Je-li banner zatuchlý, tak co je potom billboard, stránka v barevném magazínu nebo TV spot? To uz jsou tedy doslova mumifikované reklamní formáty - argument je zcela nesprávný, úcinnost reklamy nezávisí na tom, jak je daný "formát" nebo reklamní postup nový. Zcela jiste má inovativní reklama v sobe moment prekvapení a je NA DANOU CHVÍLI zajímavejsí nez reklamy jiné: to je prípad i onech tolik diskutovaných xxx-stitials. Jejich úcinost ale rychle klesne, jakmile moment prekvapení pomine, a pak se zjistí, ze tyto reklamy jsou o tolik nákladnejsí nez standardní formy plus ze s sebou nesou i ruzné negativní dusledky (napr. zrejme neprípustné obtezování uzivatele, který z tohoto duvodu vubec prestane pouzívat daný web). Písete, ze CTR klesnou na mizivou úroven, ci ze uz ji mají. To je tedy potreba si vybrat - tak klesnou na mizivou CTR nebo uz je nyní CTR mizivá? Prumerná CTR je okolo 1%, coz není vubec mizivé, naopak velmi vysoké, vyssí nez je úcinnost (formou aktivní reakce) na jiné formy reklamy v tradicních médiích. Pokud se domníváte, ze klesne na skutecne mizivé hodnoty (rekneme pod 0,05%), pak byste to mel nejak dolozit - proc by mel? Úcinnost jiné reklamy rovnez neklesá, a pritom billboardy, TV spoty atd. jsou presne stejne okoukanými formami reklamy jako bannery. Problém jiste muze být v nízké efektivite banneru ve srovnání s jinými formami reklamy (tistenou atd.), takze inzerent zvolí tu formu, kde dostane za nejvíc penez nejvíc muziky. To je urcite argument, kterému se musí naslouchat a resení je podle mého názoru v poklesu cen banneru, zejména na vseobecne zamerených webech (portály, freemaily), kde je reklama nesmyslne predrazená, spontánne tam nikdo neinzeruje, inzerentum se dávají gigantické slevy a trh je tím zcela znehodnocený. ----- Original Message ----- From: "Jan Barta" <info@ereklama.cz> To: <reklama@nawebu.cz> Sent: Saturday, June 09, 2001 8:10 PM Subject: Re: Lupa > Budme jenom radi, ze nekdo na ceskym internetu experimentuje s novymi > formaty reklamy, ze uz to vsechno nestoji na zatuchlym banneru. Bannery sice > tady vzdycky budou, ale jenom na budovani image, na tom se snad shodneme. > Clickraty poklesnou na mizive urovne (uz tam jsou). Tady prave vstupujou na > scenu ty nove formaty, ktere maji nahradit tuto indispozici banneru. At je > to Superstitial, Interstitial, email marketing, out-of-the box. Uz me stve, > ze tady vsichni jenom skuhraji, jak jsou nove reklamni prvky otravne, ma to > koreny z komunismu, ze jsme byli zvykli na firemni obedy za korunu a > zdravotni peci zadara. Tahle doba je proste v haji. Musite ty "otravne" > reklamni prvky brat jako dan za to, ze se dostavate ke kvalitnimu obsahu > zadarmo. Kdybyste si mohli vybrat jestli platit 100 Kc mesicne za lupu, nebo > ji mit zadarmo s tim, ze se tam parkrat za rok objevi interstitial nebo > out-of-the box, urcite si vetsina lidi vybere druhou variantu. A nesnazme si > namlouvat, ze nikoli. > > Jan Barta
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:43 CEST