RE: kouzelny Internet?

From: Jiri Lahvicka (Lahvicka@atlas-as.cz)
Date: 25. 10. 2002, 11:23 CEST


Doporucuju mi bud verit, ze v dlouhem obdobi je cena primarne urcena
naklady, nebo si precist nejakou ucebnici mikroekonomie :-) Na trh, kde
jsou nizke naklady, vysoke ceny a vysoke zisky, proste prijde vice
subjektu, ktere budou vyrabet totez a ceny srazi, ekonomicky zisk tedy
bude konvergovat k nule. Naopak z trhu, kde vetsina ztraci, postupne
nektere subjekty odejdou, klesne nabidka, stoupne cena, ekonomicky zisk
opet konverguje k nule. Vice uzivatelu internetu bude znamenat moznost
vytvaret stejne mnozstvi reklamni plochy levneji (nebo vetsi mnozstvi
reklamni plochy stejne draho), coz povede k vyssim ziskum a naslednemu
vynucenemu poklesu cen. Na trhu, kde jsou velmi nizke vstupni bariery,
proste neni mozne dlouhodobe udrzet ceny mimo uroven nakladu +
primereneho zisku.

Jirka Lahvicka

> -----Original Message-----
> From: Robert Nemec [mailto:nemec@robertnemec.com] 
> Sent: Friday, October 25, 2002 11:13 AM
> To: reklama@nawebu.cz
> Subject: Re: kouzelny Internet?
> 
> 
> Jenze zakaznika nezajimaji nici naklady, ale hodnota pro nej. 
> Proto se dnes
> vetsina veci vyrabi v Asii: delaji to v mamutim mnozstvi a 
> jeste lacino.
> 
> Kdyby vsichni mluvili anglicky, nema vetsina ceskych content-provideru
> zadnou sanci.
> 
> Mozna, ze v budoucnu se bude obsah produkovat na Tchaj-wanu a 
> v Cesku se
> bude prodavat jednou pod znackou Atlas, podruhe Seznam a 
> potreti Centrum.
> :-)
> 
> Panove z dotycnych firem, zamyslete se, zda by to neslo 
> udelat, nez Vas
> predbehnou Cinani. Ze tri tymu se stane jeden, obsah bude 
> stejny, jenom bude
> jina znacka. :-)
> 
> Rob
> www.robertnemec.com
> 
> Posledni projekt: www.jaroslavsuchy.cz
> 
> ----- Original Message -----
> From: "Jiri Lahvicka" <Lahvicka@atlas-as.cz>
> To: <reklama@nawebu.cz>
> Sent: Friday, October 25, 2002 11:01 AM
> Subject: RE: kouzelny Internet?
> 
> 
> Pokud si matne pamatuju skolni ekonomii, tak rovnovazna cena na
> konkurencnim trhu je v dlouhem obdobi urcena primarne naklady - zde na
> tvorbu reklamniho prostoru. Internetova reklama tedy stoji 
> tolik, aby se
> z ni ti, co ji prodavaji, tak akorat uzivili. Pokud by slo kvalitni
> (tedy z velke casti vyprodany) reklamni prostor produkovat 
> levneji, tak
> uz by na lukrativni trh prisly nove subjekty (servery) a cenu srazily.
> Na druhou stranu, pokud poroste pocet lidi na internetu a udrzi se
> soucasny trend, ze poroste spise navstevnost jednotlivych serveru nez
> pocet serveru, tak cena internetove reklamy umerne klesne a zvysi se
> jeji podil v mediamixu, pri zachovani soucasne (ne)ziskovosti
> provozovatelu serveru.
> 
> Jirka Lahvicka
> 



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 25. 10. 2002, 11:23 CEST