Re: Reklama Audi na idnes

From: Tomas Drahokoupil (tomas.drahokoupil@seznam.cz)
Date: 05. 06. 2003, 14:09 CEST


Nazor "nevadi ze je ta reklama odporna, hlavne ze diky tomu kazdemu 
uvizne v pameti" se kupodivu sem tam objevuje. 

Podle me neni primarnim cilem zadavatelu reklamy, aby tato lidem 
zustala v pameti. Hlavni cil by melo byt, ve spojitosti s jakymi 
pocity nebo predstavami v te pameti uvizne. Proto nakonec se do reklam 
davaji blejskavy auta, nadherny zensky, zabery z plaze v Karibiku.
Kdyz se v pameti zafixuje misto pocitu ohromeni nebo krasy, pocit 
nasrani, je takova reklama zadarmo draha.

Nekolikerym kliknutim omylem, ktere cloveka dovede k bodu varu, ze si 
nemuzete precist svuj oblibeny clanek, si do mozku podvedome 
zafixujete pocit frustrace, rozcileni, apod., ve spojeni s reklamou na 
Audi. Pak si pujdete vybirat auto, zacnete treba tim ze vedle sebe 
vylozite reklamni materialy na vozy stejne tridy, a az zrovna budete 
prohlizet ten s Audi, je velka pravdepodobnost, ze ty pocity se zpetne 
vynori, obzvlast pokud tam budou "spoustece" pouzite v dotycne reklame 
(stejne logo, heslo, stejna kreativa,...).

Obecne se mi zda, ze velka cast zadavatelu reklamy podcenuje 
psychologickou stranku. (Vzpominam si, ze pred nejakou dobu me to same 
prekvapilo i tam, kde by to melo byt naprostou samozrejmosti - pri 
reklamnich sotech proti drogam a koureni.)

--
Tomas Drahokoupil


On Thu, 5 Jun 2003 13:31:36 +0200, Robert Nemec wrote:
>> Takze ucinnost vidim tak, ze je skoro nulova a zbytek jsou
>> nechtenne odklepy. A k tomu peknejch par tisicovek nasranejch 
lidi...
>
>Tak skepticky bych nebyl.
>
>A i kdyby to bylo omylem, lidi to tam dostalo. :-) Na druhou stranu 
je treba
>vzit v potaz, co jsem pred dvema lety tvrdil v clanku "CTR je občas 
pěkně k
>ničemu": http://www.lupa.cz/clanek.php3?show=1425.
>
>Sice jsem na to neklikl, ale ta reklama je vyrazna, takze me aspon 
uvizla v
>pameti. :-)
>
>Rob
>http://www.robertnemec.com



This archive was generated by hypermail 2.1.3 : 05. 06. 2003, 14:11 CEST