RE: Re[6]: Cernobily banner

From: Jiri Lahvicka (Lahvicka@atlas-as.cz)
Date: 10. 07. 2002, 13:29 CEST


Cely problem s maximalnim vytezenim aspon castecne monopolniho produktu
(reklamni plochy) je popsan ve standardnich ucebnicich ekonomie (treba
Frank: Mikroekonomie a chovani - tedy pokud si to pamatuju spravne :-).
V podstate jde o to, ze nakupujici (v nasem pripade nakupujici reklamy)
nejsou homogenni, nemaji stejnou elasticitu poptavkove krivky (lidove
receno nekdo chce ted konkretni mnozstvi reklamy neprilis zavisle na
cene, nekoho zase cena velmi ovlivni), tj. optimalni reseni z hlediska
prodavajiciho (serveru) je nasadit ruznou cenu vuci ruznym subjektum.
Bohuzel tem, co to kupuji draho, by se to nemuselo libit, proto se
cenova diskriminace v klasickem svete a koneckoncu i na internetu
realizuje ruznymi oklikami - prikladem jsou sezonni slevy (predpokladem
je, ze na ne si prave pockaji ti, kdo maji vysokou elasticitu poptavkove
krivky a pro nez je optimalni cena nizsi), ruzne kupony na slevu, pro
jejichz ziskani musite vynalozit urcitou praci, happy hours v hospode
atd. V internetovem svete jsou dobre uplatnitelne prave sezonni slevy
nebo moznost ziskat reklamu po splneni nejakych specialnich podminek
(treba byt dlouhodobym clenem BillBoardu.cz, sleva na reklamu pro
pravidelne navstevniky atd.). Ve vysledku ti s nizkou elasticitou
zaplati vice nez ti s vysokou elasticitou, cimz se zvysi celkove prijmy
z plochy. Pozadavek na cernobilost banneru mi neprijde prilis dobry,
protoze meni kvalitu samotneho produktu. Podobne mi neprijde optimalni
snizovat cenikovou cenu, jak uvedeno vyse, je potreba dosahnout
zjednodusene receno toho, ze kazdy zaplati tolik, kolik si muze dovolit.

Jirka Lahvicka, 17@17.cz





> -----Original Message-----
> From: Miroslav Kucera [mailto:miroslav.kucera@mobilmedia.cz] 
> Sent: Wednesday, July 10, 2002 1:14 PM
> To: reklama@nawebu.cz
> Subject: Re: Re[6]: Cernobily banner
> 
> 
> Zdravim,
> 
> a co je na tom spatneho snizit cenu za reklamu, kterou si prodavate
> sami? Jestli mate stale nevyprodano 70 procent reklamy, tak jakakoli
> dalsi reklama za mnohem mensi penize je lepsi nez reklama zadna.
> 
> Vas pristup mi trochu pripomina Eurotel v prvnich dvou, trech letech,
> kdy ten nechtel o snizovani cen ani slyset. Pak prisla konkurence a
> soucasne ceny jsou naprosto nesrovnatelne s temi puvodnimi.
> 
> Chapejte, jestli nastavite cenu reklamy tak, aby byla podobna
> zazitemu Zive, Lupe ci Mobilu, tak toho moc neprodate ani
> v budoucnu, nejak jsem si nevsiml, ze by korejske automobilky,
> jejichz auta maji na verejnosti "horsi dojem" ohledne spolehlivosti,
> nasadily cenu aut srovnatelnou s napr. VW ci Seatem.
> Nebo dalsi prirovnani - kolik se proda CD za 600 Kc a kolik CD
> za 200 Kc? Uspech CD Rebelu je jiste vsem znamy. Proste - nizka
> cena reklamy, mozna bych rekl i odpovidajici, vam zajisti 
> vice klientu,
> i tech, kteri by za standardnich cenovych podminek u vas neinzerovaly,
> nehlede na to, ze vas server neni skoro znamy a ma nepekny design
> (prilis barevny a narocny na nacteni). Vim, ze kdysi se vam 
> libil predchozi
> design intervalu a vim, ze jsme konzultovali podminky, za 
> kterych je mozne
> vas design prizpusobit (resp. priblizit) tomu intervalovemu 
> (nebyl jste
> sam),
> ale ten soucasny opravdu neni moc pekny - a prvni dojem take 
> hraje velkou
> roli u inzerentu.
> 
> MK



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 07. 2002, 13:30 CEST