Zdravim, myslim, ze navstevnost/sledovanost/ctenost je pri zadavani reklamy velmi dulezita. Je ale nutne se vyvarovat ruznym zavadejicim vykladum "navstevnosti"... Problem je asi v tom, ze do televize si nikdo reklamu nezada sam a skoro vzdy to zada agenture. Ale i zde se stane, ze agentura naplanuje kampan chybne a ta pak nema zdaleka takovou ucinnost jaka byla slibovana. Viz treba pred lety kampan na centrum at nechodime moc dalko. Vliv na to samozrejme nemela nizka sledovanost televize, ale napriklad vhodnost zvoleneho media pro konkretni znacku (ale v tomhle pripade to je jen spekulace, nejsem planovac a ani neznam pouzity mediaplan). Vzdy jsou ale data o navstevnosti/sledovanosti/ctenosti jen podporou (byt velmi dulezitou) pri rozhodovani medialniho planovace. Navic ale vstupuji pri planovani do hry i dalsi faktory jako treba osobni zkusenost s mediem ci jeho pracovniky, vhodnost brandu pro konkretni medium (jsou znacky, ktere v blesku nebudou nikdy inzerovat a opacne), vizualni zpracovani, forma, cena atd. atd... Prave proto se setkame s kampani nejake znacky jen na CT a jiz ne na Nove... byt ma CT nizsi sledovanost oproti Nove... A jen k tem financnim vysledkum medii, pokud vim, tak nikoho z planovacu nezajima jestli je Nova ve ztrate nebo ne. Zajima je sledovanost te jeho cilovky, kterou zrovna potrebuje, cena za jakou nakoupi a moznosti nakupu v potrebny cas. Tomas Urbanek -----Original Message----- From: Hlavenka Jiri [mailto:jiri.hlavenka@cpress.cz] Sent: Tuesday, December 17, 2002 2:32 PM To: reklama@nawebu.cz Subject: Re: www.kasa.cz Pane Špinare, jsem rád, že jste vrátil debatu do této roviny a souhlasím s vašimi názory. I když tento thread je z poloviny jakási osobní výměna názorů, podstoupil jsem ji, protože je přesně o základním tématu konference - o internetové reklamě a její účinnosti. V televizi, rozhlasu nebo denících je čtenost (sledovanost, poslechovost) samozřejmě hlavním kritériem pro umístění reklamy, pro zhodnocení její ceny. Zde slovo "největší deník" či "největší televize" má smysl a obvykle je synonymem pro nejúspěšnější nebo nejvýznamnější. V Internetu ale toto nelze aplikovat přes kopírák: víme oba, že návštěvnost se dá až extrémním, několikanásobným rozměrem "nahonit": falešnými bannery, fazolemi, hrou o nový Ford a podobně. Myslím, že oba dobře známe pojem "generátor impresí...". V malém rozměru českého Internetu bohužel i taková věc, jako jsou fazolky, může způsobit dvojnásobný nárůst návštěvnosti - to, co by nebylo realizovatelné v televizi či novinách. To je internetovým podnikatelům dobře známo a zhusta toho využívají; pak tím obloudí klienta, který nezná všechny nuance, připraví jej o peníze, klient je pak zklamaný, že jeho kampaň měla minimální odezvu, přesto že ji dal tomu, kdo je "největší". V důsledku pak klesá renomé celého Internetu jako vhodného inzertního média - zeptejte se v agenturách na jejich pohled na věc a bude podobný jako tento můj názor. Proto se tady snažím tak "vášnivě" vyvracet blud o "návštěvnosti = velikosti", protože není větší zabiják internetové reklamy než právě on. ----- Original Message ----- From: "David Spinar" <spinar@iinfo.cz> To: <reklama@nawebu.cz> Sent: Tuesday, December 17, 2002 1:30 PM Subject: RE: www.kasa.cz Dobry den, Vase teorie o "velikosti" merena poctem sortimentu ci poctem klientu je velmi dobre aplikovatelna na e-commerce servery, aukce, obchody atp. Tam bych s Vami bezezbytku souhlasil. Ale u zpravodajskych webu s Vami rozhodne souhlasit nemohu. A to ani tehdy, kdybyste to meril ziskem, obratem, trzbami. Kdo je vetsi, Penize nebo Finance? Finance maji dvojnasobnou navstevnost, a to mereno jakymkoliv obvyklym ukazatelem. Jsou dle meho tedy "vetsi". To ale samozrejme nemusi znamenat "uspesnejsi", "vynosnejsi", "ziskovejsi" atp. To je dle meho uplne jine meritko. Kdyz totiz vezmete v uvahu premisu, ze meritkem "uspechu" (zisk, obliba, trzby atp.) neni "velikost" (jak krasne dvojsmyslne :-)), pak musite take uznat, ze meritkem "velikosti" neni "uspech". Ja tvrdim, ze jsou to dve rozdilne veci. Kdo tvrdi, ze jeho zpravodajsky web je "vetsi" nez konkurent, a pritom mysli "uspech", lze. Kdo tvrdi, ze je "uspesnejsi", a pritom mysli "velikost", lze take. David Spinar Internet Info, s.r.o. ----------------------------------------------------------- reklama ----- Nudite se? Postavte si hokejovy tym. http://www.hokejka.cz ------------------------------------------------------------------------- Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/ ----------------------------------------------------------- reklama ----- Inzerce v oblasti mobilni komunikace? Jedine na Palmserveru! ------------------------------------------------------------------------- Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 17. 12. 2002, 17:58 CET