RE: Personalizace reklam [was: Vymenna reklama...]

From: Petr Murmak (petr@cdr.cz)
Date: 29. 03. 2002, 14:49 CET


Taktez dobry den vsem,

naprosto souhlasim s prispevkem pana Illicha. Me osobne jeste napadlo,
ze by bylo mozne timto zpusobem napriklad i vydirat.

Predstavte si hypotetickou situaci, ze si nekdo da velice citlivy
inzerat do seznamky s tim, ze si mysli, ze je zcela anonymni. Pujde bud
o nejakou znamou, ci bohatou osobu. No a potom odnekud jinud zjistite
jeji presne jmeno, adresu atd. A muzete vesele zacit danou osobu
vydirat, ze to oznamite jeho manzelce, pripadne ze to zverejnite.

Samozrejme to ma predpoklad takovy, ze dana osoba si takovy inzerat poda
a zaroven tato osoba nekde na Internetu o sobe poskytne informace
(napriklad pri jiz zminenem nakupovani). Samozrejme stale predpokladam,
ze firma, u niz osoba zanechala osobni data, ma nejakou sluzbu ala
vymennou reklamu i tam, kde postizeny zanecha o sobe citlive informace.
Ale mohla by postacit i takova sluzba jako napriklad TOPList, nebo
NaVrcholu. A to uz vubec nehovorim o pripadu, kdy oba weby (jednu s
citlivymi a druhou s osobnimi daty) provozuje jedna a tataz organizace.

Ovsem nevim o jinem pripadu, nezli je zminovany CPress, ktery by na
ceskem Internetu neco takoveho mel. Nechci tim narknout CPress, ze by
neco takoveho hodlal provozovat, ale jeden nikdy nevi, jaci lide tam
mohou byt zamestnani. Tim take nechci rict, ze nekdo takovy u CPressu
je, ale stale je tu ta moznost...

A pokud jde o to, ze logy jsou prilis velike atd - vetsinu sveho casu se
servery flakaji (musi byt nadimenzovane tak, aby zvladaly spicky). Pokud
by tedy nekdo dostatecne inteligentnsi si napr. o vikendech sesmolil
nejaky programek, ktery by takoveto informace dokazal ziskavat (nemozne
to neni, sam jsem puvodem programator, takze si to dovedu realne
predstavit) a poustel ho v dobe, kdy neni dany server vytizen, tak ma
sanci ziskat nejake takove informace. 

Nemohu si pomoci (jsem lehce paranoidni, uznavam), ale trochu me tyto
moznosti desi...

Petr Murmak
CD-R server s.r.o.
www.cdr.cz, www.freemusic.cz

PS: To jsme uz ponekud poodbehli od tematu teto konference, ale snad to
prilis nevadi.

> -----Original Message-----
> From: Michal Illich, list [mailto:list@illich.cz] 
> Sent: Friday, March 29, 2002 1:56 PM
> To: reklama@nawebu.cz
> Subject: Personalizace reklam [was: Vymenna reklama...]
> 
> 
> Dobry den,
> 
>  > b) i kdybychom tento data mining provedli, tak se dozvíme 
> veci s  > naprosto MIZIVOU komercní vyuzitelností.
> 
> 	Data mining je oblast, ktera ma velkou budoucnost. 
> Uvedomilo si to uz 
> mnoho elektronickych obchodu, bank, pro reklamni system je to take 
> idealni. Pokud byste provedli dukladnou analyzu dat, ktere vymenny 
> system vytvari, tak muzete zjistit napr:
> 	(zde se dopustim zjednoduseni, ze "uzivatel" = 
> "prohlizec identifikovany 
> pres cookie", snad mi to prominete):
> 
> 	Uzivatel XY navstevuje z 40% technicky zamerene 
> servery, 20% servery o 
> autech, 10% eroticke, 30% ostatni. Jakmile mate tuto 
> informaci, tak mu 
> proste zacnete strkat bannery na servery o pocitacich a autech...
> 
> 	Zaroven treba muzete usoudit, ze je to muz. - cim vic 
> mate dat, tim 
> presneji muzete pohlavi urcit. Uz jenom tahle informace muze zvysit 
> ucinnost nekterych banneru na dvojnasobek (to jak positivne: 
> reklamy na 
> vlozky budete nabizet zenam, kde ocekavate vetsi CR, tak negativne: 
> nebudete je nabizet muzum, kteri na ne klikat nebudou).
> 
> 	atd. atd. moznosti je hodne. TIMHLE se odlisuje reklama 
> na internetu od 
> televize nebo tisku. U nas to ale nikdo nepochopil ci alespon 
> nevyuzil.
> 
> 	Samozrejme jde o statistiku, nikdy takhle nemuzete 
> ziskavat presna data, 
> protoze vlivu zkresleni je mnoho, ale i kdyby se vam podarilo "jen" 
> zvysit clickrate treba z 0.9% na 1.2%, tak je to presne to, co jeden 
> potrebuje k prevaze nad konkurenci.
> 
> > a) udané moznosti jsou financne nárocné. [...]
> > :-), ale delat kombinaci nekolika databází, z nichz jedna má stovky 
> > miliónu záznamu a dalsí milióny az desítky miliónu, na 
> ruzné vzájemné 
> > pruniky...
> 
> 	Stovky milionu zaznamu nejsou pro soucasne pocitace 
> nic. Narikat nad tim, 
> jak je vse slozite, je podlehnuti poveram.
> 
>  > brrr. Tohle jsou výdaje v miliónech korun na zelezo i software.
> 
> 	Staci server za cca 80kKc a ani se nezadycha. A pokud 
> si cenite i 
> softwareu na zmineny milion, s radosti vam to naprogramuju osobne ;)))
> 
> 	---
> 
> 	Secteno a podtrzeno to neni technicky problem. Jediny 
> mozny zadrhel je v 
> etice, protoze lide nemaji radi, pokud je nekdo pomoci cookie 
> sleduje. 
> To ale uz zalezi na rozhodnuti webmasteru a novinaru...
> 
> 	Preji krasny den,
> 
> Michal Illich
> 
> 
> --------------------------------------------------------------
> ------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: 
> http://reklama.nawebu.cz/
> 
> 



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:43 CEST