Dobry vecer, dovolim si Martina doplnit. Obecne plati, ze reklama v ezinech (tj. emailech s primarne nereklamnim informativnim, ci zabavnim obsahem, sirenych vyhradne na vyzadani prijemcu) je ucinnejsi, nez bannery na webu. Ma to nekolik pricin: 1) Prijemce si ezin objednal, ocekava ho a jeho cteni obvykle venuje pozornost. 2) Reklama je zasazena do textu a tezko ji lze prehlednout tak snadno, jako banner na webu. 3) Mnoho lidi si ezin nejprve vytiskne a cte ho na papire. K papiru se muze dostat i vic ctenaru. U Sovy v siti k tomu navic pristupuje velmi dobre cileni a dlouhodobe budovani duvery ctenaru. Zasadne neprijmeme reklamu, ktera by nase ctenare nezajimala, nebyla pro ne potencialne uzitecna a mohla by je obtezovat. I s ohledem na tyto faktory jsou vsak vysledky velmi rozdilne. Prvni reklama na partnerskou Sovu v podnikani <http://www.sovavpodnikani.cz/> mela behem 3 dnu od uverejneni proklik pres 15%. Jeste zajimavejsi ale je, ze z techto navstevniku si Sovu v podnikani zaregistrovalo plnych 47%, coz je conversion rate, ktery jsem jeste nikdy v zivote nevidel a uz asi nikdy neuvidim (u nahodnych navstevniku na tom samem webu cini necelych 16%). Na druhou stranu, tento tyden jsme uverejnili kratkou zpravu o akci Bila pastelka (aby webmasteri umistili na sve weby ikonu a podporili tak sbirku ve prospech zrakove postizenych) a po prvnich dvou dnech je proklik jen 4%. Na atraktivite inzerovaneho predmetu pro cilovou skupinu tedy opravdu hodne zalezi. Na zaver jeste upozorneni. Uvadena procenta jsou vypocitana z poctu registrovanych ctenaru (v soucasnosti neco malo pres 1200). Ve skutecnosti vsak cast z nich uz mozna ezin necte, nebo ho cte nepravidelne a na druhou stranu ho nekteri forwarduji dal. Kolik tedy bylo skutecnych "shlednuti" nikdo nevi. Zdravi Marek Prokop ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Sova v siti * ezin pro webmastery * http://www.sovavsiti.cz/ prakticke navody a tipy * HTML, CSS * webdesign * propagace ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ > -----Original Message----- > From: Karel Panek [SMTP:karel.panek@empyreum.cz] > Sent: Wednesday, October 17, 2001 10:32 PM > To: reklama@nawebu.cz > Subject: Re: Reklama v emailu [Re: OT : Re: Zverstva] > > 20% mi zni temer neuveritelne... > Karel Panek @ EMPYREUM > Martin Kopta wrote: > > nevim, jak je to u freeemailu, ale Marek Prokop se mi tuhle > > sveroval > > s tim, ze tomu vubec nerozumi, ale odkaz na knizku Mirky Kucery > > (Tiky > > a tripy profesionalu) mel v ezinu Sova v Siti proklik 20 %. Kdyz > > jsme > > k nemu zadavali Registr internetovych profesionalu (RIP), byla > > proklikanost take docela vysoka (tentokrat jsme ji ale nemerili).
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:51 CEST