> Co to znamená: reklamní prostor je vyprodán cca ze 7% - srovnejte to s > reklamním prostorem v médiích, kde se opravdu prodává reklama "vesele", jako > je televize nebo prední deníky - tam je vyprodanost na 50-100%. Na Internetu > tedy naprosto není rovnováha mezi nabídkou a poptávkou, poptávka sice > existuje, ale vubec nekoresponduje s velikostí nabídky. S Vasim nazorem v principu souhlasim. Co se tyce te nerovnovahy, napadaji mne minimalne dve skutecnosti, ktere by mohly tuto nerovnovahu vysvetlovat. Prvni je jiz panem Krausem zmineny faktor druhu a zamerenosti serveru, uzce vyprofilovane servery (a jeste k tomu jen nektere - par velkych) prodavaji zcela logicky daleko vice, nez servery masove bez specificke cilove skupiny, nekdy i zminenych 110 %. Debata je vsak o tech druhych, ktere jsou vyprodany malo. Duvod tak male vyprodanosti IMHO vyplyva z ekonomicke podstaty vztahu mezi nabidkou a poptavkou a jejich zmen - z cenove elasticity. Jinymi slovy - server ci agenturu nezajima, kolik kusu banneru proda ci kolik stoji jedna imprese banneru, ale jedinym cilem je celkova obdrzena financni suma (pocet impresi x cena za impresi), kterou se snazi maximalizovat. A pokud by doslo ke snizeni ceny za impresi, musi to byt vykompenzovano prislusnym rustem poctu impresi. Je mozne (a pravdepodobne), ze narust poptavky by po snizeni ceny za impresi nebyl u techto malych a necilenych serveru tak velky, takze v konecnem dusledku by server resp. agentura vydelala mene. Tudiz server radeji vyproda 7 % sveho prostoru po 250 Kc, nez by vyprodal treba 70 % za 20 Kc. A to je podle mne duvod, proc tyto servery svou cenu i pri male vyprodanosti nesnizi. JT Jan Tichy e-mail: jan.tichy@webbie.cz ------------------------------- Webbie - webdesign & webhosting e-mail: info@webbie.cz web: http://www.webbie.cz/
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:44 CEST