RE(3): Tema

From: ALMS (alms@alms.cz)
Date: 09. 09. 1998, 01:31 CEST


> Reply-to:      reklama@nawebu.cz
> Reply-to:      <petr@trilog.cz>
> From:          "Petr Slovak" <petr@trilog.cz>
> To:            <reklama@nawebu.cz>
> Subject:       RE: Tema
> Date:          Tue, 8 Sep 1998 20:10:08 +0200
> Importance:    Normal

> > Proto take mame v
> > reklamnich podminkach, ze u kampani, kde neni dodan jeden
> > banner na tyden,
> > nezarucujeme odezvu.  Neni totiz nic mene mileho, nez kdyz
> 
> To je podle mne dost diskutabilni. Kdyz mam papirovou reklamu, tak
> nevidim na kazdem billboardu, na kazdem letacku, na kazdem inzeratu v
> novinach neco jineho, ale prave porad dokolecka se omila jedna a ta
> sama vec,
> reklamni kampan se vede v jednom duchu, primou jednou cestou. A
> potencialni zakaznik je umlacen a chycen do tenat prave tim neustalym
> omilanim presne toho jednoho sameho.
> Je sice pravda, ze se objevuji i reklamni serialy (at uz paralelni
> nebo seriove - sorry, ze jsem si vypujcil termin od elektrikaru, ale
> snad je jasne, co tim myslim), ale podle meho nazoru je jich mensina.
> A mam pocit, ze i na webu by mohla byt ucinnost kliknuti vyssi, kdyz
> budu vsude vystavovat jeden reklamni banner. Ze sve vlastni zkusenosti
> vim, ze poprve si banneru nevsimnu, podruhe si ho prectu a az kdyz me
> eventualne zaujme, tak pri x-tem zhlednuti neodolam a kliknu na nej.

To je zrejme pravda - nikdo nerika, ze dalsim opakovanim reklamy kliku 
nepribyva, ale to, ze optimum poctu bezprostrednich reakci (tedy CTR) je tehdy, 
kdyz jeden uzivatel vidi banner 2 - 3krat (to je orientacni statisticky udaj). 
Je-li u CRT v citateli pocet kliku a ve jmenovateli pocet impresi, pak s 
opakovanim stejne reklamy proste roste citatel pomaleji nez jmenovatel. 

Z pocatku teto konference zaznely i hlasy, ze by se i bannery, na ktere nikdo
neklikne, nemely povazovat za ztracene. Na webu se prakticky inzeruje jen
kvuli tomu, aby se klikalo, jinde kvuli dlouhodobe zmene spotrebitelskeho
chovani. Proto asi nejde jednoduse argumentovat, ze imprese je na webu 
lacinejsi, nez nez v televizi - je treba prokazat srovnatelnou koncovku (koupe 
zbozi, zmena spotrebitelske poptavky). Ze televize nebo noviny mohou mit 
nulove CTR (nikdo netelefonuje apod.) a presto je efektivni (lide kupuji).


------------------------------------------------
RNDr. Alexander Lichy
ALMS
e-mail: sales@alms.cz
tel.: 02/61 71 01 58, 0603/24 64 95
------------------------------------------------



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:32 CEST