Re: E-mail marketing

From: Martin Kopta (martin.kopta@garcon.cz)
Date: 28. 06. 2001, 19:51 CEST


---> Bonsoir!

> Smyslem mého prvního příspěvku bylo zjistit, proč je 
> úspěšnost direct e-mailů poměrně malá. Je velmi jednoduché 
> zkonstatovat, že reklama na internetu a potažmo celý internet 
> jsou k ničemu. Tomuto názoru nikomu nebráním. Je pravda, 
> že internet je jen jedno z dalších komunikačních médií. Je to 
> stejné jako byste měl na stole telefon a neuměl jej používat, 
> byl by Vám k ničemu.

---> Myslim, ze problem muze byt i v necem zcela jinem. Mne 
treba chodi obcas ruzne "komercni nabidky" (kdyz nemate rad 
slovo spam) ciste jen proto, ze moje e-mailova adresa je uvedena 
nekde na firemnim webu. Jenze pokud e-mail extrahoval robot 
nebo levna pracovni sila, tak casto zaradi do databaze zcela 
nevhodnou adresu.

Moje malickost je tu a tam uvedena jako spravce webu nebo 
jako externi konzultant. Myslite, ze takova osoba je zrovna 
vhodna k tomu, aby rozhodovala o nakupu hygienickych potreb, 
papiru do kopirky, prijeti zakazky, objednani vetsi zasilky 
luxusnich modelu aut, chemie do hoteloveho bazenu, kvetinove 
vyzdoby interieru... (vsechno spam z posledniho tydne)

Stejne tak v dobe, kdy jsem jeste nebyl na volne noze, dostaval 
jsem do sve zamestnanecke posty dopisy, ktere by uvital nektery 
z mych kolegu. Jak moc se ale muzete spolehnout na to, ze vim, 
kteremu kolegovi zpravu preposlat a jestli to vubec udelam?

---> Myslim, ze nizka uspesnost eMarketingu tkvi v neodborne 
sprave databazi, spatnem vyberu recipientu a podobne. Take jsem 
vice ochotny precist si kratky mail (ode me to sedi :-))) a mail 
s vhodne zvolenym subjectem (napriklad: Nabidka obchodni 
spoluprace).

Jeste k definici spamu. Neni to zkratka, takze neni treba psat 
to slovo verzalkami. Spam je znacka konzervovaneho masa, 
ktere bylo soucasti jidelnich balicku americkych vojaku ve druhe 
svetove valce (jeste se vyrabi). Pro vyznam "plevel" bylo toto 
slovo prevzato patrne z jedne scenky Monty Pythonovcu, kde 
se cosi varilo: Trochu rajcat a spam, nove koreni a spam, perp, 
spam, sul, spam, nasekanou -- spam -- papricku, uzeny bok a 
na zaver, spam, mirne podusit. Myslim, ze historie toho slova je 
vysvetlena nekde na spam.net nebo abuse.net nebo tak nekde, 
z hlavy nevim.

Pokud jde o obtezujici reklamni nabidky, tak v USA existuje 
zakon, ktery se vztahuje na podomni obchodniky dnesnich dnu. 
Zahrnuje obtezovani telefonem, faxem, postou a take e-mailem. 
Neco takoveho bychom tu skutecne potrebovali.

--
=M=



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:45 CEST