RE: Vymenna reklama vs. vymena odkazu (bylo: podvodne jednani MrLinxe)

From: Marek Prokop (mprokop@prokopsw.cz)
Date: 28. 03. 2002, 02:46 CET


Ano, vyhody, ktere uvadite jsou nesporne. V zasade by sly 
shrnout do jednoducheho tvrzeni, ze vymenna reklama je pohodlna 
a levna. To ovsem ponekud prestava platit v okamziku, kdy si 
vymenny system (byt maly a jednoduchy) sam programuji, jak o tom 
psal pan Kylar.

Dalsi vec je efekt vymenne reklamy. Z jejiho principu vyplyva, 
ze kolik navstevniku mi na web privede, tolik mi jich take 
odvede. Samozrejme lze namitnout, ze z tech co privede se mohou 
stat trvali navstevnici a ti, ktere odvede, se zase vrati. Jenze 
ve skutecnosti to tak uplne neplati.

Navstevnici privedeni bannerovou reklamou jsou vetsinou tak 
spatne zacileni, ze jejich konvereze v navstevniky opakovane, ci 
dokonce zakazniky je dosti vyjimecna. Co se tyce tech, kteri 
pres cizi bannery z me stranky odesli, je pravdepodobnost, ze se 
vrati, urcite vyssi, avsak rozhodne se nerovna jistote.

Naproti tomu u dobre provedene vymeny odkazu je cileni 
prichozich vetsinou velmi dobre a naopak odchazeji spise ti, 
kteri bud nejsou nabidkou meho webu osloveni (a tudiz by stejne 
nezustali), nebo jiz trvalymi navstevniky jsou. Navic, at uz ti 
prvni, nebo ti druzi, odchazeji nekam, odkud vede cesta zpet 
(vymena odkazu).

V neposledni rade se vymena odkazu pozitivne promita vysledku 
stranek ve fulltextovych vyhledavacich, kdezto bannerova reklama 
jim spise skodi.

Abychom si rozumeli, netvrdim ze je vymenna reklama jenom 
spatna. Sam ji na nekolika webech pouzivam. Nepovazuji ji 
nicmene za *zakladni* metodu zvysovani navstevnosti pro male 
weby a pro malou, uzavrenou skupinu malych webu (o tom se tu 
bavime) se mi zda vyslovene nevhodna.

Zdravi,

Marek Prokop

> -----Original Message-----
> From:	Hlavenka Jiri [SMTP:jiri.hlavenka@cpress.cz]
> Sent:	Wednesday, March 27, 2002 10:56 PM
> To:	reklama@nawebu.cz
> Subject:	Re: Vymenna reklama vs. vymena odkazu (bylo: podvodne
> jednani MrLinxe)
>
> Výhodné vlastnosti výmeníku jsou taky známá vec:
> a) jednou provzdy si umístíte kód a pak, bez zasahování do
> stránek,
> pracujete s kampanemi, setrením, cílením: jednou dáte kampan
> tam, jednou
> jinde, takovou tam, onakou jinde
> b) pri výmene server-server strílíte jen do cílové skupiny
> daného serveru,
> která je limitovaná, v case se nepromenuje, takze její 
úcinnost
> casem klesá,
> musíte delat novou spolupráci server-server2, prekódovávat
> stránky atd.
> c) pri výmene server-server má obvykle vzdy jeden server 
pocit,
> ze víc dává,
> nez bere, protoze "on je ten vetsí". Nekdy i oba dva :)



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:43 CEST