13, 2001 1:05 PM > To: reklama@nawebu.cz > Subject: Re: Nove formaty a CPC > > > On Wed, 13 Jun 2001, Michael wrote: > > > ad) CPC Kdyz uz jsme u tech novych veci, myslite si, ze se konecne > > zacne prosazovat Cost-Per-Click ? Vedi vubec inzerenti, ze takova > > moznost prodeje je vsude ve svete bezna ?. (samo zalezi na reklamni > > pozici a typu kampane). Nebo se servery brani jak muzou ? > > K cemu je cost per click? K pribliznemu oceneni uspesnosti > reklamy, jejimz cilem je dostat uzivatele na stranku > zadavatele (tedy pomijim reklamy prevazne "billboardoveho" > charakteru, kde CPC z principu nema valneho smyslu.) > > Kdyz se ale poustime do ocenovani uspesnosti takoveto reklamy, > situaci muzeme rozdelit do dvou skupin: > > 1, je treba dostat koncoveho uzivatele na stranku zadavatele, > aby si u nej neco kopil. Zde ale je smysluplnejsi pro zadavatele > platit provize z nakupu. > > 2, na strance zadavatele se nachazi pokracovani reklamy, > ci free content, v obou pripadech chce zadavatel platit > za uzivatele, kteri prijdou kvuli takovemuto obsahu, a > ne takove, kteri nahodne klikli na banner. > > V tomto pripade si ale bud muzem vystacit s tradicnim > placenim za imprese pri nejakych pribliznych predstavach > o "beznem CTR". Naopak, pokud chceme byt presni a opravdu > ohodnocovat "prokliknuvsi se" uzivatele, stoji uz za uvahu > upresnit zacileni reklamy jejim doplnenim o nejaky aktivni > prvek, jako treba kalkulacka na "mrakodrapu" od WorldOnline, > ktery pomuze odfiltrovat "nahodile odkliknuvsi". > > A i v takovem pripade mi prijde fer zohlednit byt mene > vyznamny charakter "imagevovosti" kampane, za coz ma smysl > pozadovat nejake fixni ci impresemi merene minimum, i kdyby > CTR cinilo 0%. > > Uhrnem - myslim, ze CPC nema moc smysl u klasickych banneru > ani u reklamy na on-line zakoupitelne zbozi, a i u jinych > formatu reklamy by mel mit charakter spise "bonusu" nezli > zakladni metody stanoveni ceny. > > Pavel > > > > > -------------------------------------------------------------- > ------------ > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:43 CEST