RE: medialky vs "nezavedene" servery

From: Jiri Lahvicka (Lahvicka@atlas-as.cz)
Date: 25. 06. 2002, 16:10 CEST


Nemam sice se samotnym prodejem reklamy v podstate nic spolecneho, ale kdyz uz jsem se stal take clenem toho tajemneho bratrstva, tak i ja neco prispeju :-)

Kazdy server, ktery se chce na internetu zivit z prijmu z reklamy, ma dve skupiny zakazniku - navstevniky a inzerenty. Aby byl uspesny, musi mit co nabidnout obema z nich a musi obe z nich umet presvedcit, ze je lepsi nez konkurence. K dosazeni obeho lze pouzit standardni marketingove nastroje. Na ceskem trhu neexistuje ani zadny monopol uzivatelu, ani zadny monopol inzerentu (primych inzerentu, reklamnich a medialnich agentur, mediazastupitelstvi), tj. pokud se serveru nedari nekterou ze skupin ziskat, tak asi dela neco hure nez ti, kterym se to dari. Pokud si tedy na neco muze stezovat, tak jedine na sebe...

Ja osobne jsem presvedceny, ze na makrourovni (tj. po secteni, ne nutne kazde samo o sobe) jsou rozhodnuti subjektu na trhu reklamy racionalni a optimalni z hlediska zajmu klienta.

Pokud nekdo potrebuje nejakou inspiraci, jak oslovovat inzerenty (opravdu se to NEDELA tak, jak to ted probiha v konferenci), tak pekny serial je treba v archivu clanku na clickz.com tady:
http://www.clickz.com/media/media_sell/index.php/all

Jirka Lahvicka, lahvicka@atlas-as.cz
Atlad.cz



> -----Original Message-----
> From: Martin Bartoň [mailto:martin@cdr.cz] 
> Sent: Tuesday, June 25, 2002 3:06 PM
> To: Martin.Klofanda@mindshareworld.com
> Subject: Re: medialky vs "nezavedene" servery
> 
> 
> No  to se na mne ale nezlobte, to bych teda takove zastoupeni rozhodne
> nechtel!  Jenom  samotna rezie vyda mesicne za par desitek tisic, a vy
> mi  reknete, ze mi zastoupeni neni schopno nic garantovat? Za vyhradni
> zastoupeni?  No  to  si  asi  delate srandu, ne? (I kdyz vim, ze prave
> proto  my  zadnou  takovou  agenturu  nechceme,  nemuzeme, nechceme na
> takovou podminku pristoupit).
> 
> My   za provoz platime, my lakame ctenare, my jem musime. Medialka pak
> jen  muze  a  jeste  za  to  chce až 50%. Tak tomu ja rikam okradani v
> nehrubsim slova smyslu. Copak to nevidite? Vzdyt vas, jako medialku to
> pak  vubec  nenuti  nejake  ksefty  shanet. Vam staci si vydelat nejak
> jinak,  ale duvod proc shanet zrovna pro nas veskery zadny. To mi tedy
> prijde trosku nefer (slabe slovo).
> 
> Jak mam providerovi vysvetlit, ze nase medialka proste tento tyden nic
> nesehnala,  tak sorry, s placenim musime pockat? Nebo Telecomu, SPIRu,
> SVITu,  iAuditu?  To  mame  ten mesic chodit na pastvu? Nebo jak si to
> tedy predstavujete? To bych opravdu rad vedel!!
> 
> 
> Martin Barton
> CD-R server s.r.o.
> http://www.cdr.cz
> http://www.freemusic.cz
> 



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:02 CEST