Re: Nove formaty a CPC

From: Michael (michaelsoft@seznam.cz)
Date: 13. 06. 2001, 15:06 CEST


> K cemu je cost per click? K pribliznemu oceneni uspesnosti
> reklamy, jejimz cilem je dostat uzivatele na stranku
> zadavatele (tedy pomijim reklamy prevazne "billboardoveho"
> charakteru, kde CPC z principu nema valneho smyslu.)
>

> Kdyz se ale poustime do ocenovani uspesnosti takoveto reklamy,
> situaci muzeme rozdelit do dvou skupin:
>
> 1, je treba dostat koncoveho uzivatele na stranku zadavatele,
>   aby si u nej neco kopil. Zde ale je smysluplnejsi pro zadavatele
>   platit provize z nakupu.

Souhlasim - dostat na server.
a) Proc jenom koupil ? Existuje desitky typu serveru kde se nic nekupuje.
b) Provize - to je druha moznost, pokud se jedna o obchod.

>
> 2, na strance zadavatele se nachazi pokracovani reklamy,
>   ci free content, v obou pripadech chce zadavatel platit
>   za uzivatele, kteri prijdou kvuli takovemuto obsahu, a
>   ne takove, kteri nahodne klikli na banner.

Dobra, platim za impresse
a) zadavatel chce platit za shlednuty banner - myslite ze 1000 zobrazenych
banneru = 1000 shlednutych banneru ?
b)zadavatel chce aby jej shledli pouze ti, kterych se tyka. Zadne nahodne
shlednuti, proste pouze ti, kteri "si to auto urcite koupi" nebo alespon "je
to bude zajimat".  Da se to ?
Myslim ze je to uplne stejne. A  myslim, ze u CPC je tech "nechtenych"
daleko mene.

>   V tomto pripade si ale bud muzem vystacit s tradicnim
>   placenim za imprese pri nejakych pribliznych predstavach
>   o "beznem CTR". Naopak, pokud chceme byt presni a opravdu
>   ohodnocovat "prokliknuvsi se" uzivatele, stoji uz za uvahu
>   upresnit zacileni reklamy jejim doplnenim o nejaky aktivni
>   prvek, jako treba kalkulacka na "mrakodrapu" od WorldOnline,
>   ktery pomuze odfiltrovat "nahodile odkliknuvsi".
>
>   A i v takovem pripade mi prijde fer zohlednit byt mene
>   vyznamny charakter "imagevovosti" kampane, za coz ma smysl
>   pozadovat nejake fixni ci impresemi merene minimum, i kdyby
>   CTR cinilo 0%.
>
> Uhrnem - myslim, ze CPC nema moc smysl u klasickych banneru
> ani u reklamy na on-line zakoupitelne zbozi, a i u jinych
> formatu reklamy by mel mit charakter spise "bonusu" nezli
> zakladni metody stanoveni ceny.
>
Myslim, ze pravy opak je pravdou.  Kampane on-line obchodu, a vubec vsech
veci, ZA NIMIZ STOJI
SERVER je naprosto vhodny pro CPC.  Image reklama pro praci prasky a
automobily je samozdrejme neco jineho, jenze banner klasicke velikosti je
pro image dosti nevhodnym nastrojem. Ostatne "nove formy" a predchozi
dikskuse o "konci klasickeho banneru" to potvrzuji.

Ve svete tvori CPC ( nebo cost-per-action) hodne velky kus reklmniho trhu.
Rozhodne je to daleko vetsi pomer nez v cechach, (jde-li vubec mluvit o
pomeru).


>   Pavel
>
>
>
>
> --------------------------------------------------------------------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
>
>



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:43 CEST