Zakladnim problemem CPC je uplny prenos rizika na medium - na bannery se klika predevsim pokud jsou dobre zacileny, dobre kreatrivne ztvarneny, dobre nacasovany... a toto je vec kreativnich/medialnich agentur, ktere pri modelu ocenovani CPC jsou prakticky nepotrebne (na rozdil od CR, bezneho ve vsech mediich... snad jen Nova/MagMedia s ocenovanim podle GRP se trochu lisi, ale opet jde jen a pouze o zasah cilove skupiny v jine forme, kde stale hraje roli kreativa, timing, etc.). Lidoveji: Kdyz bych mohl uplatnit model CPC, pustim promotion na nove zpravodajstvi o financnich derivatech treba do linxe ve velkem objemu, naprosto necilene.. vzdyt on si na ten banner stejne klikne jen ten, koho tato problematika zajima... No a ja platim za kliky, ne za imprese. Takze se bude blokovat reklamni prostor bannery s CR blizkou nule. Velmi vyhodne pro klientra, velmi nevyhodne pro medium. Z pohledu maleho specializovaneho serveru, ktery se docela dobre prodava, je to hrozna predstava. ps Petr Stuchlik jednatel, obchodni reditel -------------------------- Fincentrum s.r.o., Ovenecka 380/9, 170 00 Praha 7 petr.stuchlik@fincentrum.com, +420 2 3307 4301, +420 602 69 1945 -------------------------- Uz jste navstivili nejlepsi cesky financni server (Test MF DNES, 17.4.2001)? www.fincentrum.cz: Finance, kterym rozumite. > -----Original Message----- > From: Pavel Kolesnikov [mailto:k@les.cz] > Sent: Wednesday, June 13, 2001 1:05 PM > To: reklama@nawebu.cz > Subject: Re: Nove formaty a CPC > > > On Wed, 13 Jun 2001, Michael wrote: > > > ad) CPC Kdyz uz jsme u tech novych veci, myslite si, ze se konecne > > zacne prosazovat Cost-Per-Click ? Vedi vubec inzerenti, ze takova > > moznost prodeje je vsude ve svete bezna ?. (samo zalezi na reklamni > > pozici a typu kampane). Nebo se servery brani jak muzou ? > > K cemu je cost per click? K pribliznemu oceneni uspesnosti > reklamy, jejimz cilem je dostat uzivatele na stranku > zadavatele (tedy pomijim reklamy prevazne "billboardoveho" > charakteru, kde CPC z principu nema valneho smyslu.) > > Kdyz se ale poustime do ocenovani uspesnosti takoveto reklamy, > situaci muzeme rozdelit do dvou skupin: > > 1, je treba dostat koncoveho uzivatele na stranku zadavatele, > aby si u nej neco kopil. Zde ale je smysluplnejsi pro zadavatele > platit provize z nakupu. > > 2, na strance zadavatele se nachazi pokracovani reklamy, > ci free content, v obou pripadech chce zadavatel platit > za uzivatele, kteri prijdou kvuli takovemuto obsahu, a > ne takove, kteri nahodne klikli na banner. > > V tomto pripade si ale bud muzem vystacit s tradicnim > placenim za imprese pri nejakych pribliznych predstavach > o "beznem CTR". Naopak, pokud chceme byt presni a opravdu > ohodnocovat "prokliknuvsi se" uzivatele, stoji uz za uvahu > upresnit zacileni reklamy jejim doplnenim o nejaky aktivni > prvek, jako treba kalkulacka na "mrakodrapu" od WorldOnline, > ktery pomuze odfiltrovat "nahodile odkliknuvsi". > > A i v takovem pripade mi prijde fer zohlednit byt mene > vyznamny charakter "imagevovosti" kampane, za coz ma smysl > pozadovat nejake fixni ci impresemi merene minimum, i kdyby > CTR cinilo 0%. > > Uhrnem - myslim, ze CPC nema moc smysl u klasickych banneru > ani u reklamy na on-line zakoupitelne zbozi, a i u jinych > formatu reklamy by mel mit charakter spise "bonusu" nezli > zakladni metody stanoveni ceny. > > Pavel > > > > > -------------------------------------------------------------------------- > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/ > >
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:43 CEST