Doporucuju mi bud verit, ze v dlouhem obdobi je cena primarne urcena naklady, nebo si precist nejakou ucebnici mikroekonomie :-) Na trh, kde jsou nizke naklady, vysoke ceny a vysoke zisky, proste prijde vice subjektu, ktere budou vyrabet totez a ceny srazi, ekonomicky zisk tedy bude konvergovat k nule. Naopak z trhu, kde vetsina ztraci, postupne nektere subjekty odejdou, klesne nabidka, stoupne cena, ekonomicky zisk opet konverguje k nule. Vice uzivatelu internetu bude znamenat moznost vytvaret stejne mnozstvi reklamni plochy levneji (nebo vetsi mnozstvi reklamni plochy stejne draho), coz povede k vyssim ziskum a naslednemu vynucenemu poklesu cen. Na trhu, kde jsou velmi nizke vstupni bariery, proste neni mozne dlouhodobe udrzet ceny mimo uroven nakladu + primereneho zisku. Jirka Lahvicka > -----Original Message----- > From: Robert Nemec [mailto:nemec@robertnemec.com] > Sent: Friday, October 25, 2002 11:13 AM > To: reklama@nawebu.cz > Subject: Re: kouzelny Internet? > > > Jenze zakaznika nezajimaji nici naklady, ale hodnota pro nej. > Proto se dnes > vetsina veci vyrabi v Asii: delaji to v mamutim mnozstvi a > jeste lacino. > > Kdyby vsichni mluvili anglicky, nema vetsina ceskych content-provideru > zadnou sanci. > > Mozna, ze v budoucnu se bude obsah produkovat na Tchaj-wanu a > v Cesku se > bude prodavat jednou pod znackou Atlas, podruhe Seznam a > potreti Centrum. > :-) > > Panove z dotycnych firem, zamyslete se, zda by to neslo > udelat, nez Vas > predbehnou Cinani. Ze tri tymu se stane jeden, obsah bude > stejny, jenom bude > jina znacka. :-) > > Rob > www.robertnemec.com > > Posledni projekt: www.jaroslavsuchy.cz > > ----- Original Message ----- > From: "Jiri Lahvicka" <Lahvicka@atlas-as.cz> > To: <reklama@nawebu.cz> > Sent: Friday, October 25, 2002 11:01 AM > Subject: RE: kouzelny Internet? > > > Pokud si matne pamatuju skolni ekonomii, tak rovnovazna cena na > konkurencnim trhu je v dlouhem obdobi urcena primarne naklady - zde na > tvorbu reklamniho prostoru. Internetova reklama tedy stoji > tolik, aby se > z ni ti, co ji prodavaji, tak akorat uzivili. Pokud by slo kvalitni > (tedy z velke casti vyprodany) reklamni prostor produkovat > levneji, tak > uz by na lukrativni trh prisly nove subjekty (servery) a cenu srazily. > Na druhou stranu, pokud poroste pocet lidi na internetu a udrzi se > soucasny trend, ze poroste spise navstevnost jednotlivych serveru nez > pocet serveru, tak cena internetove reklamy umerne klesne a zvysi se > jeji podil v mediamixu, pri zachovani soucasne (ne)ziskovosti > provozovatelu serveru. > > Jirka Lahvicka >
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 25. 10. 2002, 11:23 CEST