Pane Špinare, jsem rád, že jste vrátil debatu do této roviny a souhlasím s vašimi názory. I když tento thread je z poloviny jakási osobní výměna názorů, podstoupil jsem ji, protože je přesně o základním tématu konference - o internetové reklamě a její účinnosti. V televizi, rozhlasu nebo denících je čtenost (sledovanost, poslechovost) samozřejmě hlavním kritériem pro umístění reklamy, pro zhodnocení její ceny. Zde slovo "největší deník" či "největší televize" má smysl a obvykle je synonymem pro nejúspěšnější nebo nejvýznamnější. V Internetu ale toto nelze aplikovat přes kopírák: víme oba, že návštěvnost se dá až extrémním, několikanásobným rozměrem "nahonit": falešnými bannery, fazolemi, hrou o nový Ford a podobně. Myslím, že oba dobře známe pojem "generátor impresí...". V malém rozměru českého Internetu bohužel i taková věc, jako jsou fazolky, může způsobit dvojnásobný nárůst návštěvnosti - to, co by nebylo realizovatelné v televizi či novinách. To je internetovým podnikatelům dobře známo a zhusta toho využívají; pak tím obloudí klienta, který nezná všechny nuance, připraví jej o peníze, klient je pak zklamaný, že jeho kampaň měla minimální odezvu, přesto že ji dal tomu, kdo je "největší". V důsledku pak klesá renomé celého Internetu jako vhodného inzertního média - zeptejte se v agenturách na jejich pohled na věc a bude podobný jako tento můj názor. Proto se tady snažím tak "vášnivě" vyvracet blud o "návštěvnosti = velikosti", protože není větší zabiják internetové reklamy než právě on. ----- Original Message ----- From: "David Spinar" <spinar@iinfo.cz> To: <reklama@nawebu.cz> Sent: Tuesday, December 17, 2002 1:30 PM Subject: RE: www.kasa.cz Dobry den, Vase teorie o "velikosti" merena poctem sortimentu ci poctem klientu je velmi dobre aplikovatelna na e-commerce servery, aukce, obchody atp. Tam bych s Vami bezezbytku souhlasil. Ale u zpravodajskych webu s Vami rozhodne souhlasit nemohu. A to ani tehdy, kdybyste to meril ziskem, obratem, trzbami. Kdo je vetsi, Penize nebo Finance? Finance maji dvojnasobnou navstevnost, a to mereno jakymkoliv obvyklym ukazatelem. Jsou dle meho tedy "vetsi". To ale samozrejme nemusi znamenat "uspesnejsi", "vynosnejsi", "ziskovejsi" atp. To je dle meho uplne jine meritko. Kdyz totiz vezmete v uvahu premisu, ze meritkem "uspechu" (zisk, obliba, trzby atp.) neni "velikost" (jak krasne dvojsmyslne :-)), pak musite take uznat, ze meritkem "velikosti" neni "uspech". Ja tvrdim, ze jsou to dve rozdilne veci. Kdo tvrdi, ze jeho zpravodajsky web je "vetsi" nez konkurent, a pritom mysli "uspech", lze. Kdo tvrdi, ze je "uspesnejsi", a pritom mysli "velikost", lze take. David Spinar Internet Info, s.r.o. ----------------------------------------------------------- reklama ----- Nudite se? Postavte si hokejovy tym. http://www.hokejka.cz ------------------------------------------------------------------------- Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 17. 12. 2002, 14:32 CET