Dobry den, protoze jiz dva dny sleduji tuto velmi zvlastni debatu, neda mi to jiz nerict kratce svuj vlastni nazor. Takrka tri roky jsem stal v cele site adMaster Arbomedia ( az do konce kvetna tohoto roku ), zaroven tarka rok ridim prodej reklamy na Ceske televizi. Mohu tedy oba reklamni segmenty snad pomerne kvalifikovane porovnavat. Nazory, ktere zde prezentuje p.Barton, jsou zcela signifikantni tomu, proc je prave internetova reklama prozatim popelkou mezi ostatnimi medii. Vedle omezujicich faktoru penetrace populace internetem, takrka neexistence ( krome stale zacinajiciho Net projektu SPIRu ) relevantnich dat pro planovani ( za ktere rozhodne nelze povazovat pocet zobrazenych stran ci IP adres na serveru - relevantni jsou reache, frekvence, afinity k ruznym c.s. atd.), je prave predevsim profesionalni nevyspelost strany nabidky zakladni prekazkou vetsiho vyuziti internetu v reklame ( z pohledu odbornosti v marketingu a reklame ). Kazde medium, ktere chce prodavat reklamu, muze jit primarne dvema cestami. Bud si zridi vlastni obchodni oddeleni, najme si obchodniky, marketery, da jim auta, kancelare, telefony, pocitace, proskoli je, plati za ne odvody a pojisteni a veri, ze jim prinesou odpovidajici prijmy. Naklady na takoveto oddeleni vcetne pripadnych rizik si kazdy zhodnoti sam. Zaroven si vsak nemyslim, ze existence vlastniho obchodniho oddeleni je "zarukou"pravidelneho prijmu, zvlaste pokud stoji na 1 ci 2 lidech ( vice si vetsina serveru nemuze dovolit ), kteri mohou odejit takrka ze dne na den. Bohuzel je pravdou, ze profesionalni kvalita reklamnich obchodniku u serveru je dost casto velmi nizka, protoze v pripade jejich kvality z pochopitelnych duvodu prechazeji do lukrativnejsi televize ci tisku. Druhou cestou je najit si na tuto praci specialistu ( mediazastupitelstvi ), ktery tuto cinnost bude delat za ne, a pochopit, ze to muze byt mnohem efektivnejsi a mene rizikove. Ze i v tomto pripade nelze realne zarucit pravidelne prijmy ze strany mediazastupitele je jasne - ani on nema od svych obchodnich partneru ( zadavatelu reklamy ) zadne prijmy zaruceny. Zarukou byvaji vetsinou dohodnute systemy odmenovani prace zastupitele - nikoliv fee, ale podil na realizovanych prijmech serveru, dost casto motivacne vzrustajici. Pokud server nebude mit prijmy, nebude je mit ani jeho zastupitelstvi a jde od valu. Kazde medium si musi zvolit jednu z techto dvou cest a obecne je nelze kombinovat - nabidka jednoho reklamniho produktu vuci trhu vice kanaly nema dlouhodobe opodstatneni a prinasi snizeni prijmu serveru. Dokud budou internetova media nabizet sve sluzby svym klientum s nazory, ktere zde prezentoval p.Barton, budou v lepsim pripade stale skomirat, v realnejsim se vrati do sve amaterske podoby konicka vedle hlavniho zamestnani jeho provozovatele. Dokud nepochopi servery nezastupitelne ulohy reklamnich a medialnich agentur a vyhody ( i pripadne nevyhody ) mediazastoupeni a ucasti ve velke reklamni siti, nebudou zadavatelum rovnopravnymi partnery. Ale i mediazastupitel ( provozujici treba reklamni sit ), ma pravo si vybrat koho a za jakych podminek chce zastupovat. Na ceskem reklamnim terhu existuje cca 250 serveru, ktere chteji mit prijmy z reklamy. Jejich ( placena ) zaplnenost v prumeru nepresahuje dle meho subjektivniho nazoru 5% ( v TV cca 70% ). Existuje mnoho alternativnich medii ( s v podstate totoznym obsahem ) a zadavatele si mohou vybirat. Je to jejich pravo ale i povinnost vuci svym klientum, jinak o ne prijdou n( stejne jako mediazastupitel o server, ktery nebude spokojeny ). Pokud ma p.Barton vyborny produkt, dobrou cenu a umi o tom presvedcit zadavatele ( coz nejde jinak nez predevsim osobnimi kontakty ), musi prosperovat. P.S. Vzdy jsem kopal v zajmu internetovych serveru, dost casto jsem nesouhlasil s nazory nekterych medialnich agentur ( Martin K. zna nase diskuse ), ale jsou pripady, kdy mne nazory internetovych serveru presvedcuji o jejich nekompetentnosti k vlastni profesionalni existenci. Mgr. Michal Krejci Head of TV and Internet Sales mailto: mkrejci@arbomedia.cz ............................................................ ARBOmedia Janackovo nabrezi 51 150 00 Praha 5 Tel: +420 2 51082-204,224 Fax: +420 2 51082-101 ---------- Original Text ---------- From: <Martin.Klofanda@mindshareworld.com>, on 26.6.2002 08:55: Vazeny pane Barton nezlobte se ale sve vasne krotit nebudu zvlast kdyz si ctu Vas dalsi prispevek..... jestli se obracite na Starcom jako na mediazastupitele, nedivim se, ze nepochodite...(uz jsem Vam nekolikrat psal, ze Starcom je medialni agentura stejne jako Mindsahre, OMD, Mediacom, Carat) uvedomte si prosim, ze tuto konferenci sleduji i nasi (mozna i Vasi klienti).... uprimne myslim, ze ztrapnujete nejenom sebe, ale s trochou nadsazky vrhate spatne svetlo na cely nas internetovy trh... posledni poznamka: z Vaseho mailu (viz. nize) mi pripada, ze vubec nevite co chcete Martin Klofanda mDigital Martin Bartoň <martin@cdr.cz To: "Martin.Klofanda@mindshareworld.com" <reklama@nawebu.cz> > cc: Subject: Re: medialky vs "nezavedene" servery 25.06.2002 22:45 Please respond to reklama Pane Klofanda, predne bych velmi rad, kdybyste krotil sve vasne, ja to nemyslel na vas, ale asi jsem to nenapsal uplne OK, priznavam. Moje poznamky smerovaly k medialnimu zastoupeni (MIA, ARBO, Starcom, ... aby bylo tedy uplne jasno). Nase zkusenost je prave takova, ze po nas bylo vyzadovano exkluzivni zastupovani, ale bez zaruky z jejich strany, ze nam vubec neco sezenou. A to, jak jiste uznate, ferove jadnani rozhodne neni. Proto take zadnou takovou agenturu nemame a jsme primerene radi z toho, co sezeneme. Mohlo by to byt jiste lepsi, ale zvysuje se to, rekl bych, geometrickou radou. My se tedy bez medialniho zastupovani, ale i bez reklamnich agentur, jako je treba ta vase, nyni jiz obejdeme. Nicmene by se dal prostor vyuzit jeste mnohem lepe. Pro nas je jen zarazejici, ze kdyz si zakazniky sezeneme sami (a to nejsme zadni reklamni agenti, jen umime psat o pocitacich), proc toho nevyuzivaji i ty reklamky. Koneckoncu by byly spokojene obe strany. My bychom meli vice casu na psani, zakaznici vetsi komfort, a reklamky vice penez. Je na teto uzvaze neco spatneho? P.S. Rozdil mezi medialni agenturou a reklamni agenturou je mi samozrejme znam, dokonce, a tomu asi nebudete verit, i z vlastni zkusenosti. Martin Barton CD-R server s.r.o. http://www.cdr.cz http://www.freemusic.cz > pane Barton > co si to vubec dovolujete??? > ja i dalsi v konferenci jsme Vam min trikrat vysvetlovali rozdil mezi > medialni agenturou (Mindshare, Mediacom, Starcom, OMD....) a > mediazastupitelstvim (ARBOmedia, MIA, Hi-media...) jestli to stale > nechapete...neni Vam pomoci > jeste jednou specialne pro Vas zduraznuji, ze MINDSHARE je MEDIALNI > AGENTURA, nezastupuje zadne medium, nikdy zastupovat nebude!!!! > Takze jakekoliv dalsi podnety, pripominky, urazky a obvineni prosim > smerujte na MEDIA ZASTUPITELE!!!! mate-li s nima podobnou zkusenost... > Dekuji a preji mnoho uspechu > Martin Klofanda > mDigital > Martin Bartoň > <martin@cdr.cz To: "Martin.Klofanda@mindshareworld.com" <reklama@nawebu.cz> > > cc: > Subject: Re: medialky vs "nezavedene" servery > 25.06.2002 > 15:05 > Please respond > to reklama > No to se na mne ale nezlobte, to bych teda takove zastoupeni rozhodne > nechtel! Jenom samotna rezie vyda mesicne za par desitek tisic, a vy > mi reknete, ze mi zastoupeni neni schopno nic garantovat? Za vyhradni > zastoupeni? No to si asi delate srandu, ne? (I kdyz vim, ze prave > proto my zadnou takovou agenturu nechceme, nemuzeme, nechceme na > takovou podminku pristoupit). > My za provoz platime, my lakame ctenare, my jem musime. Medialka pak > jen muze a jeste za to chce až 50%. Tak tomu ja rikam okradani v > nehrubsim slova smyslu. Copak to nevidite? Vzdyt vas, jako medialku to > pak vubec nenuti nejake ksefty shanet. Vam staci si vydelat nejak > jinak, ale duvod proc shanet zrovna pro nas veskery zadny. To mi tedy > prijde trosku nefer (slabe slovo). > Jak mam providerovi vysvetlit, ze nase medialka proste tento tyden nic > nesehnala, tak sorry, s placenim musime pockat? Nebo Telecomu, SPIRu, > SVITu, iAuditu? To mame ten mesic chodit na pastvu? Nebo jak si to > tedy predstavujete? To bych opravdu rad vedel!! > Martin Barton > CD-R server s.r.o. > http://www.cdr.cz > http://www.freemusic.cz >> nezlobte se, ale nic Vam shanet nebudu....ani za DVD vypalovacku ani >> cokoliv jineho.. >> jisty mesicni prijem Vam nezaruci nikdo a nikde, to asi zijete v trochu >> jine dobe... >> pekny den >> Martin Klofanda >> mDigital >> Martin Bartoň >> <martin@cdr.cz To: > "Martin.Klofanda@mindshareworld.com" <reklama@nawebu.cz> >> > cc: >> Subject: Re: medialky vs > "nezavedene" servery >> 25.06.2002 >> 11:27 >> Please respond >> to reklama >> Tak vam to pane Klofanda reknu jeste jinak. Kdyz mi sezenete medialni >> zastupitelstvi, ktere nam zaruci jisty prumerny mesicni prijem, >> dostanete ode mne DVD vypalovacku (abych zustal v oboru). Ja takove >> neznam. Zaroven vam ale mohu odsouhlasit, ze ani nas nikdo nebchazel a >> hory doly nenabizel. To my jsme se museli vnutit. Ovsem kdyz vam MIA >> sezene za rok reklamu za 40kKc s vyhradnim zastoupenim, musite si >> rici, ze je asi neco spatne, ne? >> Jinak se budu opakovat, ze nam, provozovatelm obsahu, je uplne jedno, >> kdo si tu reklamu zada. My totiz umime delat ten obsah, ktery lidi >> ctou a navstevuji nas. A blahove jsme si mysleli, ze reklamni agentury >> a zastupitelstvi delaji totez. Jak muzeme potvrdit z vlastni >> zkusenosti, neni tomu tak. >> Přeji hezky den. >> Martin Barton >> CD-R server s.r.o. >> http://www.cdr.cz >> http://www.freemusic.cz >> Používám e-mail klienta The Bat! http://www.thebat.ipex.cz >>> Vazeny pane >>> nezlobte se, ale ulohou medialek rozhodne neni starat se o servery...to >> si >>> asi trochu pletete role >>> rovnez si nejsem vedom, ze by nejaka medialka zacala obchazet servery a >>> nabizet hory doly.. >>> a verte tomu, ze jsou i medialky, ktere komunikuji se 150 servery.... >>> Martin Klofanda >>> mDigital >>> <telnet@centru >>> m.cz> To: <reklama@nawebu.cz> >>> cc: >>> 25.06.2002 Subject: Re: medialky vs >> "nezavedene" servery >>> 10:30 >>> Please respond >>> to reklama >>> Ale to je snad stara znama pisnicka ............ >>> Povim Vam jeden takov pribeh pro ty co to neznaji: >>> Bylo nebylo, existovala tady pred 3 roky cca 3 >>> mediazastupitelstvi. Kazde melo cca 30-50 serveru a vetsinou se >>> neco malo dostalo na kazdy z nich. Ale servery nechtely cekat ... >>> chtely mit hned a spoustu a bez sveho vlastniho pricineni .... >>> Na druhe strane tady byla strana medialnich agentur .. tehdy cca >>> 4-5 aktivnejsich na netu (podle portfolia klientu) ty se zacaly o >>> internet zajimat a co nevidi ... ze by nam tady melo vyrust par >>> subjektu? Kdo s nima pak bude vyjednavat? A co kdyz se dohodnou >>> na nejake obchodni politice? Co budeme delat? >>> Rozbijeme to :?)))) A tak zacala jedna medialka po druhe obchazet >>> servery a nabizet hory doly .. a protoze jsou to medialky, ktere >>> usmernuji tok penez klienta, tak sem tam slibum dostaly. Ale co >>> serverum nedoslo? Ze takova medialka ve vetsine pripadu nebude >>> ochotna komunikovat se 150 subjkty jednoho mediatypu a tak se >>> pomalu zuzila jejich komunikace jenom na 20-40 serveru .. ostatni >>> maji smulu. >>> Co z toho plyne? >>> KDO SE ZE SERVERU O SEBE NEPOSTARA SAM, TOMU NIC NEPOMUZE A MUZE >>> ZAPOMENOUT NA NEJAKE ZAJIMAVEJSI PENIZE Z REKLAMY !!!!!!!! >>> Nezbyva Vam nic jineho nez obchazet firmy, ktere mohou zajimat >>> Vasi uzivatele a nabizet svuj reklamni prostor primo. Cesta >>> mediazastupitelstvi je oslabena tak, ze bude trvat min rok az >>> dva, nez se z toho vyhrabou, takze ani odtud moc pomoci neprijde. >>> Omlouvam se, ze jsem se tak rozepsal nebude se to opakovat :?) >>> S pozdravem Vas >>> Boris >>> -------------------- >>> Žena v centru pozornosti na http://zena.centrum.cz >>> >> > -------------------------------------------------------------------------- >>> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: >> http://reklama.nawebu.cz/ >>> >> > -------------------------------------------------------------------------- >>> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: >> http://reklama.nawebu.cz/ >> > -------------------------------------------------------------------------- >> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: > http://reklama.nawebu.cz/ >> > -------------------------------------------------------------------------- >> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: > http://reklama.nawebu.cz/ > -------------------------------------------------------------------------- > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/ > -------------------------------------------------------------------------- > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/ -------------------------------------------------------------------------- Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/ -------------------------------------------------------------------------- Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:02 CEST