RE: medialky vs "nezavedene" servery

From: Weil David (weil@cdny.cz)
Date: 25. 06. 2002, 16:17 CEST


taková zřejmě naivní otázka od laika ;)

netouží náhodou provozovatelé médií po tom, aby jim reklama pokryla jejich
náklady a případně i tvořila nějaký zisk?

pokud ano, pak třeba mají představu o svých nákladech a prostoru, který
mohou prodat na inzerci - nova musí pustit mezi inzertními bloky sem tam
nějaký film či zpravodajství, jinak by asi diváky neměla a weby taky nemohou
mít místo stránek inzertní mozaiku.

takže zde máme náklady a prodatelný prostor. Z toho bychom mohli získat
nějakou teoretickou nejnižší cenu inzerce. Silně pochybuji, že 10 Kč na 1000
impresí na nějakém specializovaném serveru bude rentabilních. Sice jim budou
inzerenti trhat ruce, ale na co jim to bude, když se neuživí?

Třeba jsem ale fakt naivní a ta jediná správná cena inzerce se stanovuje
podle Vašich krásných očí ;).

-----

ps: samozřejmě vím, že cena inzerce se odvíjí také od známosti a věhlasu
média, takže skutečná cena inzerce je někde jinde. jde mi pouze o šílená
hausnumera od p. Železného.

s pozdravem
  david weil
  communication design, s. r. o.
  weil@cdny.cz
  +420 2 252 75 164
  +420 2 252 75 257

> -----Original Message-----
> From: Vladimir Zelezny BFU [mailto:netmag@seznam.cz]
> Sent: Tuesday, June 25, 2002 1:54 PM
> To: reklama@nawebu.cz
> Subject: RE: medialky vs "nezavedene" servery
> 
> 
> >Obavam se, ze tak to nefunguje v zadnem oboru podnikani, tak 
> >proc by melo prave u internetovych serveru. Kazdy podnik musi 
> >umet dve veci -- vyrobit (poskytnout sluzbu) a prodat. Pokud 
> >neumi oboji, nebo pokud i jen jedno z toho umi spatne, ma smulu.
> 
> Ale oni umi prodat. Maji ctenare (teda aspon to tvrdi).
> Napriklad TV Nova si naprimo taky proda minimum reklamy, 
> vetsina jde pres
> agentury. A take nikdo netvrdi, ze Nova neumi prodat.
> Umi, samozrejme ze umi prodat. Ma prece divaky...
> 
> A jeste podotknu, ze kdyby Nova chtela za 30 sekundovy sot 10 milionu,
> tak taky skoro zadny neproda. A stejne je to s cenikovou 
> reklamou na Internetu:
> 500 za 1000 impresi skoro nikdo neda, ale 10kc/1000 na 
> srackovych, 20-50kc/1000 
> na specializovanych serverech by dal kde kdo. A nemusely by 
> se tady resit veci jako
> "a co je medialka" a "ti zadavatele reklamy jsou blbi" atd. 
> atd., protoze kazdy by mel
> reklamy dost. 
> 
> Nebo taky ne, ale dokud se to nezkusi, tak se to nebude vedet...
> 
> 
> 
> --------------------------------------------------------------
> ------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: 
http://reklama.nawebu.cz/



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:02 CEST