Re: Kontrolni nakup (bylo: PR clanky na zive.cz)

From: Hlavenka Jiri (jiri.hlavenka@cpress.cz)
Date: 31. 10. 2001, 16:15 CET


(pokud by se adminovi zdála diskuse moc off topic, tak ať nás tady kilne a
my se půjdeme hádat soukromě. Ale myslím, že se stejně pořád motáme okolo
marketingu).

Styk zákazníka s obchodníkem má více podob a fází. Jednou z nich je právní
vztah - obchodní smlouva. Zde, když obchod nedodrží podmínky obchodní
smlouvy, může být právem stíhán a trestán, od přestupku až po trestný čin.
To je třeba příklad podvodu s cenou.
Pak jsou zde případy, kdy obchod například říká, že něco má, a přitom to
nemá. Např. v supermarketu je cedule "Vepřové půlky od 20 Kč", dojdete k
pultu a vepřové půlky jsou vyprodané - zcela běžná záležitost. Nebo když je
tam cedulka "přijdu za pět minut" a vy čekáte deset. Nebo, případně, když
někdo tvrdí, že jeho zboží je nejlepší a nejlevnější... Extrémní přísnost a
"algoritmičnost", kterou se snažíte aplikovat na internetové obchody,
neaplikujete na obchody kamenné - přitom jde o jedno a totéž!

----- Original Message -----
From: "miroslav.kucera" <miroslav.kucera@interval.cz>
To: <reklama@nawebu.cz>
Sent: Wednesday, October 31, 2001 3:54 PM
Subject: Re: Kontrolni nakup (bylo: PR clanky na zive.cz)


> Zdravim,
>
> neda mi to a pripojim se take do diskuse. Souhlasim s panem Hruzou,
> uzivatele opravdu nezajima, ze je to pro obchod neprijemna kombinace
> zbozi, na webu je doba dodani vyrobku a take cekam, ze bude obchodem
> dodrzena, jinak by prece tento udaj vubec nemel smysl a byl by vlastne
> jenom takovym prazdnym cislem. Pokud neni obchod schopen zajistit
> dodavku zbozi v terminu, nema tento udaj prece vubec uvadet, ale
"zastitit"
> se jednoduchym "objednava se" bez terminu.
>
> Pokud neni obchod dodrzet neco, co sam slibuje, jak si muze byt klient
pote
> jist, ze mu obchod posle opravdu to, co si objednal za danou cenu?
Proste -
> je stanovena cena, obchod ji musi dodrzet, je stanovena doba dodani,
> obchod ji musi dodrzet, klient si objednal dany vyrobek a ten take musi
> dostat atd.
>
> Klienta nezajima, co vsechno za tim stoji a jak je to vsechno slozite, ci
> naopak
> jednoduse udelano, kolik lidi na tom dela atd. --> on si proste objedna a
> ceka, ze ho
> dostane za objednanou cenu v danem terminu. Kdyz si koupim televizi, vubec
> me nezajima, co je uvnitr, kolik kilometru :) dratku, jak je tam umistnena
> obrazovka atd.
> Proste ocekavam,ze bude fungovat tak jak by mela. A kdyz tak fungovat
> nebude,
> mam prece pravo byt nespokojen.
>
> Jinak pojem "neprijemna kombinace zbozi" mi vubec nic nerika. Kazdy
vyrobek
> ma stanovenou dodaci hlutu a kdyz objednam dva vyrobky, kdy jeden ma
dodaci
> lhutu den a druhy sedm dni a objednavku "sloucim", tak cekam, ze oboji
budu
> mit maximalne do sedmi dni. Jestli nabizim na webu 3 novinky CD, kde je u
> kazde
> stanovena doba dodani tri dny, tak je proste chci do tri dnu vsechny mit,
> jinak
> je v podstate nemate co nabizet, kdyz je nejste schopni do dane doby
sehnat
> a poslat.
>
> MK
>
> Uzivatele=20
> > nemusi zajimat ze je to pro obchod neprijemna kombinace zbozi, jak uz
> tu=20
> > bylo receno. Pokud je slibena dodavka do tydne, ma byt zbozi dodano=20
> > maximalne sedmy den.
>
>
> ----- Original Message -----
> From: "Hlavenka Jiri" <jiri.hlavenka@cpress.cz>
> To: <reklama@nawebu.cz>
> Sent: Wednesday, October 31, 2001 3:38 PM
> Subject: Re: Kontrolni nakup (bylo: PR clanky na zive.cz)
>
>
> > To je, pane Hrůzo, přesně to, co jsem psal v předchozím mailu. Když
takto
> > reaguje programátor, tak se už moc nedivím, ale šéfredaktor magazínu by
se
> > měl pohybovat v reálném světě. Zatímco chod programu obsluhuje jeho kód,
> > chod obchodu obsluhují a ovlivňují lidé (včetně jeho dodavatelů,
shipping
> > společnosti atd.). Všude jenom samí lidé.
> > To mě připadá, jako kdybych vás já zaměstnal (předpokládejme hypoteticky
> :),
> > že 8.5 hodiny denně budete někde dřepět za 50 000 od-do. Takový
jednoduchý
> > mzdový algoritmus, programátor by jistě zajásal nad jednoduchostí
zadání.
> S
> > tím, že pokud bude error, jako že třeba onemocníte nebo zaspíte atd. a
> > přijdete o sekundu později, tak mě zaplatíte pokutu 5 miliónů korun. A
> když
> > budete namítat, tak řeknu - jo, takové případy máte mít ošetřený :))
> >
> >
> > --------------
> > ...a dobre obchodu tak, protoze takove pripady ma mit osetreny.
> Uzivatele=20
> > nemusi zajimat ze je to pro obchod neprijemna kombinace zbozi, jak uz
> tu=20
> > bylo receno. Pokud je slibena dodavka do tydne, ma byt zbozi dodano=20
> > maximalne sedmy den.
> >
> >
>
> --------------------------------------------------------------------------
> > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni:
http://reklama.nawebu.cz/
> >
> >
>
>
> --------------------------------------------------------------------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:52 CEST