Re: Reklama Audi na idnes

From: Robert Nemec (rob_list@robertnemec.com)
Date: 05. 06. 2003, 14:33 CEST


Hlavnim cilem zadavatelu reklamy je zisk (existuji drobne vyjimky), nic
jineho.

Se zbytkem ale souhlasim. Nicmene nejsou ani tak dulezite pocity, jako
samotny akt koupe. Pocity hodne rozhoduji, ale nesmi se stavet jenom na
nich.

Rob
http://www.robertnemec.com


----- Original Message ----- 
From: "Tomas Drahokoupil" <tomas.drahokoupil@seznam.cz>
To: <reklama@nawebu.cz>
Sent: Thursday, June 05, 2003 2:09 PM
Subject: Re: Reklama Audi na idnes


Nazor "nevadi ze je ta reklama odporna, hlavne ze diky tomu kazdemu
uvizne v pameti" se kupodivu sem tam objevuje.

Podle me neni primarnim cilem zadavatelu reklamy, aby tato lidem
zustala v pameti. Hlavni cil by melo byt, ve spojitosti s jakymi
pocity nebo predstavami v te pameti uvizne. Proto nakonec se do reklam
davaji blejskavy auta, nadherny zensky, zabery z plaze v Karibiku.
Kdyz se v pameti zafixuje misto pocitu ohromeni nebo krasy, pocit
nasrani, je takova reklama zadarmo draha.

Nekolikerym kliknutim omylem, ktere cloveka dovede k bodu varu, ze si
nemuzete precist svuj oblibeny clanek, si do mozku podvedome
zafixujete pocit frustrace, rozcileni, apod., ve spojeni s reklamou na
Audi. Pak si pujdete vybirat auto, zacnete treba tim ze vedle sebe
vylozite reklamni materialy na vozy stejne tridy, a az zrovna budete
prohlizet ten s Audi, je velka pravdepodobnost, ze ty pocity se zpetne
vynori, obzvlast pokud tam budou "spoustece" pouzite v dotycne reklame
(stejne logo, heslo, stejna kreativa,...).

Obecne se mi zda, ze velka cast zadavatelu reklamy podcenuje
psychologickou stranku. (Vzpominam si, ze pred nejakou dobu me to same
prekvapilo i tam, kde by to melo byt naprostou samozrejmosti - pri
reklamnich sotech proti drogam a koureni.)

--
Tomas Drahokoupil


On Thu, 5 Jun 2003 13:31:36 +0200, Robert Nemec wrote:
>> Takze ucinnost vidim tak, ze je skoro nulova a zbytek jsou
>> nechtenne odklepy. A k tomu peknejch par tisicovek nasranejch
lidi...
>
>Tak skepticky bych nebyl.
>
>A i kdyby to bylo omylem, lidi to tam dostalo. :-) Na druhou stranu
je treba
>vzit v potaz, co jsem pred dvema lety tvrdil v clanku "CTR je občas
pěkně k
>ničemu": http://www.lupa.cz/clanek.php3?show=1425.
>
>Sice jsem na to neklikl, ale ta reklama je vyrazna, takze me aspon
uvizla v
>pameti. :-)
>
>Rob
>http://www.robertnemec.com



----------------------------------------------------------- reklama -----
Mame software, ktery potrebujete. http://www.slunecnice.cz
-------------------------------------------------------------------------

Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/



This archive was generated by hypermail 2.1.3 : 05. 06. 2003, 14:29 CEST