RE: Reklama v emailu [Re: OT : Re: Zverstva]

From: Marek Prokop (mprokop@prokopsw.cz)
Date: 18. 10. 2001, 01:45 CEST


Dobry vecer,

dovolim si Martina doplnit. Obecne plati, ze reklama v ezinech (tj. 
emailech s primarne nereklamnim informativnim, ci zabavnim obsahem, 
sirenych vyhradne na vyzadani prijemcu) je ucinnejsi, nez bannery na 
webu. Ma to nekolik pricin:

1) Prijemce si ezin objednal, ocekava ho a jeho cteni obvykle venuje 
pozornost.

2) Reklama je zasazena do textu a tezko ji lze prehlednout tak 
snadno, jako banner na webu.

3) Mnoho lidi si ezin nejprve vytiskne a cte ho na papire. K papiru 
se muze dostat i vic ctenaru.

U Sovy v siti k tomu navic pristupuje velmi dobre cileni a dlouhodobe 
budovani duvery ctenaru. Zasadne neprijmeme reklamu, ktera by nase 
ctenare nezajimala, nebyla pro ne potencialne uzitecna a mohla by je 
obtezovat.

I s ohledem na tyto faktory jsou vsak vysledky velmi rozdilne. Prvni 
reklama na partnerskou Sovu v podnikani 
<http://www.sovavpodnikani.cz/> mela behem 3 dnu od uverejneni 
proklik pres 15%. Jeste zajimavejsi ale je, ze z techto navstevniku 
si Sovu v podnikani zaregistrovalo plnych 47%, coz je conversion 
rate, ktery jsem jeste nikdy v zivote nevidel a uz asi nikdy neuvidim 
(u nahodnych navstevniku na tom samem webu cini necelych 16%).

Na druhou stranu, tento tyden jsme uverejnili kratkou zpravu o akci 
Bila pastelka (aby webmasteri umistili na sve weby ikonu a podporili 
tak sbirku ve prospech zrakove postizenych) a po prvnich dvou dnech 
je proklik jen 4%. Na atraktivite inzerovaneho predmetu pro cilovou 
skupinu tedy opravdu hodne zalezi.

Na zaver jeste upozorneni. Uvadena procenta jsou vypocitana z poctu 
registrovanych ctenaru (v soucasnosti neco malo pres 1200). Ve 
skutecnosti vsak cast z nich uz mozna ezin necte, nebo ho cte 
nepravidelne a na druhou stranu ho nekteri forwarduji dal. Kolik tedy 
bylo skutecnych "shlednuti" nikdo nevi.

Zdravi

Marek Prokop
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Sova v siti * ezin pro webmastery * http://www.sovavsiti.cz/
prakticke navody a tipy * HTML, CSS * webdesign * propagace
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


> -----Original Message-----
> From:	Karel Panek [SMTP:karel.panek@empyreum.cz]
> Sent:	Wednesday, October 17, 2001 10:32 PM
> To:	reklama@nawebu.cz
> Subject:	Re: Reklama v emailu [Re: OT : Re: Zverstva]
>
> 20% mi zni temer neuveritelne...
> Karel Panek @ EMPYREUM
> Martin Kopta wrote:
> > nevim, jak je to u freeemailu, ale Marek Prokop se mi tuhle
> > sveroval
> > s tim, ze tomu vubec nerozumi, ale odkaz na knizku Mirky Kucery
> > (Tiky
> > a tripy profesionalu) mel v ezinu Sova v Siti proklik 20 %. Kdyz
> > jsme
> > k nemu zadavali Registr internetovych profesionalu (RIP), byla
> > proklikanost take docela vysoka (tentokrat jsme ji ale nemerili).



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:51 CEST