Re: stop vymenne reklame v obchodech

From: Robert Nemec (nemec@robertnemec.com)
Date: 30. 06. 2002, 21:06 CEST


K tomu, co bylo jiz receno, dodavam: uz jenom designove se bannery do
obchodu nehodi. Vemte si, ze vyhodite nekolik 20 000 Kc ci vice za design a
ted prijde banner a cele Vam to rozhaze. Veskera prace a penize jsou vnivec.

A to uz nehovorim o tom, kdyz je banner nekde nahore a zabira Vam tak misto,
kde by mela byt zajimava nabidka nebo nejaka dulezita nabidka.

Pro neverici: objednejte si vyzkum za pomoci ocni kamery (treba u nas :-)) a
podivejte se, zda zakaznik nahodou nevenuje prilis pozornosti banneru -
misto aby jej venoval Vasemu zbozi.

Rob
www.robertnemec.com


----- Original Message -----
From: "Hlavenka Jiri" <jiri.hlavenka@cpress.cz>
To: <reklama@nawebu.cz>
Sent: Sunday, June 30, 2002 7:19 PM
Subject: Re: stop vymenne reklame v obchodech


> To je milé přirovnání, ale jako každé přirovnání trochu kulhá. Jednak není
> správné argumentovat "desetinou všech ploch", ale "desetinou ploch, které
> obchod používá pro (vlastní) reklamu". Takže je to podstatně méně a můžu
> říci, že jsem na velmi mnoha obchodech viděl reklamy irelevantní k tomu,
co
> obchod prodává. Dále je zde problém, že u obchodu nelze docílit "výměnného
> faktoru 1:1", ani žádného jiného, přesně zjistitelného. Neví se, kdo
> prodělává a kdo vydělává, kdo více dává a více bere. Konečně je zde určitě
> důležité, že zatímco kamenný obchod je "sám sobě reklamou", již tím,
> existuje a má výlohu na hlavní třídě, kde chodí lidé, web nic takového
> nemá - lidé nechodí mimoděk a automaticky okolo webu, stránky se musí
pořád
> a pořád propagovat. Neznám jiné podnikání, ve kterém by bylo tak nutné
> neustále inzerovat svou vlastní existenci jako v e-komerce. Občas je to
dost
> k zlosti :-)
>
> Souhlasím nicméně s jedním: na stránkách OBCHODU není výměnná reklama tak
> žádaná, rovněž bych ji nedoporučoval, pokud má vlastník jiné možnosti, jak
o
> sobě snadno a levně dát vědět. Ostatně sami ji na svých obchodech také
> příliš nepoužíváme, protože jsme názoru, že přínos (reklama na daný obchod
> zase někde jinde) obtížně vyvažuje zápor (odvádí zákazníky, odvádí
> pozornost). U webů, které ale nejsou svou povahou obchodem, nevytvářejí
> žádné tržby a které jsou, jak je tu kdosi příznačně označuje, jen
> "generátory impresí", je využití pro výměník zcela nutné.
>
>
>
>
>
> ----- Original Message -----
> From: "Marek Prokop" <mprokop@prokopsw.cz>
>
> Videl jste nekdy v nejakem kamennem obchode, ze by meli rekneme
> desetinu plochy sten, podlahy, stropu a regalu polepenu reklamou
> na neco, co neprodavaji, vcetne reklamy na svou vlastni
> konkurenci? Kdybyste nahodou takovy kamenny obchod videl, nerekl
> byste si, ze se zblaznili?
>
>
> --------------------------------------------------------------------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
>
>



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 30. 06. 2002, 21:08 CEST