Re: kouzelny Internet?

From: Robert Nemec (nemec@robertnemec.com)
Date: 25. 10. 2002, 11:12 CEST


Jenze zakaznika nezajimaji nici naklady, ale hodnota pro nej. Proto se dnes
vetsina veci vyrabi v Asii: delaji to v mamutim mnozstvi a jeste lacino.

Kdyby vsichni mluvili anglicky, nema vetsina ceskych content-provideru
zadnou sanci.

Mozna, ze v budoucnu se bude obsah produkovat na Tchaj-wanu a v Cesku se
bude prodavat jednou pod znackou Atlas, podruhe Seznam a potreti Centrum.
:-)

Panove z dotycnych firem, zamyslete se, zda by to neslo udelat, nez Vas
predbehnou Cinani. Ze tri tymu se stane jeden, obsah bude stejny, jenom bude
jina znacka. :-)

Rob
www.robertnemec.com

Posledni projekt: www.jaroslavsuchy.cz

----- Original Message -----
From: "Jiri Lahvicka" <Lahvicka@atlas-as.cz>
To: <reklama@nawebu.cz>
Sent: Friday, October 25, 2002 11:01 AM
Subject: RE: kouzelny Internet?


Pokud si matne pamatuju skolni ekonomii, tak rovnovazna cena na
konkurencnim trhu je v dlouhem obdobi urcena primarne naklady - zde na
tvorbu reklamniho prostoru. Internetova reklama tedy stoji tolik, aby se
z ni ti, co ji prodavaji, tak akorat uzivili. Pokud by slo kvalitni
(tedy z velke casti vyprodany) reklamni prostor produkovat levneji, tak
uz by na lukrativni trh prisly nove subjekty (servery) a cenu srazily.
Na druhou stranu, pokud poroste pocet lidi na internetu a udrzi se
soucasny trend, ze poroste spise navstevnost jednotlivych serveru nez
pocet serveru, tak cena internetove reklamy umerne klesne a zvysi se
jeji podil v mediamixu, pri zachovani soucasne (ne)ziskovosti
provozovatelu serveru.

Jirka Lahvicka


> -----Original Message-----
> From: Robert Nemec [mailto:nemec@robertnemec.com]
> Sent: Friday, October 25, 2002 10:33 AM
> To: reklama@nawebu.cz
> Subject: Re: kouzelny Internet?
>
>
> Obavam se ze nerozumim srovnani velikosti reklamy, chcete
> srovnavat velikost
> reklamy v casopisech, novinach, v TV, v radiu, bilboardech s velikosti
> reklamy na Internetu ? Jak ???
>
> ZJEDNODUSIM_CISLA: MFD si precte 1 000 000 lidi,
> celostrankovy inzerat stoji
> 370 000 Kc a zabira 100 % plochy. Osloveni jednoho cloveka
> stoji 0,37 Kc.
>
> INTERSTITIAL (abychom porovnavali cela plocha vs. cela plocha) na
> zpravy.idnes.cz stoji 1 900 Kc za 1 000 Kc. Jedno shlednuti
> me stoji 1,90
> Kc. I kdyby sla iDnes na polovinu, stale je to skoro trikrat
> drazsi nez
> stejna plocha v MFD (v prepoctu na osobu/zhlednuti - a to
> nemluve o tom, ze
> se to zobrazi treba jednomu cloveku vicekrat, cimz se cena
> zvysuje; v MFD
> zaplatim jednou a je jedno, kolikrat se clovek na tu reklamu podiva).
>
> PODOBNE by sel porovnavat banner (2 % plochy obrazovky) s inzeratem o
> velikosti 2500 mm2 (vychazi mi hypoteticky 0,0083 Kc za
> jednoho cloveka
> :-)).
>
> Nekomu se muze zdat internetova reklama draha, nekomu to tak
> neprijde, v
> kazdem pripade z klasickych media typu patri k nejlevnejsim.
> nehlede na
> vymozenosti, ktere oproti jinym medium takova reklama nabizi.
> Vyhody jsou
> nasnade. Bohuzel se tyto vyhody stale jeste nedari uplne dobre prodat
> zadavatelum tak, aby si Internet z celkoveho reklamniho
> kolace ukrojil vice
> nez usmolene jedno procento( tusim ze letos by to melo byt
> cca 1,1-1,2%).
>
> KDYZ chce prijit na trh novy produkt, musi zakonite nabidnout
> neco navic.
> :-) Jinak nema sanci (pokud neni extra levny).
>
> Rob
> www.robertnemec.com
>
> Posledni projekt: www.jaroslavsuchy.cz

Nudite se? Postavte si hokejovy tym. http://www.hokejka.cz
--------------------------------------------------------------------------
Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/




---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.
Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
Verze: 6.0.406 / Virová báze: 229 - datum vydání: 21.10.2002



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 25. 10. 2002, 11:14 CEST