Hlavenka Jiri [SMTP:jiri.hlavenka@cpress.cz] napsal: > Dnes používaná měření návštěvnosti webů > nejsou dobrá. Nezohledňují pravidelné > a náhodné čtenáře - čtenář, který navštěvuje > dané médium denně a stráví na něm hodinu > je v číslech zastoupen jako "1 kus", stejně > jako ten, který webem omylem proletí na > základě nějakého polofalešného banneru. Rekl bych, ze mereni navstevnosti vychazeji z moznosti webu a protokolu HTTP a "dnes" jsou stejna jako byla vcera a jako budou zitra, protoze nic jineho v ramci danych omezeni vymyslet nejde. Kdyz chcete odlisit "pilne" ctenare od nahodnych navstevniku, kteri odejdou po shlednuti jedne stranky, sledujte pomer PV/UIP. Vernost ctenaru indikuje pomer UIP1/UIP2, kde UIP1 je UIP za delsi casove obdobi (treba mesic, nebo tyden) a UIP2 jsou UIP za kratsi obdobi (zpravidla den). Pokud jste schopni odhadnout pocet unikatnich navstevniku s vyssi presnosti, nez nabizi UIP (napr. kombinaci IP, cookies a dalsich udaju), pouzijete misto UIP unikatni navstevniky. Vse lze jeste zpresnenit filtrovanim urcitych stranek ze sumy PV, zahrnutim referreru (ktere do urcite miry indikuji nove/stare navstevniky), atd. Pro webovy magazin muze byt napr. zajimavy ukazatel zalozeny na podilu poctu shlednuti clanku v sume vsech zhlednutych stran a totez lze udelat i pro diskuse pod clanky. Podminkou pro tyto pokrocilejsi statistiky je ale dobra znalost daneho weboveho mista. Naopak bych se vubec nesnazil uvazovat o tom, zda na webu nekdo stravi hodinu, ci jakoukoli jinou dobu. To proste zmerit nijak nejde a mnohokrat jsem si overil, ze sebedokonalejsi odhady (zalozene vetsinou na mereni doby mezi nactenim dvou stranek "stejnym" navstevnikem) nedavaji ani zbla smyslu. Zdravi, Marek Prokop
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 03. 12. 2002, 11:42 CET