Re: Nove formaty a CPC

From: Jan Tichy - Webbie (jan.tichy@webbie.cz)
Date: 24. 06. 2001, 19:24 CEST


> Co to znamená: reklamní prostor je vyprodán cca ze 7% - srovnejte to s
> reklamním prostorem v médiích, kde se opravdu prodává reklama "vesele",
jako
> je televize nebo prední deníky - tam je vyprodanost na 50-100%. Na
Internetu
> tedy naprosto není rovnováha mezi nabídkou a poptávkou, poptávka sice
> existuje, ale vubec nekoresponduje s velikostí nabídky.

S Vasim nazorem v principu souhlasim.

Co se tyce te nerovnovahy, napadaji mne minimalne dve
skutecnosti, ktere by mohly tuto nerovnovahu vysvetlovat.

Prvni je jiz panem Krausem zmineny faktor druhu a zamerenosti
serveru, uzce vyprofilovane servery (a jeste k tomu jen nektere
- par velkych) prodavaji zcela logicky daleko vice, nez servery
masove bez specificke cilove skupiny, nekdy i zminenych 110 %.


Debata je vsak o tech druhych, ktere jsou vyprodany malo.
Duvod tak male vyprodanosti IMHO vyplyva z ekonomicke
podstaty vztahu mezi nabidkou a poptavkou a jejich zmen
- z cenove elasticity.

Jinymi slovy - server ci agenturu nezajima, kolik kusu banneru
proda ci kolik stoji jedna imprese banneru, ale jedinym cilem
je celkova obdrzena financni suma (pocet impresi x cena za
impresi), kterou se snazi maximalizovat. A pokud by doslo ke
snizeni ceny za impresi, musi to byt vykompenzovano prislusnym
rustem poctu impresi. Je mozne (a pravdepodobne), ze narust
poptavky by po snizeni ceny za impresi nebyl u techto malych
a necilenych serveru tak velky, takze v konecnem dusledku by
server resp. agentura vydelala mene.

Tudiz server radeji vyproda 7 % sveho prostoru po 250 Kc,
nez by vyprodal treba 70 % za 20 Kc. A to je podle mne
duvod, proc tyto servery svou cenu i pri male vyprodanosti
nesnizi.


JT


Jan Tichy
e-mail: jan.tichy@webbie.cz
-------------------------------
Webbie - webdesign & webhosting
e-mail: info@webbie.cz
web: http://www.webbie.cz/



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:44 CEST