(pokud by se adminovi zdála diskuse moc off topic, tak ať nás tady kilne a my se půjdeme hádat soukromě. Ale myslím, že se stejně pořád motáme okolo marketingu). Styk zákazníka s obchodníkem má více podob a fází. Jednou z nich je právní vztah - obchodní smlouva. Zde, když obchod nedodrží podmínky obchodní smlouvy, může být právem stíhán a trestán, od přestupku až po trestný čin. To je třeba příklad podvodu s cenou. Pak jsou zde případy, kdy obchod například říká, že něco má, a přitom to nemá. Např. v supermarketu je cedule "Vepřové půlky od 20 Kč", dojdete k pultu a vepřové půlky jsou vyprodané - zcela běžná záležitost. Nebo když je tam cedulka "přijdu za pět minut" a vy čekáte deset. Nebo, případně, když někdo tvrdí, že jeho zboží je nejlepší a nejlevnější... Extrémní přísnost a "algoritmičnost", kterou se snažíte aplikovat na internetové obchody, neaplikujete na obchody kamenné - přitom jde o jedno a totéž! ----- Original Message ----- From: "miroslav.kucera" <miroslav.kucera@interval.cz> To: <reklama@nawebu.cz> Sent: Wednesday, October 31, 2001 3:54 PM Subject: Re: Kontrolni nakup (bylo: PR clanky na zive.cz) > Zdravim, > > neda mi to a pripojim se take do diskuse. Souhlasim s panem Hruzou, > uzivatele opravdu nezajima, ze je to pro obchod neprijemna kombinace > zbozi, na webu je doba dodani vyrobku a take cekam, ze bude obchodem > dodrzena, jinak by prece tento udaj vubec nemel smysl a byl by vlastne > jenom takovym prazdnym cislem. Pokud neni obchod schopen zajistit > dodavku zbozi v terminu, nema tento udaj prece vubec uvadet, ale "zastitit" > se jednoduchym "objednava se" bez terminu. > > Pokud neni obchod dodrzet neco, co sam slibuje, jak si muze byt klient pote > jist, ze mu obchod posle opravdu to, co si objednal za danou cenu? Proste - > je stanovena cena, obchod ji musi dodrzet, je stanovena doba dodani, > obchod ji musi dodrzet, klient si objednal dany vyrobek a ten take musi > dostat atd. > > Klienta nezajima, co vsechno za tim stoji a jak je to vsechno slozite, ci > naopak > jednoduse udelano, kolik lidi na tom dela atd. --> on si proste objedna a > ceka, ze ho > dostane za objednanou cenu v danem terminu. Kdyz si koupim televizi, vubec > me nezajima, co je uvnitr, kolik kilometru :) dratku, jak je tam umistnena > obrazovka atd. > Proste ocekavam,ze bude fungovat tak jak by mela. A kdyz tak fungovat > nebude, > mam prece pravo byt nespokojen. > > Jinak pojem "neprijemna kombinace zbozi" mi vubec nic nerika. Kazdy vyrobek > ma stanovenou dodaci hlutu a kdyz objednam dva vyrobky, kdy jeden ma dodaci > lhutu den a druhy sedm dni a objednavku "sloucim", tak cekam, ze oboji budu > mit maximalne do sedmi dni. Jestli nabizim na webu 3 novinky CD, kde je u > kazde > stanovena doba dodani tri dny, tak je proste chci do tri dnu vsechny mit, > jinak > je v podstate nemate co nabizet, kdyz je nejste schopni do dane doby sehnat > a poslat. > > MK > > Uzivatele=20 > > nemusi zajimat ze je to pro obchod neprijemna kombinace zbozi, jak uz > tu=20 > > bylo receno. Pokud je slibena dodavka do tydne, ma byt zbozi dodano=20 > > maximalne sedmy den. > > > ----- Original Message ----- > From: "Hlavenka Jiri" <jiri.hlavenka@cpress.cz> > To: <reklama@nawebu.cz> > Sent: Wednesday, October 31, 2001 3:38 PM > Subject: Re: Kontrolni nakup (bylo: PR clanky na zive.cz) > > > > To je, pane Hrůzo, přesně to, co jsem psal v předchozím mailu. Když takto > > reaguje programátor, tak se už moc nedivím, ale šéfredaktor magazínu by se > > měl pohybovat v reálném světě. Zatímco chod programu obsluhuje jeho kód, > > chod obchodu obsluhují a ovlivňují lidé (včetně jeho dodavatelů, shipping > > společnosti atd.). Všude jenom samí lidé. > > To mě připadá, jako kdybych vás já zaměstnal (předpokládejme hypoteticky > :), > > že 8.5 hodiny denně budete někde dřepět za 50 000 od-do. Takový jednoduchý > > mzdový algoritmus, programátor by jistě zajásal nad jednoduchostí zadání. > S > > tím, že pokud bude error, jako že třeba onemocníte nebo zaspíte atd. a > > přijdete o sekundu později, tak mě zaplatíte pokutu 5 miliónů korun. A > když > > budete namítat, tak řeknu - jo, takové případy máte mít ošetřený :)) > > > > > > -------------- > > ...a dobre obchodu tak, protoze takove pripady ma mit osetreny. > Uzivatele=20 > > nemusi zajimat ze je to pro obchod neprijemna kombinace zbozi, jak uz > tu=20 > > bylo receno. Pokud je slibena dodavka do tydne, ma byt zbozi dodano=20 > > maximalne sedmy den. > > > > > > -------------------------------------------------------------------------- > > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/ > > > > > > > -------------------------------------------------------------------------- > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:52 CEST