Re: Konverzni pomer

From: <Daniel.Peder (zavinac) Infoset.cz>
Date: 04. 01. 2005, 00:26 CET
On Mon, 3 Jan 2005 23:32:57 +0100, Marek Prokop <mprokop@prokopsw.cz> wrote:
> Daniel.Peder@Infoset.cz, Monday, January 3, 2005 11:03:02 PM napsal(a):
> 
> > Pokud tedy web dokaze udrzet a prodavat opakovane prichazejicim
> > zakaznikum, pak takove opakovane prichody muzeme smele povazovat za
> > konverze.
> 
> Nesouhlasim. Konverze se idealne (z technickych duvodu je vsak vypocet
> idealni malokdy) pocita jako podil inukatnich zakazniku ku unikatnim
> navstevnikum. Jinymi slovy, existujici zakaznik se nemuze zmenit

dam vam priklad na kterem chci demonstrovat, proc pro sledovani
ucinnosti reklamy je treba za konverzi povazovat kazdy nakup
jednotlive a nikoliv pouze prvni nakup unikatniho zakaznika:

Mejme specialni komoditu, ktera se kupuje opakovane a pro kterou mame
celosvetove pouze omezeny pocet zakazniku }pro nazornost treba 100) a
pouze dva prodejce. V pripade vaseho pojeti je libovlny z prodejcu v
koncich jakmile se mu podari presvedcit vsech 100 zakazniku aby u me
alespon 1x nakoupili. Pak uz neni schopen sledovat ucinnost svoji
reklamy a to prestoze je vsem jasne, ze musi s propagaci pokracovat
pokud nechce zakazniky prepustit konkurenci.

V alternativni variante, kdy za konverzi je povazovan kazdy nakup
uskutecneny na zaklade pusobeni reklamy muze prodejce v libovolnem
casovem useku sledovat prumernou vysi konverze a z ni monitorovat, jak
se vyviji ucinnost jeho reklamy.

Ano, v realnem svete sice nikdy tohoto stavu nedosahneme, ale muzeme
tusit, ze dle metodiky pouziti inukatnich/unikatnim s postupem casu
dostavame stale zkreslenejsi udaje o vykonnosti nasi reklamy, nebot se
pripravujeme o ty zakazniky, ktere nase reklama mozna opakovane
presvedcila, ale my uz je ignorujeme. -- Nesmite totiz zapominat na
ten fakt, ze i zakaznici, kteri nakupuji opakovane jsou stale
vystaveni pusobeni nasi reklamy a my nejsme schopni odhadnout, co by
se stalo kdybychom reklamu ze dne na den VYPNULI. Muzeme si byt jisti,
ze by ti existujici zakaznici pokracovali v nakupech u nas? Tezko.

-- 
Daniel.Peder (zavinac) Infoset.cz | http://www.Infoset.cz | +420 775973337
Received on Tue, 4 Jan 2005 00:26:01 +0100

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 04. 01. 2005, 00:26 CET