Nazor "nevadi ze je ta reklama odporna, hlavne ze diky tomu kazdemu uvizne v pameti" se kupodivu sem tam objevuje. Podle me neni primarnim cilem zadavatelu reklamy, aby tato lidem zustala v pameti. Hlavni cil by melo byt, ve spojitosti s jakymi pocity nebo predstavami v te pameti uvizne. Proto nakonec se do reklam davaji blejskavy auta, nadherny zensky, zabery z plaze v Karibiku. Kdyz se v pameti zafixuje misto pocitu ohromeni nebo krasy, pocit nasrani, je takova reklama zadarmo draha. Nekolikerym kliknutim omylem, ktere cloveka dovede k bodu varu, ze si nemuzete precist svuj oblibeny clanek, si do mozku podvedome zafixujete pocit frustrace, rozcileni, apod., ve spojeni s reklamou na Audi. Pak si pujdete vybirat auto, zacnete treba tim ze vedle sebe vylozite reklamni materialy na vozy stejne tridy, a az zrovna budete prohlizet ten s Audi, je velka pravdepodobnost, ze ty pocity se zpetne vynori, obzvlast pokud tam budou "spoustece" pouzite v dotycne reklame (stejne logo, heslo, stejna kreativa,...). Obecne se mi zda, ze velka cast zadavatelu reklamy podcenuje psychologickou stranku. (Vzpominam si, ze pred nejakou dobu me to same prekvapilo i tam, kde by to melo byt naprostou samozrejmosti - pri reklamnich sotech proti drogam a koureni.) -- Tomas Drahokoupil On Thu, 5 Jun 2003 13:31:36 +0200, Robert Nemec wrote: >> Takze ucinnost vidim tak, ze je skoro nulova a zbytek jsou >> nechtenne odklepy. A k tomu peknejch par tisicovek nasranejch lidi... > >Tak skepticky bych nebyl. > >A i kdyby to bylo omylem, lidi to tam dostalo. :-) Na druhou stranu je treba >vzit v potaz, co jsem pred dvema lety tvrdil v clanku "CTR je občas pěkně k >ničemu": http://www.lupa.cz/clanek.php3?show=1425. > >Sice jsem na to neklikl, ale ta reklama je vyrazna, takze me aspon uvizla v >pameti. :-) > >Rob >http://www.robertnemec.com
This archive was generated by hypermail 2.1.3 : 05. 06. 2003, 14:11 CEST