> Prumerná CTR je okolo 1%, coz není vubec mizivé Prumernou hodnotu tvorí výsledky trikových a netrikových banneru - nevím zda je správné delat inzerentovi iluze, ze reklamní banner dosahuje této hodnoty. Netrikový banner (komercní kampane netvorí vetsinou trikové bannery) bude této hodnoty dosahovat zrítka. ----- Original Message ----- From: <jiri.hlavenka@cpress.cz> To: <reklama@nawebu.cz> Sent: Tuesday, June 12, 2001 10:01 AM Subject: Re: Lupa > Je-li banner zatuchlý, tak co je potom billboard, stránka v barevném > magazínu nebo TV spot? To uz jsou tedy doslova mumifikované reklamní > formáty - argument je zcela nesprávný, úcinnost reklamy nezávisí na tom, jak > je daný "formát" nebo reklamní postup nový. > > Zcela jiste má inovativní reklama v sobe moment prekvapení a je NA DANOU > CHVÍLI zajímavejsí nez reklamy jiné: to je prípad i onech tolik > diskutovaných xxx-stitials. Jejich úcinost ale rychle klesne, jakmile moment > prekvapení pomine, a pak se zjistí, ze tyto reklamy jsou o tolik > nákladnejsí nez standardní formy plus ze s sebou nesou i ruzné negativní > dusledky (napr. zrejme neprípustné obtezování uzivatele, který z tohoto > duvodu vubec prestane pouzívat daný web). > > Písete, ze CTR klesnou na mizivou úroven, ci ze uz ji mají. To je tedy > potreba si vybrat - tak klesnou na mizivou CTR nebo uz je nyní CTR mizivá? > Prumerná CTR je okolo 1%, coz není vubec mizivé, naopak velmi vysoké, vyssí > nez je úcinnost (formou aktivní reakce) na jiné formy reklamy v tradicních > médiích. Pokud se domníváte, ze klesne na skutecne mizivé hodnoty (rekneme > pod 0,05%), pak byste to mel nejak dolozit - proc by mel? Úcinnost jiné > reklamy rovnez neklesá, a pritom billboardy, TV spoty atd. jsou presne > stejne okoukanými formami reklamy jako bannery. > > Problém jiste muze být v nízké efektivite banneru ve srovnání s jinými > formami reklamy (tistenou atd.), takze inzerent zvolí tu formu, kde dostane > za nejvíc penez nejvíc muziky. To je urcite argument, kterému se musí > naslouchat a resení je podle mého názoru v poklesu cen banneru, zejména na > vseobecne zamerených webech (portály, freemaily), kde je reklama nesmyslne > predrazená, spontánne tam nikdo neinzeruje, inzerentum se dávají gigantické > slevy a trh je tím zcela znehodnocený. > > ----- Original Message ----- > From: "Jan Barta" <info@ereklama.cz> > To: <reklama@nawebu.cz> > Sent: Saturday, June 09, 2001 8:10 PM > Subject: Re: Lupa > > > > Budme jenom radi, ze nekdo na ceskym internetu experimentuje s novymi > > formaty reklamy, ze uz to vsechno nestoji na zatuchlym banneru. Bannery > sice > > tady vzdycky budou, ale jenom na budovani image, na tom se snad shodneme. > > Clickraty poklesnou na mizive urovne (uz tam jsou). Tady prave vstupujou > na > > scenu ty nove formaty, ktere maji nahradit tuto indispozici banneru. At je > > to Superstitial, Interstitial, email marketing, out-of-the box. Uz me > stve, > > ze tady vsichni jenom skuhraji, jak jsou nove reklamni prvky otravne, ma > to > > koreny z komunismu, ze jsme byli zvykli na firemni obedy za korunu a > > zdravotni peci zadara. Tahle doba je proste v haji. Musite ty "otravne" > > reklamni prvky brat jako dan za to, ze se dostavate ke kvalitnimu obsahu > > zadarmo. Kdybyste si mohli vybrat jestli platit 100 Kc mesicne za lupu, > nebo > > ji mit zadarmo s tim, ze se tam parkrat za rok objevi interstitial nebo > > out-of-the box, urcite si vetsina lidi vybere druhou variantu. A nesnazme > si > > namlouvat, ze nikoli. > > > > Jan Barta > > > -------------------------------------------------------------------------- > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/ >
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:43 CEST