Re: Nove formaty a CPC

From: Michal Matula - BillBoard.cz (micnet@idp.cz)
Date: 18. 06. 2001, 13:43 CEST


Hezky den,

> Hodne se pise a mluvi o velkych problemech v reklame na Internetu. Nemyslim
> v CR, kde je piditrh, ale predevsim v USA. Podle meho nazoru je krize
> zavinena tim, ze agenturam a vyrobcum inzerce se nepodarilo presvedcit
> inzerenty a agentury, ze moznosti na Internetu jsou jine a lepsi. Porad se
> snazi prodat inzerci na svych serverech a prezentovat ji jako ekvivalent TV,
> tisku a billboardu. Internet je ale neco jineho, mnohem lepsiho - nabizi
> zpetnou vazbu a s tim spojene vyhody.


Myslim, ze zasadni chybou je srovnavat trh CR a USA. Je li krize tam, neznamena to, ze je ci bude i u nas.
Velice podstatny rozdil, ktery jste neuvedl a ktery podle mne je tou hlavni pricinou problemu v USA je ten,
ze v USA se trh tocil z velke miry z penez dot-comu, ktere si na tu reklamu nevydelaly, ale utracely investorske penize.
Po padu v minulem roce se uz tak moc neutraci a neni tedy divu, ze se jedna agentura predhani s druhou v odhadech,
o jak moc min poroste trh letos.
Pokud mohu soudit, u nas je situace v zasade uplne odlisna. Hlavni inzerenti jsou kamenne firmy a velke portaly si inzerci na INTERNETU nekupuji. Vzhledem ke konjubkture naopak kamenne firmy maji stale vice penez, ktere mohou v on-line reklame utratit, takze trend je spise opacny (i kdyz to ma samozrejme i jine duvody).

Co se tyce povedomi o vyrobku ci znacce, nelze nez opet nezminit projekt SODOR, ktery podle meho pekne ilustruje, ze to funguje :o)

S pozdravem

Michal Matula
BillBoard.cz team
___________________________________
BillBoard.cz - reklama na internetu ZDARMA
http://www.billboard.cz

tel. 0653/615555 e-mail: info@billboard.cz



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:44 CEST