GE Capital a vecne spory o efektu.

From: David Matyas (david@imachina.cz)
Date: 13. 06. 2001, 14:40 CEST


Jeste jednou dobry den vsem,

	v nekterem z minulych prispevku byla zminovana inzerce na Centru. Dnes tato
kampan zaziva zve vyvrcholeni a musim rici, ze smekam. Pro vysvetleni jen v
kratkosti logistiku cele kampane

1) Na HP Centra je od pondelka exklusivne prostor zahrnujici v podstate 3
vzajemne propojene plochy Tiskarna penez - poletujici penize - cilova
stanice je pobocka GE  Capital Bank. Upozornuje v te dobe " slepe" na stredu
kdy se bude konat tiskova konference .

2) Ode dneska odpoledne ( bohuzel co se delo rano netusim protoze jsem tyto
stranky nesledoval ) se situace zmenila a z jedne pllochy si naopak
"panacci" odnaseji penize.

3) Zaroven mohu kliknout na banner o dostavam se do upravene mistnosti v
ramci Xchatu ( design ala GE Capital ) kde se mohu zeptat pracovniku GEC na
podminky Express pujcky pripadne ji primo uzavrit.

Povazuji tuto kampan za velmi dobrou a zda se ze i dotazenou do konce a i
pres to ze jsme ji nedelali povazuji ji za dalsi ukazku situace kdy se o
konceptu " premysli" a jen se stale neopakuje NOVE FORMATY spasi svet. Zcela
uprimne smekam nad tim ze se agenture podarilo prosadit tento koncept u
klientya, protoze po pravde receno je to nejcastejsi problem se kterym se
setkavame.

Na zaver jen jeste pohled na kampan z ruznych uhlu

1) Pohled uzivatel

Pokud se alespon jednou v tomto tydnu podival na Centrum byl s pomerne
vysokou pravdepodobnosti "osloven" touto inzerci ( Omlouvam se vsem, kteri
maji nejak specificky browser nebo jeho nastaveni )  a dozvedel se o
produktu. Da se tedy rici ze vetsina navstevniku Centra se zacatkem tydne
dozvedela, ze GE neco pripravuje.

Jedine slabe misto teto veci vidim v tom, ze bych podobnou inzerci umistil
spise na nejaky zpravodajsky produkt, kde uzivatel neocekava "rychlost" ,
tent typ inzerce je prece jen ponekud "buclatejsi" a tak to mohlo nekoho
otravit. Na druhou stranu je treba rici, ze tento typ propagace nikoo prilis
neomezoval naopak PRINASEL atraktivni informace

2) Pohled serveru v tomto pripade Centra

	Na tomto serveru se objevila a ozkousela nova forma inzerce, coz je jiste
plus pro dalsi presvedceni klienta o efektu teto kampane ( nebo se pletu
Milane :) . Bezesporu je jiste i zajimavy a atraktivni je i koncept, kdy
server dava k dispozici jednu ze svych sluzeb pro potreby klienta  ( v tomto
pripade Xchat jako diskuzni forum v barvach klienta, tedy ozkouseny a
provozem provereny produkt )

3) Pohled agentury

	Od planych slov presel nekdo dalsi k realnym cinum ( doufam, ze priste
budeme zase dustojne kontrovat my :). Presvedcit klienta o tom aby umistil
kampan jen na jeden server, aby dal penize na produkci ve vetsi mire nez je
zvykly je take tezke a dat to vse dohromady a prodat klientovi je vetsinou
to nejtezsi. Diky za dalsi prukopnicky cin.

4) Pohled klienta

Doufam ze se nepletu a kampan bude opravdu uspesna. Uspesna v tom smyslu, ze
	- usporadal tiskovku pro novinare aniz by musel platit za prostory,
hostesky....
	- pozvat na tuto tiskovku neomezeny pocet lidi, kteri maji zajem o
informace
	- nejen PROPAGOVAT, ale i INFORMOVAT a to jeste zajimavou a VHODNOU formou
( ted myslim spis zvoleni chatu nez HP Centra kde vidim snad jedinou slabinu
celeho konceptu )
	- "utratit" za jednoho uzivatele, ktery se alespon zajimal o danou
problematiku ( vstoupil do tiskove konference ) dle meho nazoru velmi
priznivou cenu ( alespon podle toho kolik jsem videl ja osobne pohybovalo se
v chatu pomerne dost lidi a otazek padalo take dost )


Zaver ? Podekoval bych vsem zucastnenym v teto kampani, chtel bych aby
takovychto klientu bylo vic a aby na ne porad nekdo nepokrikoval cizi slova
jako je Super... a neohromoval je vyskou sveho CTR nebo UIP, protoze si
myslim, ze je daleko dulezitejsi zda kampan funguje nez to jak se jmenuje.

Diky, dnes ponekud rozepsany :)


David Matyas
------------------------------
iMACHINA s.r.o.

Sudomerska 25, 130 00 Praha 3
tel:  ++420 (2) 22716397 , ++420 (2) 22711382
fax: ++420 (2) 22721488

http://www.imachina.cz
david@imachina.cz
------------------------------


> -----Original Message-----
> From: Pavel Kolesnikov [mailto:k@les.cz]
> Sent: Wednesday, June 13, 2001 1:05 PM
> To: reklama@nawebu.cz
> Subject: Re: Nove formaty a CPC
>
>
> On Wed, 13 Jun 2001, Michael wrote:
>
> > ad) CPC Kdyz uz jsme u tech novych veci, myslite si, ze se konecne
> > zacne prosazovat Cost-Per-Click ? Vedi vubec inzerenti, ze takova
> > moznost prodeje je vsude ve svete bezna ?. (samo zalezi na reklamni
> > pozici a typu kampane). Nebo se servery brani jak muzou ?
>
> K cemu je cost per click? K pribliznemu oceneni uspesnosti
> reklamy, jejimz cilem je dostat uzivatele na stranku
> zadavatele (tedy pomijim reklamy prevazne "billboardoveho"
> charakteru, kde CPC z principu nema valneho smyslu.)
>
> Kdyz se ale poustime do ocenovani uspesnosti takoveto reklamy,
> situaci muzeme rozdelit do dvou skupin:
>
> 1, je treba dostat koncoveho uzivatele na stranku zadavatele,
>   aby si u nej neco kopil. Zde ale je smysluplnejsi pro zadavatele
>   platit provize z nakupu.
>
> 2, na strance zadavatele se nachazi pokracovani reklamy,
>   ci free content, v obou pripadech chce zadavatel platit
>   za uzivatele, kteri prijdou kvuli takovemuto obsahu, a
>   ne takove, kteri nahodne klikli na banner.
>
>   V tomto pripade si ale bud muzem vystacit s tradicnim
>   placenim za imprese pri nejakych pribliznych predstavach
>   o "beznem CTR". Naopak, pokud chceme byt presni a opravdu
>   ohodnocovat "prokliknuvsi se" uzivatele, stoji uz za uvahu
>   upresnit zacileni reklamy jejim doplnenim o nejaky aktivni
>   prvek, jako treba kalkulacka na "mrakodrapu" od WorldOnline,
>   ktery pomuze odfiltrovat "nahodile odkliknuvsi".
>
>   A i v takovem pripade mi prijde fer zohlednit byt mene
>   vyznamny charakter "imagevovosti" kampane, za coz ma smysl
>   pozadovat nejake fixni ci impresemi merene minimum, i kdyby
>   CTR cinilo 0%.
>
> Uhrnem - myslim, ze CPC nema moc smysl u klasickych banneru
> ani u reklamy na on-line zakoupitelne zbozi, a i u jinych
> formatu reklamy by mel mit charakter spise "bonusu" nezli
> zakladni metody stanoveni ceny.
>
>   Pavel
>
>
>
>
> --------------------------------------------------------------
> ------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni:
http://reklama.nawebu.cz/



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:43 CEST