Re: Lupa

From: jiri.hlavenka@cpress.cz
Date: 12. 06. 2001, 11:01 CEST


Je-li banner zatuchlý, tak co je potom billboard, stránka v barevném
magazínu nebo TV spot? To uz jsou tedy doslova mumifikované reklamní
formáty - argument je zcela nesprávný, úcinnost reklamy nezávisí na tom, jak
je daný "formát" nebo reklamní postup nový.

Zcela jiste má inovativní reklama v sobe moment prekvapení a je NA DANOU
CHVÍLI zajímavejsí nez reklamy jiné: to je prípad i onech tolik
diskutovaných xxx-stitials. Jejich úcinost ale rychle klesne, jakmile moment
prekvapení pomine, a pak se  zjistí, ze tyto reklamy jsou o tolik
nákladnejsí nez standardní formy plus ze s sebou nesou i ruzné negativní
dusledky (napr. zrejme neprípustné obtezování uzivatele, který z tohoto
duvodu vubec prestane pouzívat daný web).

Písete, ze CTR klesnou na mizivou úroven, ci ze uz ji mají. To je tedy
potreba si vybrat - tak klesnou na mizivou CTR nebo uz je nyní CTR mizivá?
Prumerná CTR je okolo 1%, coz není vubec mizivé, naopak velmi vysoké, vyssí
nez je úcinnost (formou aktivní reakce) na jiné formy reklamy v tradicních
médiích. Pokud se domníváte, ze klesne na skutecne mizivé hodnoty (rekneme
pod 0,05%), pak byste to mel nejak dolozit - proc by mel? Úcinnost jiné
reklamy rovnez neklesá, a pritom billboardy, TV spoty atd. jsou presne
stejne okoukanými formami reklamy jako bannery.

Problém jiste muze být v nízké efektivite banneru ve srovnání s jinými
formami reklamy (tistenou atd.), takze inzerent zvolí tu formu, kde dostane
za nejvíc penez nejvíc muziky. To je urcite argument, kterému se musí
naslouchat a resení je podle mého názoru v poklesu cen banneru, zejména na
vseobecne zamerených webech (portály, freemaily), kde je reklama nesmyslne
predrazená, spontánne tam nikdo neinzeruje, inzerentum se dávají gigantické
slevy a trh je tím zcela znehodnocený.

----- Original Message -----
From: "Jan Barta" <info@ereklama.cz>
To: <reklama@nawebu.cz>
Sent: Saturday, June 09, 2001 8:10 PM
Subject: Re: Lupa


> Budme jenom radi, ze nekdo na ceskym internetu experimentuje s novymi
> formaty reklamy, ze uz to vsechno nestoji na zatuchlym banneru. Bannery
sice
> tady vzdycky budou, ale jenom na budovani image, na tom se snad shodneme.
> Clickraty poklesnou na mizive urovne (uz tam jsou). Tady prave vstupujou
na
> scenu ty nove formaty, ktere maji nahradit tuto indispozici banneru. At je
> to Superstitial, Interstitial, email marketing, out-of-the box. Uz me
stve,
> ze tady vsichni jenom skuhraji, jak jsou nove reklamni prvky otravne, ma
to
> koreny z komunismu, ze jsme byli zvykli na firemni obedy za korunu a
> zdravotni peci zadara. Tahle doba je proste v haji. Musite ty "otravne"
> reklamni prvky brat jako dan za to, ze se dostavate ke kvalitnimu obsahu
> zadarmo. Kdybyste si mohli vybrat jestli platit 100 Kc mesicne za lupu,
nebo
> ji mit zadarmo s tim, ze se tam parkrat za rok objevi interstitial nebo
> out-of-the box, urcite si vetsina lidi vybere druhou variantu. A nesnazme
si
> namlouvat, ze nikoli.
>
> Jan Barta



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:43 CEST