RE: mereni navstevnosti (bylo: reklama na mobilmanii)

From: Marek Prokop (mprokop@prokopsw.cz)
Date: 03. 12. 2002, 12:30 CET


Jiri Lahvicka [SMTP:Lahvicka@atlas-as.cz] napsal:
>
> > Naopak bych se vubec nesnazil uvazovat
> > o tom, zda na webu nekdo stravi hodinu,
> > ci jakoukoli jinou dobu. To proste zmerit
> > nijak nejde
>
> Ale ano, zmerit to jde

Mas pravdu, zmerit to jde. Spatne jsem to napsal. Presnejsi by 
bylo, ze to nejde zjistit ze serverovych logu, resp. ze 
standardniho mereni teckou.

> IMHO ovsem i udaj merici cas mezi nactenim
> prvni a posledni stranky v ramci jedne
> navstevy dava smysl

Copak o to, smysl mozna dava, ale:

1) Nevyjadruje dobu skutecneho cteni/prohlizeni stranek behem 
navstevy.

2) Je zasadne zavisly na metodice urceni jedne navstevy -- jak 
budes hybat s dobou rozhodnou pro identifikaci jedne navstevy, 
tak se bude hybat i zjisteny vysledek.

3) Stavi na tom, ze vubec jsme schopni identifikovat jednu 
konkretni navstevu, coz ale ve skutecnosti nejsme, resp. jsme, 
ale s chybou, ktera neni znama, nebo pro skupinu navstevniku, 
ktera neni vybrana nahodne a kriterium pro jeji vyber (napr. 
akceptovani cookies) muze vysledek ovlivnovat. Nemluve o tom, ze 
nezname podil one skupiny na celkovem poctu navstevniku, resp. 
ho opet zname jen priblizne, s neznamou relativni velikosti 
chyby.

4) Presnost zjisteneho cisla (at uz bude zjisteno jakkoli) bude 
zavisla na typu webu, povaze a strukture jeho obsahu a vzorcich 
chovani jeho navstevniku. Tim padem vysledky zhistene jednotnou 
metodikou nebudou srovnatelne mezi servry, u kterych se tyto 
charakteristiky lisi a pokud se metodika individualne upravi na 
zaklade znalosti konkretniho serveru, bude srovnatelnost 
ovlivnina subjektivnimi vlivy.

> - overim to ovsem, az budu mit cas nekde
> paralelne realizovat metodu s refreshovanym
> iframem a porovnat vysledky :-).

Mereni by to byo zajimave, nicmene stale bude ovlivneno selekci 
navstevniku na ty, ktere technicky takove mereni umozni. Muzes 
namitnout, ze to neni vyznamne zkresleni, protoze potrebne 
prostredky (iframy, cookies, JS a nektera bezpecnostni 
nastaveni) podporuje drtiva vetsina klientu, jenze to by se 
nejprve muselo dokazat a dokazat to jde jen s pomoci techto 
prostredku. Jsme v kruhu :-(

Zdravi,

Marek



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 03. 12. 2002, 12:38 CET