Re: reklama na rychloobratkove zbozi

From: Jiří Hlavenka (hlavenka@cpress.cz)
Date: 19. 07. 2001, 11:05 CEST


Vy mě dnes nějak čtete :-). Opět bych alespoň drobně polemizoval s tím
"sedávej panenko v koutě". Určitě i kolegové z dalších firem, které
prodávají na Internetu reklamu, mně potvrdí, že se v koutě nesedí, a že se
právě velké firmy poměrně intenzivně kontaktují způsobem, který by například
velká mediální impéria považovala až za nedůstojný: "co pro vás můžeme
udělat, abyste na Internetu aspoň zkusili nějakou akci?"

Ale zadávání reklamy u velkých korporací funguje jinak - na bázi dlouho
dopředu plánovaných rozpočtů a ucelených mediálních mixů, které se vymyslí
"uvnitř" společnosti a její reklamní agentury, a agentura pak už volí jen
"placement". Tito zadavatelé rozhodně nečekají, až někdo přijde a nabídne
jim "ohromné možnosti" někde inzerovat.

Co se týká Tvoje: to je trošku jiný případ - provozovatel (Mona) vydává řadu
časopisů, ve kterých má úzké redakční i inzerentní vztahy s FMCG inzerenty;
totéž platí třeba o našem vydavatelství a vztazích k IT firmám. Tam se
podobné reklamní akce realizují daleko snáze, ale dovoluji si odhadnout, že
ve většině případů jde o různé bonusy k tištěné inzerci, akcím na zkoušku a
podobně.

----- Original Message -----
From: "Martin Kopta" <martin.kopta@garcon.cz>
To: <reklama@nawebu.cz>
Sent: Thursday, July 19, 2001 4:03 AM
Subject: reklama na rychloobratkove zbozi


---> Bonjour!

precetl jsem si na Zive pred par okamziky clanek pana Hlavenky

    http://www.zive.cz/H/Businessmagazin/Ar.asp?ARI=100862&CAI=2034

o letnich slevach. V zaveru clanku, ktery je (z meho nepouceneho pohledu)
tak
na pul pravdivy, na pul manipulativni (viz dalsi prispevek), uvadi zajimavou
informaci:

     >> Hlavni zadavatele reklamy z oblasti FMCG (spotrebni, rychloobratkove
        zbozi) na Internet dosud neprisli, at už z jakychkoli duvodu. <<

Jelikoz se vsechny webziny zblaznily a nahanej ctenost, jak to jde (no
reknete,
proc musi mit clanek o miss a pornografii na Lupe ctenost pres 45.000, kdyz
ani tarif Internet 2001 se neprehoupl pres 15.000 :-)), uchylil jsem se pres
leto
na server Tvoje (ted to vypada, ze jsme s Brazdou zaplaceny). Vetsinou, kdyz
na tenhle server zabrousim, vidim tam reklamu na rychloobratkove zbozi. Ted
je tam aktualne treba Johnson & Johnson SunCare (kdyz me od nich posledne
jejich ridic vezl k metru, rikal, ze vyrabej i protezy ... na ty jsem jeste
spot
nevidel :-).

---> Porad slysim, ze se treba Danone nebo Opavia na web nehrnou. A muzu
se zeptat, zkusil uz nekdy nekdo zavolat do jejich marketingovyho oddeleni
a domluvit si s nekym z nich schuzku?

---> Zkusil jim uz nekdo nabidnout lepsi sluzbu, nez pouhy banner?
Treba akci leto s Mattoni? Zahlavi obarvit Namodro a pichnout tam
(vykratou a box presahujici) ohromnou zatku? Pustit do pozadi titulni
stranky lehce namodrale bublinky, nahodilym navstevnikum stranky
dorucit az do domu basu mineralek...

---> Sed panenko v koute, kdyz budes tise, najdou te.

--
=M=



--------------------------------------------------------------------------
Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:45 CEST