To je milé přirovnání, ale jako každé přirovnání trochu kulhá. Jednak není správné argumentovat "desetinou všech ploch", ale "desetinou ploch, které obchod používá pro (vlastní) reklamu". Takže je to podstatně méně a můžu říci, že jsem na velmi mnoha obchodech viděl reklamy irelevantní k tomu, co obchod prodává. Dále je zde problém, že u obchodu nelze docílit "výměnného faktoru 1:1", ani žádného jiného, přesně zjistitelného. Neví se, kdo prodělává a kdo vydělává, kdo více dává a více bere. Konečně je zde určitě důležité, že zatímco kamenný obchod je "sám sobě reklamou", již tím, existuje a má výlohu na hlavní třídě, kde chodí lidé, web nic takového nemá - lidé nechodí mimoděk a automaticky okolo webu, stránky se musí pořád a pořád propagovat. Neznám jiné podnikání, ve kterém by bylo tak nutné neustále inzerovat svou vlastní existenci jako v e-komerce. Občas je to dost k zlosti :-) Souhlasím nicméně s jedním: na stránkách OBCHODU není výměnná reklama tak žádaná, rovněž bych ji nedoporučoval, pokud má vlastník jiné možnosti, jak o sobě snadno a levně dát vědět. Ostatně sami ji na svých obchodech také příliš nepoužíváme, protože jsme názoru, že přínos (reklama na daný obchod zase někde jinde) obtížně vyvažuje zápor (odvádí zákazníky, odvádí pozornost). U webů, které ale nejsou svou povahou obchodem, nevytvářejí žádné tržby a které jsou, jak je tu kdosi příznačně označuje, jen "generátory impresí", je využití pro výměník zcela nutné. ----- Original Message ----- From: "Marek Prokop" <mprokop@prokopsw.cz> Videl jste nekdy v nejakem kamennem obchode, ze by meli rekneme desetinu plochy sten, podlahy, stropu a regalu polepenu reklamou na neco, co neprodavaji, vcetne reklamy na svou vlastni konkurenci? Kdybyste nahodou takovy kamenny obchod videl, nerekl byste si, ze se zblaznili?
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 30. 06. 2002, 19:18 CEST