Re: medialky vs nezavedene servery

From: Michal Krejci (mkrejci@arbomedia.cz)
Date: 26. 06. 2002, 09:51 CEST


Dobry den,

protoze jiz dva dny sleduji tuto velmi zvlastni debatu, neda mi to jiz nerict 
kratce svuj vlastni nazor. Takrka tri roky jsem stal v cele site adMaster 
Arbomedia ( az do konce kvetna tohoto roku ), zaroven tarka rok ridim prodej 
reklamy na Ceske televizi. Mohu tedy oba reklamni segmenty snad pomerne 
kvalifikovane porovnavat.

Nazory, ktere zde prezentuje p.Barton, jsou zcela signifikantni tomu, proc je 
prave internetova reklama prozatim popelkou mezi ostatnimi medii. Vedle 
omezujicich faktoru penetrace populace internetem, takrka neexistence ( krome 
stale zacinajiciho Net projektu SPIRu ) relevantnich dat pro planovani ( za 
ktere rozhodne nelze povazovat pocet zobrazenych stran ci IP adres na serveru 
- relevantni jsou reache, frekvence, afinity k ruznym c.s. atd.), je prave 
predevsim profesionalni nevyspelost strany nabidky zakladni prekazkou vetsiho 
vyuziti internetu v reklame ( z pohledu odbornosti v marketingu a reklame ).

Kazde medium, ktere chce prodavat reklamu, muze jit primarne dvema cestami. 
Bud si zridi vlastni obchodni oddeleni, najme si obchodniky, marketery, da 
jim auta, kancelare, telefony, pocitace, proskoli je, plati za ne odvody a 
pojisteni a veri, ze jim prinesou odpovidajici prijmy. Naklady na takoveto 
oddeleni vcetne pripadnych rizik si kazdy zhodnoti sam. Zaroven si vsak 
nemyslim, ze existence vlastniho obchodniho oddeleni je "zarukou"pravidelneho 
prijmu, zvlaste pokud stoji na 1 ci 2 lidech ( vice si vetsina serveru nemuze 
dovolit ), kteri mohou odejit takrka ze dne na den. Bohuzel je pravdou, ze 
profesionalni kvalita reklamnich obchodniku u serveru je dost casto velmi 
nizka, protoze v pripade jejich kvality z pochopitelnych duvodu prechazeji do 
lukrativnejsi televize ci tisku. Druhou cestou je najit si na tuto praci 
specialistu ( mediazastupitelstvi ), ktery tuto cinnost bude delat za ne, a 
pochopit, ze to muze byt mnohem efektivnejsi a mene rizikove. Ze i v tomto 
pripade nelze realne zarucit pravidelne prijmy ze strany mediazastupitele je 
jasne - ani on nema od svych obchodnich partneru ( zadavatelu reklamy ) zadne 
prijmy zaruceny. Zarukou byvaji vetsinou dohodnute systemy odmenovani prace 
zastupitele - nikoliv fee, ale podil na realizovanych prijmech serveru, dost 
casto motivacne vzrustajici. Pokud server nebude mit prijmy, nebude je mit 
ani jeho zastupitelstvi a jde od valu. Kazde medium si musi zvolit jednu z 
techto dvou cest a obecne je nelze kombinovat - nabidka jednoho reklamniho 
produktu vuci trhu vice kanaly nema dlouhodobe opodstatneni a prinasi snizeni 
prijmu serveru.

Dokud budou internetova media nabizet sve sluzby svym klientum s nazory, 
ktere zde prezentoval p.Barton, budou v lepsim pripade stale skomirat, v 
realnejsim se vrati do sve amaterske podoby konicka vedle hlavniho zamestnani 
jeho provozovatele. Dokud nepochopi servery nezastupitelne ulohy reklamnich a 
medialnich agentur a vyhody ( i pripadne nevyhody ) mediazastoupeni a ucasti 
ve velke reklamni siti, nebudou zadavatelum rovnopravnymi partnery. Ale i 
mediazastupitel ( provozujici treba reklamni sit ), ma pravo si vybrat koho a 
za jakych podminek chce zastupovat. 

Na ceskem reklamnim terhu existuje cca 250 serveru, ktere chteji mit prijmy z 
reklamy. Jejich ( placena ) zaplnenost v prumeru nepresahuje dle meho 
subjektivniho nazoru 5% ( v TV cca 70% ). Existuje mnoho alternativnich medii 
( s v podstate totoznym obsahem ) a zadavatele si mohou vybirat. Je to jejich 
pravo ale i povinnost vuci svym klientum, jinak o ne prijdou n( stejne jako 
mediazastupitel o server, ktery nebude spokojeny ). Pokud ma p.Barton vyborny 
produkt, dobrou cenu a umi o tom presvedcit zadavatele ( coz nejde jinak nez 
predevsim osobnimi kontakty ), musi prosperovat.

P.S. Vzdy jsem kopal v zajmu internetovych serveru, dost casto jsem 
nesouhlasil s nazory nekterych medialnich agentur ( Martin K. zna nase 
diskuse ), ale jsou pripady, kdy mne nazory internetovych serveru presvedcuji 
o jejich nekompetentnosti k vlastni profesionalni existenci.

Mgr. Michal Krejci
Head of TV and Internet Sales

mailto: mkrejci@arbomedia.cz
............................................................

ARBOmedia
Janackovo nabrezi 51
150 00 Praha 5

Tel: +420 2 51082-204,224
Fax: +420 2 51082-101

---------- Original Text ----------

From: <Martin.Klofanda@mindshareworld.com>, on 26.6.2002 08:55:


Vazeny pane Barton

nezlobte se ale sve vasne krotit nebudu
zvlast kdyz si ctu Vas dalsi prispevek.....
jestli se obracite na Starcom jako na mediazastupitele, nedivim se, ze
nepochodite...(uz jsem Vam nekolikrat psal, ze Starcom je medialni agentura
stejne jako Mindsahre, OMD, Mediacom, Carat)

uvedomte si prosim, ze tuto konferenci sleduji i nasi (mozna i Vasi
klienti)....
uprimne myslim, ze ztrapnujete nejenom sebe, ale s trochou nadsazky vrhate
spatne svetlo na cely nas internetovy trh...

posledni poznamka: z Vaseho mailu (viz. nize) mi pripada, ze vubec nevite
co chcete

Martin Klofanda
mDigital



                                                                               
                                    
                    Martin 
Bartoň                                                                         
         
                    <martin@cdr.cz       To:     
"Martin.Klofanda@mindshareworld.com" <reklama@nawebu.cz>          
                    >                    
cc:                                                                       
                                         Subject:     Re: medialky vs 
&quot;nezavedene&quot; servery               
                    
25.06.2002                                                                     
                
                    
22:45                                                                          
                
                    Please 
respond                                                                        
         
                    to 
reklama                                                                        
             
                                                                               
                                    
                                                                               
                                    




Pane Klofanda,

predne  bych  velmi  rad, kdybyste krotil sve vasne, ja to nemyslel na
vas,  ale  asi  jsem  to  nenapsal  uplne OK, priznavam. Moje poznamky
smerovaly  k  medialnimu  zastoupeni (MIA, ARBO, Starcom, ... aby bylo
tedy  uplne  jasno).  Nase  zkusenost  je prave takova, ze po nas bylo
vyzadovano  exkluzivni zastupovani, ale bez zaruky z jejich strany, ze
nam  vubec  neco  sezenou.  A  to,  jak  jiste  uznate, ferove jadnani
rozhodne  neni.  Proto  take  zadnou  takovou  agenturu  nemame a jsme
primerene  radi  z toho, co sezeneme. Mohlo by to byt jiste lepsi, ale
zvysuje se to, rekl bych, geometrickou radou.

My  se  tedy bez medialniho zastupovani, ale i bez reklamnich agentur,
jako  je  treba  ta vase, nyni jiz obejdeme. Nicmene by se dal prostor
vyuzit  jeste  mnohem  lepe.  Pro  nas  je  jen zarazejici, ze kdyz si
zakazniky  sezeneme sami (a to nejsme zadni reklamni agenti, jen umime
psat o pocitacich), proc toho nevyuzivaji i ty reklamky. Koneckoncu by
byly  spokojene  obe  strany.  My  bychom  meli  vice  casu  na psani,
zakaznici vetsi komfort, a reklamky vice penez.

Je na teto uzvaze neco spatneho?

P.S.  Rozdil  mezi  medialni  agenturou  a  reklamni  agenturou  je mi
samozrejme  znam,  dokonce,  a  tomu  asi  nebudete verit, i z vlastni
zkusenosti.

Martin Barton
CD-R server s.r.o.
http://www.cdr.cz
http://www.freemusic.cz

> pane Barton
> co si to vubec dovolujete???
> ja i dalsi v konferenci jsme Vam min trikrat vysvetlovali rozdil mezi
> medialni agenturou (Mindshare, Mediacom, Starcom, OMD....) a
> mediazastupitelstvim (ARBOmedia, MIA, Hi-media...) jestli to stale
> nechapete...neni Vam pomoci
> jeste jednou specialne pro Vas zduraznuji, ze MINDSHARE je MEDIALNI
> AGENTURA, nezastupuje zadne medium, nikdy zastupovat nebude!!!!
> Takze jakekoliv dalsi podnety, pripominky, urazky a obvineni prosim
> smerujte na MEDIA ZASTUPITELE!!!! mate-li s nima podobnou zkusenost...

> Dekuji a preji mnoho uspechu

> Martin Klofanda
> mDigital




>                     Martin Bartoň

>                     <martin@cdr.cz       To:
"Martin.Klofanda@mindshareworld.com" <reklama@nawebu.cz>
>                     >                    cc:

>                                          Subject:     Re: medialky vs
&quot;nezavedene&quot; servery
>                     25.06.2002

>                     15:05

>                     Please respond

>                     to reklama







> No  to se na mne ale nezlobte, to bych teda takove zastoupeni rozhodne
> nechtel!  Jenom  samotna rezie vyda mesicne za par desitek tisic, a vy
> mi  reknete, ze mi zastoupeni neni schopno nic garantovat? Za vyhradni
> zastoupeni?  No  to  si  asi  delate srandu, ne? (I kdyz vim, ze prave
> proto  my  zadnou  takovou  agenturu  nechceme,  nemuzeme, nechceme na
> takovou podminku pristoupit).

> My   za provoz platime, my lakame ctenare, my jem musime. Medialka pak
> jen  muze  a  jeste  za  to  chce až 50%. Tak tomu ja rikam okradani v
> nehrubsim slova smyslu. Copak to nevidite? Vzdyt vas, jako medialku to
> pak  vubec  nenuti  nejake  ksefty  shanet. Vam staci si vydelat nejak
> jinak,  ale duvod proc shanet zrovna pro nas veskery zadny. To mi tedy
> prijde trosku nefer (slabe slovo).

> Jak mam providerovi vysvetlit, ze nase medialka proste tento tyden nic
> nesehnala,  tak sorry, s placenim musime pockat? Nebo Telecomu, SPIRu,
> SVITu,  iAuditu?  To  mame  ten mesic chodit na pastvu? Nebo jak si to
> tedy predstavujete? To bych opravdu rad vedel!!


> Martin Barton
> CD-R server s.r.o.
> http://www.cdr.cz
> http://www.freemusic.cz

>> nezlobte se, ale nic Vam shanet nebudu....ani za DVD vypalovacku ani
>> cokoliv jineho..
>> jisty mesicni prijem Vam nezaruci nikdo a nikde, to asi zijete v trochu
>> jine dobe...

>> pekny den

>> Martin Klofanda
>> mDigital




>>                     Martin Bartoň

>>                     <martin@cdr.cz       To:
> "Martin.Klofanda@mindshareworld.com" <reklama@nawebu.cz>
>>                     >                    cc:

>>                                          Subject:     Re: medialky vs
> &quot;nezavedene&quot; servery
>>                     25.06.2002

>>                     11:27

>>                     Please respond

>>                     to reklama







>> Tak  vam to pane Klofanda reknu jeste jinak. Kdyz mi sezenete medialni
>> zastupitelstvi,  ktere  nam  zaruci  jisty  prumerny  mesicni  prijem,
>> dostanete  ode  mne  DVD vypalovacku (abych zustal v oboru). Ja takove
>> neznam. Zaroven vam ale mohu odsouhlasit, ze ani nas nikdo nebchazel a
>> hory  doly  nenabizel. To my jsme se museli vnutit. Ovsem kdyz vam MIA
>> sezene  za  rok  reklamu  za  40kKc s vyhradnim zastoupenim, musite si
>> rici, ze je asi neco spatne, ne?

>> Jinak  se budu opakovat, ze nam, provozovatelm obsahu, je uplne jedno,
>> kdo  si  tu  reklamu  zada. My totiz umime delat ten obsah, ktery lidi
>> ctou a navstevuji nas. A blahove jsme si mysleli, ze reklamni agentury
>> a   zastupitelstvi  delaji  totez.  Jak  muzeme  potvrdit  z  vlastni
>> zkusenosti, neni tomu tak.

>> Přeji hezky den.

>> Martin Barton
>> CD-R server s.r.o.
>> http://www.cdr.cz
>> http://www.freemusic.cz

>> Používám e-mail klienta The Bat! http://www.thebat.ipex.cz


>>> Vazeny pane
>>> nezlobte se, ale ulohou medialek rozhodne neni starat se o servery...to
>> si
>>> asi trochu pletete role
>>> rovnez si nejsem vedom, ze by nejaka medialka zacala obchazet servery a
>>> nabizet hory doly..
>>> a verte tomu, ze jsou i medialky, ktere komunikuji se 150 servery....

>>> Martin Klofanda
>>> mDigital




>>>                     <telnet@centru

>>>                     m.cz>                To:     <reklama@nawebu.cz>

>>>                                          cc:

>>>                     25.06.2002           Subject:     Re: medialky vs
>> &quot;nezavedene&quot; servery
>>>                     10:30

>>>                     Please respond

>>>                     to reklama







>>> Ale to je snad stara znama pisnicka ............
>>> Povim Vam jeden takov pribeh pro ty co to neznaji:

>>> Bylo nebylo, existovala tady pred 3 roky cca 3
>>> mediazastupitelstvi. Kazde melo cca 30-50 serveru a vetsinou se
>>> neco malo dostalo na kazdy z nich. Ale servery nechtely cekat ...
>>> chtely mit hned a spoustu a bez sveho vlastniho pricineni ....
>>> Na druhe strane tady byla strana medialnich agentur .. tehdy cca
>>> 4-5 aktivnejsich na netu (podle portfolia klientu) ty se zacaly o
>>> internet zajimat a co nevidi ... ze by nam tady melo vyrust par
>>> subjektu? Kdo s nima pak bude vyjednavat? A co kdyz se dohodnou
>>> na nejake obchodni politice? Co budeme delat?

>>> Rozbijeme to :?)))) A tak zacala jedna medialka po druhe obchazet
>>> servery a nabizet hory doly .. a protoze jsou to medialky, ktere
>>> usmernuji tok penez klienta, tak sem tam slibum dostaly. Ale co
>>> serverum nedoslo? Ze takova medialka ve vetsine pripadu nebude
>>> ochotna komunikovat se 150 subjkty jednoho mediatypu a tak se
>>> pomalu zuzila jejich komunikace jenom na 20-40 serveru .. ostatni
>>> maji smulu.

>>> Co z toho plyne?

>>> KDO SE ZE SERVERU O SEBE NEPOSTARA SAM, TOMU NIC NEPOMUZE A MUZE
>>> ZAPOMENOUT NA NEJAKE ZAJIMAVEJSI PENIZE Z REKLAMY !!!!!!!!

>>> Nezbyva Vam nic jineho nez obchazet firmy, ktere mohou zajimat
>>> Vasi uzivatele a nabizet svuj reklamni prostor primo. Cesta
>>> mediazastupitelstvi je oslabena tak, ze bude trvat min rok az
>>> dva, nez se z toho vyhrabou, takze ani odtud moc pomoci neprijde.

>>> Omlouvam se, ze jsem se tak rozepsal nebude se to opakovat :?)

>>> S pozdravem Vas

>>> Boris

>>> --------------------
>>> Žena v centru pozornosti na http://zena.centrum.cz




>>>
>>
>
--------------------------------------------------------------------------
>>> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni:
>> http://reklama.nawebu.cz/






>>>
>>
>
--------------------------------------------------------------------------
>>> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni:
>> http://reklama.nawebu.cz/


>>
>
--------------------------------------------------------------------------
>> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni:
> http://reklama.nawebu.cz/





>>
>
--------------------------------------------------------------------------
>> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni:
> http://reklama.nawebu.cz/


>
--------------------------------------------------------------------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni:
http://reklama.nawebu.cz/






>
--------------------------------------------------------------------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni:
http://reklama.nawebu.cz/


--------------------------------------------------------------------------
Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/






--------------------------------------------------------------------------
Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:02 CEST