Personalizace reklam [was: Vymenna reklama...]

From: Michal Illich, list (list@illich.cz)
Date: 29. 03. 2002, 13:55 CET


Dobry den,

 > b) i kdybychom tento data mining provedli, tak se dozvíme veci s
 > naprosto MIZIVOU komercní vyuzitelností.

	Data mining je oblast, ktera ma velkou budoucnost. Uvedomilo si to uz 
mnoho elektronickych obchodu, bank, pro reklamni system je to take 
idealni. Pokud byste provedli dukladnou analyzu dat, ktere vymenny 
system vytvari, tak muzete zjistit napr:
	(zde se dopustim zjednoduseni, ze "uzivatel" = "prohlizec identifikovany 
pres cookie", snad mi to prominete):

	Uzivatel XY navstevuje z 40% technicky zamerene servery, 20% servery o 
autech, 10% eroticke, 30% ostatni. Jakmile mate tuto informaci, tak mu 
proste zacnete strkat bannery na servery o pocitacich a autech...

	Zaroven treba muzete usoudit, ze je to muz. - cim vic mate dat, tim 
presneji muzete pohlavi urcit. Uz jenom tahle informace muze zvysit 
ucinnost nekterych banneru na dvojnasobek (to jak positivne: reklamy na 
vlozky budete nabizet zenam, kde ocekavate vetsi CR, tak negativne: 
nebudete je nabizet muzum, kteri na ne klikat nebudou).

	atd. atd. moznosti je hodne. TIMHLE se odlisuje reklama na internetu od 
televize nebo tisku. U nas to ale nikdo nepochopil ci alespon nevyuzil.

	Samozrejme jde o statistiku, nikdy takhle nemuzete ziskavat presna data, 
protoze vlivu zkresleni je mnoho, ale i kdyby se vam podarilo "jen" 
zvysit clickrate treba z 0.9% na 1.2%, tak je to presne to, co jeden 
potrebuje k prevaze nad konkurenci.

> a) udané moznosti jsou financne nárocné. [...]
> :-), ale delat kombinaci nekolika databází, z nichz jedna má stovky miliónu
> záznamu a dalsí milióny az desítky miliónu, na ruzné vzájemné pruniky...

	Stovky milionu zaznamu nejsou pro soucasne pocitace nic. Narikat nad tim, 
jak je vse slozite, je podlehnuti poveram.

 > brrr. Tohle jsou výdaje v miliónech korun na zelezo i software.

	Staci server za cca 80kKc a ani se nezadycha. A pokud si cenite i 
softwareu na zmineny milion, s radosti vam to naprogramuju osobne ;)))

	---

	Secteno a podtrzeno to neni technicky problem. Jediny mozny zadrhel je v 
etice, protoze lide nemaji radi, pokud je nekdo pomoci cookie sleduje. 
To ale uz zalezi na rozhodnuti webmasteru a novinaru...

	Preji krasny den,

Michal Illich



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:43 CEST