RE: Nove formaty a CPC

From: Petr Stuchlik (petr.stuchlik@fincentrum.com)
Date: 13. 06. 2001, 13:59 CEST


Zakladnim problemem CPC je uplny prenos rizika na medium - na bannery se
klika predevsim pokud jsou dobre zacileny, dobre kreatrivne ztvarneny, dobre
nacasovany... a toto je vec kreativnich/medialnich agentur, ktere pri modelu
ocenovani CPC jsou prakticky nepotrebne (na rozdil od CR, bezneho ve vsech
mediich... snad jen Nova/MagMedia s ocenovanim podle GRP se trochu lisi, ale
opet jde jen a pouze o zasah cilove skupiny v jine forme, kde stale hraje
roli kreativa, timing, etc.).

Lidoveji: Kdyz bych mohl uplatnit model CPC, pustim promotion na nove
zpravodajstvi o financnich derivatech treba do linxe ve velkem objemu,
naprosto necilene.. vzdyt on si na ten banner stejne klikne jen ten, koho
tato problematika zajima... No a ja platim za kliky, ne za imprese. Takze se
bude blokovat reklamni prostor bannery s CR blizkou nule. Velmi vyhodne pro
klientra, velmi nevyhodne pro medium.

Z pohledu maleho specializovaneho serveru, ktery se docela dobre prodava, je
to hrozna predstava.

ps

Petr Stuchlik
jednatel, obchodni reditel
--------------------------
Fincentrum s.r.o., Ovenecka 380/9, 170 00 Praha 7
petr.stuchlik@fincentrum.com, +420 2 3307 4301, +420 602 69 1945
--------------------------
Uz jste navstivili nejlepsi cesky financni server (Test MF DNES, 17.4.2001)?
www.fincentrum.cz: Finance, kterym rozumite.


> -----Original Message-----
> From: Pavel Kolesnikov [mailto:k@les.cz]
> Sent: Wednesday, June 13, 2001 1:05 PM
> To: reklama@nawebu.cz
> Subject: Re: Nove formaty a CPC
>
>
> On Wed, 13 Jun 2001, Michael wrote:
>
> > ad) CPC Kdyz uz jsme u tech novych veci, myslite si, ze se konecne
> > zacne prosazovat Cost-Per-Click ? Vedi vubec inzerenti, ze takova
> > moznost prodeje je vsude ve svete bezna ?. (samo zalezi na reklamni
> > pozici a typu kampane). Nebo se servery brani jak muzou ?
>
> K cemu je cost per click? K pribliznemu oceneni uspesnosti
> reklamy, jejimz cilem je dostat uzivatele na stranku
> zadavatele (tedy pomijim reklamy prevazne "billboardoveho"
> charakteru, kde CPC z principu nema valneho smyslu.)
>
> Kdyz se ale poustime do ocenovani uspesnosti takoveto reklamy,
> situaci muzeme rozdelit do dvou skupin:
>
> 1, je treba dostat koncoveho uzivatele na stranku zadavatele,
>   aby si u nej neco kopil. Zde ale je smysluplnejsi pro zadavatele
>   platit provize z nakupu.
>
> 2, na strance zadavatele se nachazi pokracovani reklamy,
>   ci free content, v obou pripadech chce zadavatel platit
>   za uzivatele, kteri prijdou kvuli takovemuto obsahu, a
>   ne takove, kteri nahodne klikli na banner.
>
>   V tomto pripade si ale bud muzem vystacit s tradicnim
>   placenim za imprese pri nejakych pribliznych predstavach
>   o "beznem CTR". Naopak, pokud chceme byt presni a opravdu
>   ohodnocovat "prokliknuvsi se" uzivatele, stoji uz za uvahu
>   upresnit zacileni reklamy jejim doplnenim o nejaky aktivni
>   prvek, jako treba kalkulacka na "mrakodrapu" od WorldOnline,
>   ktery pomuze odfiltrovat "nahodile odkliknuvsi".
>
>   A i v takovem pripade mi prijde fer zohlednit byt mene
>   vyznamny charakter "imagevovosti" kampane, za coz ma smysl
>   pozadovat nejake fixni ci impresemi merene minimum, i kdyby
>   CTR cinilo 0%.
>
> Uhrnem - myslim, ze CPC nema moc smysl u klasickych banneru
> ani u reklamy na on-line zakoupitelne zbozi, a i u jinych
> formatu reklamy by mel mit charakter spise "bonusu" nezli
> zakladni metody stanoveni ceny.
>
>   Pavel
>
>
>
>
> --------------------------------------------------------------------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
>
>



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:43 CEST