Re: Nove formaty a CPC

From: Michael (michaelsoft@seznam.cz)
Date: 13. 06. 2001, 15:23 CEST


> Zakladnim problemem CPC je uplny prenos rizika na medium - na bannery se
> klika predevsim pokud jsou dobre zacileny, dobre kreatrivne ztvarneny,
dobre
> nacasovany... a toto je vec kreativnich/medialnich agentur, ktere pri
modelu
> ocenovani CPC jsou prakticky nepotrebne (na rozdil od CR, bezneho ve vsech
> mediich... snad jen Nova/MagMedia s ocenovanim podle GRP se trochu lisi,
ale
> opet jde jen a pouze o zasah cilove skupiny v jine forme, kde stale hraje
> roli kreativa, timing, etc.).
>
> Lidoveji: Kdyz bych mohl uplatnit model CPC, pustim promotion na nove
> zpravodajstvi o financnich derivatech treba do linxe ve velkem objemu,
> naprosto necilene.. vzdyt on si na ten banner stejne klikne jen ten, koho
> tato problematika zajima... No a ja platim za kliky, ne za imprese. Takze
se
> bude blokovat reklamni prostor bannery s CR blizkou nule. Velmi vyhodne
pro
> klientra, velmi nevyhodne pro medium.

To bych hodne spatny priklad. Nezapomente, ze medium si MUZE VYBIRAT !!!
Ono CPC totiz nelze prodavat zpusobem jako impresse. Cili koupit 200 000
impressi na tyden nezavisle na mediu. Model prodej CPC je zcela odlisny v
tom, ze rezie se prenasi na medium, cili ono samo si vybira inzerenty. A
pokud ma volne pozice a nema jinou moznost, pak si vybere Vasi kampan.
Dulezity je take fakt, ze CPC se obvykle neprodava primo na jediny server,
ale na urcitou cilovou skupinu obecne. Ja vy rikate -  "vzdyt on si na ten
banner stejne klikne jen ten, koho tato problematika zajima".

>
> Z pohledu maleho specializovaneho serveru, ktery se docela dobre prodava,
je
> to hrozna predstava.
Pokud nebude schopen zajistit reklamu CPM  pak mu nic jineho nezbyva. (A
nebo zacit platit za obsah)


>
> ps
>
> Petr Stuchlik
> jednatel, obchodni reditel
> --------------------------
> Fincentrum s.r.o., Ovenecka 380/9, 170 00 Praha 7
> petr.stuchlik@fincentrum.com, +420 2 3307 4301, +420 602 69 1945
> --------------------------
> Uz jste navstivili nejlepsi cesky financni server (Test MF DNES,
17.4.2001)?
> www.fincentrum.cz: Finance, kterym rozumite.
>
>
> > -----Original Message-----
> > From: Pavel Kolesnikov [mailto:k@les.cz]
> > Sent: Wednesday, June 13, 2001 1:05 PM
> > To: reklama@nawebu.cz
> > Subject: Re: Nove formaty a CPC
> >
> >
> > On Wed, 13 Jun 2001, Michael wrote:
> >
> > > ad) CPC Kdyz uz jsme u tech novych veci, myslite si, ze se konecne
> > > zacne prosazovat Cost-Per-Click ? Vedi vubec inzerenti, ze takova
> > > moznost prodeje je vsude ve svete bezna ?. (samo zalezi na reklamni
> > > pozici a typu kampane). Nebo se servery brani jak muzou ?
> >
> > K cemu je cost per click? K pribliznemu oceneni uspesnosti
> > reklamy, jejimz cilem je dostat uzivatele na stranku
> > zadavatele (tedy pomijim reklamy prevazne "billboardoveho"
> > charakteru, kde CPC z principu nema valneho smyslu.)
> >
> > Kdyz se ale poustime do ocenovani uspesnosti takoveto reklamy,
> > situaci muzeme rozdelit do dvou skupin:
> >
> > 1, je treba dostat koncoveho uzivatele na stranku zadavatele,
> >   aby si u nej neco kopil. Zde ale je smysluplnejsi pro zadavatele
> >   platit provize z nakupu.
> >
> > 2, na strance zadavatele se nachazi pokracovani reklamy,
> >   ci free content, v obou pripadech chce zadavatel platit
> >   za uzivatele, kteri prijdou kvuli takovemuto obsahu, a
> >   ne takove, kteri nahodne klikli na banner.
> >
> >   V tomto pripade si ale bud muzem vystacit s tradicnim
> >   placenim za imprese pri nejakych pribliznych predstavach
> >   o "beznem CTR". Naopak, pokud chceme byt presni a opravdu
> >   ohodnocovat "prokliknuvsi se" uzivatele, stoji uz za uvahu
> >   upresnit zacileni reklamy jejim doplnenim o nejaky aktivni
> >   prvek, jako treba kalkulacka na "mrakodrapu" od WorldOnline,
> >   ktery pomuze odfiltrovat "nahodile odkliknuvsi".
> >
> >   A i v takovem pripade mi prijde fer zohlednit byt mene
> >   vyznamny charakter "imagevovosti" kampane, za coz ma smysl
> >   pozadovat nejake fixni ci impresemi merene minimum, i kdyby
> >   CTR cinilo 0%.
> >
> > Uhrnem - myslim, ze CPC nema moc smysl u klasickych banneru
> > ani u reklamy na on-line zakoupitelne zbozi, a i u jinych
> > formatu reklamy by mel mit charakter spise "bonusu" nezli
> > zakladni metody stanoveni ceny.
> >
> >   Pavel
> >
> >
> >
> >
>
> --------------------------------------------------------------------------
> > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni:
http://reklama.nawebu.cz/
> >
> >
>
>
> --------------------------------------------------------------------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
>
>



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:43 CEST