RE: poslapavani prava velkymi subjekty?

From: Michal Altair Valasek (michal.valasek@altaircom.net)
Date: 11. 05. 2003, 23:30 CEST


| Nejde mi jen o tistenou reklamu, ale o nepravdive, lzive ci 
| neprokazatelne slogany v reklame obecne.

Pokud se chceme bavit o normach zakonnych (protoze moralni jsou silne
subjektivni), doporucuji prostudovat zakon o regulaci reklamy. Ten tuto
stranku reklamnho sdeleni vubec neresi, jenom se odkazuje na §47 ObchZ,
ktery definuje klamavou reklamu, a to takto:

     (1) Klamavou reklamou  je šíření údajů o  vlastním nebo cizím
podniku, jeho  výrobcích či výkonech,  které je způsobilé  vyvolat
klamnou představu  a zjednat tím  vlastnímu nebo cizímu  podniku v
hospodářské  soutěži  prospěch  na   úkor  jiných  soutěžitelů  či
spotřebitelů.

     (2) Za šíření údajů se  považuje sdělení mluveným nebo psaným
slovem,  tiskem, vyobrazením,  fotografií, rozhlasem,  televizí či
jiným sdělovacím prostředkem.

     (3) Klamavým je i údaj sám o sobě pravdivý, jestliže vzhledem
k okolnostem  a souvislostem,  za nichž  byl učiněn,  může uvést v
omyl. 

| trhu) pustilo na sve stranky treba reklamni oddeleni iDnes? 
| Napr. reklamni
| sdeleni, ze "Auto XYZ je nejlepsi na svete", aniz by to konstatoval
| kterykoliv nezavisly casopis nebo pruzkum?

nevim jak iDnes, ale obecne reklamni trh (TV, mainstreamove tistene
casopisy) podobna sdeleni bezne publikuji.

-- Altair



This archive was generated by hypermail 2.1.3 : 11. 05. 2003, 23:31 CEST