Re: stop vymenne reklame v obchodech

From: Hlavenka Jiri (jiri.hlavenka@cpress.cz)
Date: 30. 06. 2002, 19:19 CEST


To je milé přirovnání, ale jako každé přirovnání trochu kulhá. Jednak není
správné argumentovat "desetinou všech ploch", ale "desetinou ploch, které
obchod používá pro (vlastní) reklamu". Takže je to podstatně méně a můžu
říci, že jsem na velmi mnoha obchodech viděl reklamy irelevantní k tomu, co
obchod prodává. Dále je zde problém, že u obchodu nelze docílit "výměnného
faktoru 1:1", ani žádného jiného, přesně zjistitelného. Neví se, kdo
prodělává a kdo vydělává, kdo více dává a více bere. Konečně je zde určitě
důležité, že zatímco kamenný obchod je "sám sobě reklamou", již tím,
existuje a má výlohu na hlavní třídě, kde chodí lidé, web nic takového
nemá - lidé nechodí mimoděk a automaticky okolo webu, stránky se musí pořád
a pořád propagovat. Neznám jiné podnikání, ve kterém by bylo tak nutné
neustále inzerovat svou vlastní existenci jako v e-komerce. Občas je to dost
k zlosti :-)

Souhlasím nicméně s jedním: na stránkách OBCHODU není výměnná reklama tak
žádaná, rovněž bych ji nedoporučoval, pokud má vlastník jiné možnosti, jak o
sobě snadno a levně dát vědět. Ostatně sami ji na svých obchodech také
příliš nepoužíváme, protože jsme názoru, že přínos (reklama na daný obchod
zase někde jinde) obtížně vyvažuje zápor (odvádí zákazníky, odvádí
pozornost). U webů, které ale nejsou svou povahou obchodem, nevytvářejí
žádné tržby a které jsou, jak je tu kdosi příznačně označuje, jen
"generátory impresí", je využití pro výměník zcela nutné.





----- Original Message -----
From: "Marek Prokop" <mprokop@prokopsw.cz>

Videl jste nekdy v nejakem kamennem obchode, ze by meli rekneme
desetinu plochy sten, podlahy, stropu a regalu polepenu reklamou
na neco, co neprodavaji, vcetne reklamy na svou vlastni
konkurenci? Kdybyste nahodou takovy kamenny obchod videl, nerekl
byste si, ze se zblaznili?



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 30. 06. 2002, 19:18 CEST