Vy mě dnes nějak čtete :-). Opět bych alespoň drobně polemizoval s tím "sedávej panenko v koutě". Určitě i kolegové z dalších firem, které prodávají na Internetu reklamu, mně potvrdí, že se v koutě nesedí, a že se právě velké firmy poměrně intenzivně kontaktují způsobem, který by například velká mediální impéria považovala až za nedůstojný: "co pro vás můžeme udělat, abyste na Internetu aspoň zkusili nějakou akci?" Ale zadávání reklamy u velkých korporací funguje jinak - na bázi dlouho dopředu plánovaných rozpočtů a ucelených mediálních mixů, které se vymyslí "uvnitř" společnosti a její reklamní agentury, a agentura pak už volí jen "placement". Tito zadavatelé rozhodně nečekají, až někdo přijde a nabídne jim "ohromné možnosti" někde inzerovat. Co se týká Tvoje: to je trošku jiný případ - provozovatel (Mona) vydává řadu časopisů, ve kterých má úzké redakční i inzerentní vztahy s FMCG inzerenty; totéž platí třeba o našem vydavatelství a vztazích k IT firmám. Tam se podobné reklamní akce realizují daleko snáze, ale dovoluji si odhadnout, že ve většině případů jde o různé bonusy k tištěné inzerci, akcím na zkoušku a podobně. ----- Original Message ----- From: "Martin Kopta" <martin.kopta@garcon.cz> To: <reklama@nawebu.cz> Sent: Thursday, July 19, 2001 4:03 AM Subject: reklama na rychloobratkove zbozi ---> Bonjour! precetl jsem si na Zive pred par okamziky clanek pana Hlavenky http://www.zive.cz/H/Businessmagazin/Ar.asp?ARI=100862&CAI=2034 o letnich slevach. V zaveru clanku, ktery je (z meho nepouceneho pohledu) tak na pul pravdivy, na pul manipulativni (viz dalsi prispevek), uvadi zajimavou informaci: >> Hlavni zadavatele reklamy z oblasti FMCG (spotrebni, rychloobratkove zbozi) na Internet dosud neprisli, at už z jakychkoli duvodu. << Jelikoz se vsechny webziny zblaznily a nahanej ctenost, jak to jde (no reknete, proc musi mit clanek o miss a pornografii na Lupe ctenost pres 45.000, kdyz ani tarif Internet 2001 se neprehoupl pres 15.000 :-)), uchylil jsem se pres leto na server Tvoje (ted to vypada, ze jsme s Brazdou zaplaceny). Vetsinou, kdyz na tenhle server zabrousim, vidim tam reklamu na rychloobratkove zbozi. Ted je tam aktualne treba Johnson & Johnson SunCare (kdyz me od nich posledne jejich ridic vezl k metru, rikal, ze vyrabej i protezy ... na ty jsem jeste spot nevidel :-). ---> Porad slysim, ze se treba Danone nebo Opavia na web nehrnou. A muzu se zeptat, zkusil uz nekdy nekdo zavolat do jejich marketingovyho oddeleni a domluvit si s nekym z nich schuzku? ---> Zkusil jim uz nekdo nabidnout lepsi sluzbu, nez pouhy banner? Treba akci leto s Mattoni? Zahlavi obarvit Namodro a pichnout tam (vykratou a box presahujici) ohromnou zatku? Pustit do pozadi titulni stranky lehce namodrale bublinky, nahodilym navstevnikum stranky dorucit az do domu basu mineralek... ---> Sed panenko v koute, kdyz budes tise, najdou te. -- =M= -------------------------------------------------------------------------- Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:45 CEST