Re: www.kasa.cz

From: Hlavenka Jiri (jiri.hlavenka@cpress.cz)
Date: 17. 12. 2002, 14:31 CET


Pane Špinare,
jsem rád, že jste vrátil debatu do této roviny a souhlasím s vašimi názory.
I když tento thread je z poloviny jakási osobní výměna názorů, podstoupil
jsem ji, protože je přesně o základním tématu konference - o internetové
reklamě a její účinnosti.
V televizi, rozhlasu nebo denících je čtenost (sledovanost, poslechovost)
samozřejmě hlavním kritériem pro umístění reklamy, pro zhodnocení její ceny.
Zde slovo "největší deník" či "největší televize" má smysl a obvykle je
synonymem pro nejúspěšnější nebo nejvýznamnější. V Internetu ale toto nelze
aplikovat přes kopírák: víme oba, že návštěvnost se dá až extrémním,
několikanásobným rozměrem "nahonit": falešnými bannery, fazolemi, hrou o
nový Ford a podobně. Myslím, že oba dobře známe pojem "generátor
impresí...".
V malém rozměru českého Internetu bohužel i taková věc, jako jsou fazolky,
může způsobit dvojnásobný nárůst návštěvnosti - to, co by nebylo
realizovatelné v televizi či novinách. To je internetovým podnikatelům dobře
známo a zhusta toho využívají; pak tím obloudí klienta, který nezná všechny
nuance, připraví jej o peníze, klient je pak zklamaný, že jeho kampaň měla
minimální odezvu, přesto že ji dal tomu, kdo je "největší". V důsledku pak
klesá renomé celého Internetu jako vhodného inzertního média - zeptejte se v
agenturách na jejich pohled na věc a bude podobný jako tento můj názor.
Proto se tady snažím tak "vášnivě" vyvracet blud o "návštěvnosti =
velikosti", protože není větší zabiják internetové reklamy než právě on.



----- Original Message -----
From: "David Spinar" <spinar@iinfo.cz>
To: <reklama@nawebu.cz>
Sent: Tuesday, December 17, 2002 1:30 PM
Subject: RE: www.kasa.cz

Dobry den,
Vase teorie o "velikosti" merena poctem sortimentu ci poctem klientu je
velmi dobre aplikovatelna na e-commerce servery, aukce, obchody atp. Tam
bych s Vami bezezbytku souhlasil. Ale u zpravodajskych webu s Vami
rozhodne souhlasit nemohu. A to ani tehdy, kdybyste to meril ziskem,
obratem, trzbami.
Kdo je vetsi, Penize nebo Finance? Finance maji dvojnasobnou
navstevnost, a to mereno jakymkoliv obvyklym ukazatelem. Jsou dle meho
tedy "vetsi". To ale samozrejme nemusi znamenat "uspesnejsi",
"vynosnejsi", "ziskovejsi" atp. To je dle meho uplne jine meritko.
Kdyz totiz vezmete v uvahu premisu, ze meritkem "uspechu" (zisk, obliba,
trzby atp.) neni "velikost" (jak krasne dvojsmyslne :-)), pak musite
take uznat, ze meritkem "velikosti" neni "uspech".
Ja tvrdim, ze jsou to dve rozdilne veci. Kdo tvrdi, ze jeho zpravodajsky
web je "vetsi" nez konkurent, a pritom mysli "uspech", lze. Kdo tvrdi,
ze je "uspesnejsi", a pritom mysli "velikost", lze take.
David Spinar
Internet Info, s.r.o.


----------------------------------------------------------- reklama -----
Nudite se? Postavte si hokejovy tym. http://www.hokejka.cz
-------------------------------------------------------------------------

Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 17. 12. 2002, 14:32 CET