Re: E-mail marketing

From: Jiří Herinek (herinek@intekom.cz)
Date: 28. 06. 2001, 11:42 CEST


Vážený pane Přeručil (alespoň tak to máte v e-mailové adrese, když už jste se nepodepsal),

děkuji za Váš silně negativistický příspěvek. Na Vaši otázku, co je to 100 % cílení můžu říci, že pokud posílám reklamní e-mail na čistící potřeby, tak jej posílám úklidovým firmám a velkoobchodům s úklidovými prostředky. Tyto adresy pocházejí z veřejných zdrojů - např. z WWW stránek těchto firem. Pokud firma není vedena v žádném katalogu a ani nemá www stránku, byť sídlí "přes ulici", bohužel se k Vaší e-mailové adrese nemůžeme žádným způsobem dopracovat.
Smyslem mého prvního příspěvku bylo zjistit, proč je úspěšnost direct e-mailů poměrně malá. Je velmi jednoduché zkonstatovat, že reklama na internetu a potažmo celý internet jsou k ničemu. Tomuto názoru nikomu nebráním. Je pravda, že internet je jen jedno z dalších komunikačních médií. Je to stejné jako byste měl na stole telefon a neuměl jej používat, byl by Vám k ničemu.
Rád bych však pokračoval v původní diskusi: Proč je reakce příjemců taková jaká je? Je to dáno zprofanovaností pojmu SPAM? Je to dáno tím, že mnozí uživatelé mají s e-mailem stále ještě problémy a bojí se této možnosti komunikace? Je to dáno obsahem sdělení a jeho formou?

Jiří Herinek


Ing. Jiří Herinek

Duhaplast, s.r.o.
projekt INTEKOM - internet a komunikace
750 02  Přerov, Seifertova 33 - Nordic Park

  ----- Original Message ----- 
  From: dp 
  To: reklama@nawebu.cz 
  Sent: Thursday, June 28, 2001 10:49 AM
  Subject: Re: E-mail marketing


  Jak opravdu funguje, tedy lepe receno vubec nefunguje, reklama na netu jsem zjistil az ted.
  Jsem z Prerova. Hledal jsem poradenskou firmu, ktera by pro mne udelala prave web ohledne podnikani v uklidovych sluzbach a v jejich propagaci na Internetu.

  Sedim v kancelari, ze ktere vidim Nordicpark. Ani ve snu by mne nenapadlo ze tam sidli nejaka firma Duhaplast, ktera se timto poradenstvim zabyva.
  A najednou si zde mohu precist jejich prispevek o reklame na e-mailu. O tom jak je tento direct marketing neuspesny, o tom, jak jejich maily jsou 100% cileny,  apodobne nesmysly, uvadene dnes a denne vsemi, kteri vykonavaji tuto cinnost a rikaji,.... my Vam poradime.

  nevim na koho se cilila ona kampan, kde vzali ony presne adresy uklidovych firem, ale podle tohoto konkretniho pripadu si myslim, ze zadat si nejakou podobnou reklamni akci u takoveto firmy (ted nemyslim primo a jen duhaplast) je jen absolutni ztrata casu a vyhozene penize.

  A potom se divime, ze reklama na Internetu zkomira. Kdo se totiz jednou takto napali, vyhodi penize a zjisti ze to bylo uplne k nicemu, a ze se o jeho produktech, reklamovanych pres onen slavny a skvely Internet, nedozvi ani ti, co sidli pres ulici, tak pak je nekde neco spatneho, ale velmi spatneho.
  dp
  -----------------------------------------------------
  Click here for Free Video!!
  http://www.gohip.com/free_video/

    ----- Original Message ----- 
    From: Jiří Herinek 
    To: reklama@nawebu.cz 
    Sent: 28. června 2001 8:29
    Subject: E-mail marketing


    Pěkné ráno,

    už tu bylo řečeno mnohé o úspěšnosti SMS kampaně, o tom, co je a není SPAM (o nevyžádané poště se však budou vést živé diskuse až do té doby, dokud  tuto problematiku nebude upravovat zákon). Ale co tu ještě nezaznělo je úspěšnost direct e-mailu.
    Pro naše klienty občas zajišťujeme rozeslání direct e-mailu. Tak, jako uvedl pan Prokop, z veřejně dostupných zdrojů vybereme relevantní adresy (např. úklidových firem) a na tyto adresy rozešleme nabídku - reklamní sdělení (např. nabídka úklidové techniky).I když se jedná o 100 % cílení, příjemcům se dostávají pro ně relevantní informace, je úspěšnost (pod kterou si představuji "akci" příjemce - odpověď na e-mail, telefonát) pod 1 % a to je žalostně málo.
    Jaké jsou Vaše zkušenosti?
    Jiří Herinek

    Ing. Jiří Herinek

    Duhaplast, s.r.o.
    projekt INTEKOM - internet a komunikace
    750 02  Přerov, Seifertova 33 - Nordic Park



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:45 CEST