Re: Pay per click

From: Martin Kopta (martin.kopta@garcon.cz)
Date: 04. 07. 2001, 20:07 CEST


> Kdyz se to postavi ale na clickrate (zakaznik neplati za zobrazeni ale
> click), zadavatel muze vytvorit pripominaci banner, ktery navstevnikovi jen
> rekne "halo, jen se pripominame, ze jsme" a nic mu to nebude slibovat po
> kliknuti, tak takova reklama je pro zadavatele hodnotna a podle pocitani na
> clickrate pro nej skoro zadarmo. To nemusi byt jen umysl, to muze byt spatne
> cileni, nesikovnost grafika nebo (a to zejmena) kombinace obojiho.

---> Ja myslim, ze se prilis soustredite na problemy technicke. Cena se preci 
uplne jednoduse da vypocitat na zaklade shlednuti. Muzu objednat X odkliku, 
a cena muze byt stanovena jako Y Kc/1000 zhlednuti. Dokonce muzete stanovit 
i cenovy strop. Tedy: Objednavam 5000 odkliku, za cenu 300 Kc za 1000 zhlednuti, 
pri maximalni cene 150.000 Kc (i.e. 500.000 impressi). Kdyz bude mit banner vetsi 
"uspech", proste kampan bude kratsi a levnejsi, kdyz bude mit odkliku mene, nez 
je prumer, vycerpa se financni limit a kampan skonci samovolne a je pak na klientovi, 
aby zvazil, kde se stala chyba.

---> DULEZITEJSI je jiny moment. Snazil jsem se na nej upozornit na Lupe v clanku 
"Platby od kliku: ano, avsak...". Jde o to, ze muzete na zaklade planovani odkliku 
lepe kocirovat prubeh kampane. Ta miva obvykle vice fazi, pricemz uvodni -- 
intenzivni cast -- byva nejdrazsi, a proto je naprosto zbytecne ji protahovat, nebo 
ji naopak brzy ukoncit. Informace o poctu odkliknuti vam da snadny metr na to, 
kdy prejit z masirovani na podpurnou, posleze pripominaci a na zaver udrzovaci fazi. 

Zatimco pro prvni fazi se nejlepe hodi odmereni impaktu na zaklade odkliku, ostatni 
faze maji vetsinou jen zavislost na case (respektive delce). V televizi, v tisku, v rozhlase, 
vsude je to naprosto bezny zpusob planovani, ale jen na webu mate moznost presne 
vysledovat, kdy uz intenzivni cast kampane zasahla vetsinu oslovenych (zacne se vyrazne 
snizovat CTR), a muzete tedy prejit do dalsich fazi.

---> Zpusob vypoctu ceny je az podruzny.

--
=M=



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:45 CEST