Respektuji vase technicky fundované názory, ale zastavil bych se u jedné veci: písete, ze to muze zvýsit clickrate z 0.9 na 1.2% a ze to stací k prevaze nad konkurencí. Nestací - tohle jeden z méne významných faktoru pro vítezství nad konkurencí, jakkoli se vám to bude zdát divné. Já provedu spoustu rozsáhlých výzkumu a pruzkumu a získám jakousi profilaci - mimochodem stále jeste spornou, typu, ze "dalo by se tedy usuzovat, ze to je muz" a podobne. Bude me to stát spoustu penez a casu, který bych mohl venovat jiným vecem, treba vecerním párty s inzerenty :-) Pokud budu korektní, získám jakési fuzzy grafy a gaussovy krivky, coz není zrovna to, na co inzerent slysí; kdyz korektní nebudu, tak to nabouchám do nejakých krásne vyhlízejících kolácových grafu, ze kterých bude jasne videt, jaký jsem geroj. Coz mimochodem muj konkurent udelá stylem cuc prst nebo díky jedné ankete na svém webu typu "máte rádi auta? ano-ne" taky. Nacez reknu inzerentovi, ze mám clickrate 1.2%. Konkurent rekne, tak fajn, já tedy dávám 30% impresí navíc - a zase to bude stejné. (To nehovorím o prípadu, kdy si konkurent ty clicks nahoní - není to technicky vubec obtízné a bude tezko zjistitelné, ze to je umelé zvysování CTR, provede to pres anonymizéry atd. Mimochodem jsem presvedcen, ze to stejne dnes kdekdo delá). Secteno a podtrzeno: nezískám tím podstatnou kompetitivní výhodu. Jinak ale souhlasím, ze data mining má velkou budoucnost. Lépe receno prítomnost :) ----- Original Message ----- From: "Michal Illich, list" <list@illich.cz> To: <reklama@nawebu.cz> Sent: Friday, March 29, 2002 1:55 PM Subject: Personalizace reklam [was: Vymenna reklama...] > Dobry den, > > > b) i kdybychom tento data mining provedli, tak se dozvíme veci s > > naprosto MIZIVOU komercní vyuzitelností. > > Data mining je oblast, ktera ma velkou budoucnost. Uvedomilo si to uz > mnoho elektronickych obchodu, bank, pro reklamni system je to take > idealni. Pokud byste provedli dukladnou analyzu dat, ktere vymenny > system vytvari, tak muzete zjistit napr: > (zde se dopustim zjednoduseni, ze "uzivatel" = "prohlizec identifikovany > pres cookie", snad mi to prominete): > > Uzivatel XY navstevuje z 40% technicky zamerene servery, 20% servery o > autech, 10% eroticke, 30% ostatni. Jakmile mate tuto informaci, tak mu > proste zacnete strkat bannery na servery o pocitacich a autech... > > Zaroven treba muzete usoudit, ze je to muz. - cim vic mate dat, tim > presneji muzete pohlavi urcit. Uz jenom tahle informace muze zvysit > ucinnost nekterych banneru na dvojnasobek (to jak positivne: reklamy na > vlozky budete nabizet zenam, kde ocekavate vetsi CR, tak negativne: > nebudete je nabizet muzum, kteri na ne klikat nebudou). > > atd. atd. moznosti je hodne. TIMHLE se odlisuje reklama na internetu od > televize nebo tisku. U nas to ale nikdo nepochopil ci alespon nevyuzil. > > Samozrejme jde o statistiku, nikdy takhle nemuzete ziskavat presna data, > protoze vlivu zkresleni je mnoho, ale i kdyby se vam podarilo "jen" > zvysit clickrate treba z 0.9% na 1.2%, tak je to presne to, co jeden > potrebuje k prevaze nad konkurenci. > > > a) udané moznosti jsou financne nárocné. [...] > > :-), ale delat kombinaci nekolika databází, z nichz jedna má stovky miliónu > > záznamu a dalsí milióny az desítky miliónu, na ruzné vzájemné pruniky... > > Stovky milionu zaznamu nejsou pro soucasne pocitace nic. Narikat nad tim, > jak je vse slozite, je podlehnuti poveram. > > > brrr. Tohle jsou výdaje v miliónech korun na zelezo i software. > > Staci server za cca 80kKc a ani se nezadycha. A pokud si cenite i > softwareu na zmineny milion, s radosti vam to naprogramuju osobne ;))) > > --- > > Secteno a podtrzeno to neni technicky problem. Jediny mozny zadrhel je v > etice, protoze lide nemaji radi, pokud je nekdo pomoci cookie sleduje. > To ale uz zalezi na rozhodnuti webmasteru a novinaru... > > Preji krasny den, > > Michal Illich > > > -------------------------------------------------------------------------- > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:43 CEST