Re: Nove formaty a CPC

From: jiri.hlavenka@cpress.cz
Date: 18. 06. 2001, 13:33 CEST


Jenomze to tak prece není! Kdyz si vezmu i-audit z dubna, tak spocítal
"natocených" 370 mil. stránek na serverech a 580 mil. stránek reklamy (tj.
banneru), a to tam není Centrum a Atlas plus stovky dalsích malých serveru,
takze miliarda BANNERu mesícne urcite není nesmyslný odhad. To delá pri
prumerné cene 200 Kc/CPT reklamní prostor s potenciálem 200 mil. Kc mesícne,
2.4 miliardy korun rocne. Jenomze skutecný objem reklamy v roce 2001 na
Internetu, jak alespon tvrdí MIA, bude 160 mil. Kc (souhlasím, ze "tak
nejak" by to mohlo být).

Co to znamená: reklamní prostor je vyprodán cca ze 7% - srovnejte to s
reklamním prostorem v médiích, kde se opravdu prodává reklama "vesele", jako
je televize nebo prední deníky - tam je vyprodanost na 50-100%. Na Internetu
tedy naprosto není rovnováha mezi nabídkou a poptávkou, poptávka sice
existuje, ale vubec nekoresponduje s velikostí nabídky.


> Je videt, ze asi neprovozujete server, ze? Z ceho by asi ty servery zily,
> kdyby prodavali 1000 imp za par haleru? Ale je zbytecne to tu resit.
> Bannery se vesele prodavaji za ceny od 50 do 500 Kc a jde to. Vse je
> otazkou nabidky a poptavky, kdyby nebyla poptavka, neprodate bannery za
> CPT 500,- Kc. Muzeme tu porad dokola resit klikani a shlednuti a CPT, ale
> je to k nicemu, toto resi trh.
>



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:44 CEST