Myslím, ze takhle kategoricky se to tvrdit nedá (a odvolávat se na "chytré knihy" taky není moc korektní - konkrétne zde naleznete tolik ruzných výkladu fungování ekonomiky, kolik je na svete ekonomu). Cena je urcena náklady jen co se týká její dolní, dlouhodobe, stabilne nepodkrocitelné hranice. Horní mantinel je urcen jinými parametry a výsledná cena je pak nekde mezi tím, pricemz velice dulezitý parametr je, ze "cena je tak vysoká, kolik jsou lidé standardne ochotni zaplatit". Proc stojí pocítacová konzole $199 a naprosto stejne vybavený pocítac $699? Protoze za tyto typy produktu je zvykem takto platit, výrobce nemuze dát konzoli dráz, protoze by si ji nikdo nekoupil, takze na ni ztrácí a musí to pak dohánet na hrách. Vubec velice tezko se pouzívá argument s nákladovou cenou u výrobku, kde jsou velice vysoké náklady fixní (napr. na vývoj, výzkum, výrobu prototypu, rozbehnutí výrob y) a velice nízké náklady variabilní. Viz treba pocítacový procesor, viz muzika na cédécku, film na DVD. Konecne vám muzu dát príklad i z nasí branze. Dvousetstránková kniha urcená pro konzumentský trh by mela stát nekde okolo 140-160 korun, to je "fér" cena, kterou jsou koncáci ochotní zaplatit. Tatáz kniha urcená pro korporátní trh (pritom muze vycházet v podobném náklade, investice do realizace jsou blízké také podobné) muze stát bez problému dvoj- i trojnásobek, protoze "firemní peníze bolí polovinu", a také pak tolik stojí. Toto stanovování ceny má s náklady velmi málo spolecného, funguje to uz skutecne "v dlouhém období". Zrejme je to tím, ze my, nestqastní podnikatelé, necteme ucebnice mikroekonomie :-)) ----- Original Message ----- From: "Jiri Lahvicka" <Lahvicka@atlas-as.cz> To: <reklama@nawebu.cz> Sent: Friday, October 25, 2002 11:23 AM Subject: RE: kouzelny Internet? Doporucuju mi bud verit, ze v dlouhem obdobi je cena primarne urcena naklady, nebo si precist nejakou ucebnici mikroekonomie :-) Na trh, kde jsou nizke naklady, vysoke ceny a vysoke zisky, proste prijde vice subjektu, ktere budou vyrabet totez a ceny srazi, ekonomicky zisk tedy bude konvergovat k nule. Naopak z trhu, kde vetsina ztraci, postupne nektere subjekty odejdou, klesne nabidka, stoupne cena, ekonomicky zisk opet konverguje k nule. Vice uzivatelu internetu bude znamenat moznost vytvaret stejne mnozstvi reklamni plochy levneji (nebo vetsi mnozstvi reklamni plochy stejne draho), coz povede k vyssim ziskum a naslednemu vynucenemu poklesu cen. Na trhu, kde jsou velmi nizke vstupni bariery, proste neni mozne dlouhodobe udrzet ceny mimo uroven nakladu + primereneho zisku. Jirka Lahvicka > -----Original Message----- > From: Robert Nemec [mailto:nemec@robertnemec.com] > Sent: Friday, October 25, 2002 11:13 AM > To: reklama@nawebu.cz > Subject: Re: kouzelny Internet? > > > Jenze zakaznika nezajimaji nici naklady, ale hodnota pro nej. > Proto se dnes > vetsina veci vyrabi v Asii: delaji to v mamutim mnozstvi a > jeste lacino. > > Kdyby vsichni mluvili anglicky, nema vetsina ceskych content-provideru > zadnou sanci. > > Mozna, ze v budoucnu se bude obsah produkovat na Tchaj-wanu a > v Cesku se > bude prodavat jednou pod znackou Atlas, podruhe Seznam a > potreti Centrum. > :-) > > Panove z dotycnych firem, zamyslete se, zda by to neslo > udelat, nez Vas > predbehnou Cinani. Ze tri tymu se stane jeden, obsah bude > stejny, jenom bude > jina znacka. :-) > > Rob > www.robertnemec.com > > Posledni projekt: www.jaroslavsuchy.cz > > ----- Original Message ----- > From: "Jiri Lahvicka" <Lahvicka@atlas-as.cz> > To: <reklama@nawebu.cz> > Sent: Friday, October 25, 2002 11:01 AM > Subject: RE: kouzelny Internet? > > > Pokud si matne pamatuju skolni ekonomii, tak rovnovazna cena na > konkurencnim trhu je v dlouhem obdobi urcena primarne naklady - zde na > tvorbu reklamniho prostoru. Internetova reklama tedy stoji > tolik, aby se > z ni ti, co ji prodavaji, tak akorat uzivili. Pokud by slo kvalitni > (tedy z velke casti vyprodany) reklamni prostor produkovat > levneji, tak > uz by na lukrativni trh prisly nove subjekty (servery) a cenu srazily. > Na druhou stranu, pokud poroste pocet lidi na internetu a udrzi se > soucasny trend, ze poroste spise navstevnost jednotlivych serveru nez > pocet serveru, tak cena internetove reklamy umerne klesne a zvysi se > jeji podil v mediamixu, pri zachovani soucasne (ne)ziskovosti > provozovatelu serveru. > > Jirka Lahvicka > Nahlednete ceskemu Internetu pod poklicku. http://www.lupa.cz -------------------------------------------------------------------------- Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 25. 10. 2002, 12:01 CEST