RE: Lupa

From: Kouba Tomas (tomas@neo.cz)
Date: 12. 06. 2001, 12:56 CEST


Zdravim a preji pekny den,

musim s Vami souhlasit pane Hlavenka. Vas nazor mi pripada jako rozumne
posouzeni situace. Jenom bych povazoval to 1% za pnekud prehnane.

-------------------------------
Tomas Kouba
mailto:tomas@neo.cz

> Je-li banner zatuchlý, tak co je potom billboard, stránka v barevném
> magazínu nebo TV spot? To uz jsou tedy doslova mumifikované reklamní
> formáty - argument je zcela nesprávný, úcinnost reklamy nezávisí
> na tom, jak
> je daný "formát" nebo reklamní postup nový.
>
> Zcela jiste má inovativní reklama v sobe moment prekvapení a je NA DANOU
> CHVÍLI zajímavejsí nez reklamy jiné: to je prípad i onech tolik
> diskutovaných xxx-stitials. Jejich úcinost ale rychle klesne,
> jakmile moment
> prekvapení pomine, a pak se  zjistí, ze tyto reklamy jsou o tolik
> nákladnejsí nez standardní formy plus ze s sebou nesou i ruzné negativní
> dusledky (napr. zrejme neprípustné obtezování uzivatele, který z tohoto
> duvodu vubec prestane pouzívat daný web).
>
> Písete, ze CTR klesnou na mizivou úroven, ci ze uz ji mají. To je tedy
> potreba si vybrat - tak klesnou na mizivou CTR nebo uz je nyní CTR mizivá?
> Prumerná CTR je okolo 1%, coz není vubec mizivé, naopak velmi
> vysoké, vyssí
> nez je úcinnost (formou aktivní reakce) na jiné formy reklamy v tradicních
> médiích. Pokud se domníváte, ze klesne na skutecne mizivé hodnoty (rekneme
> pod 0,05%), pak byste to mel nejak dolozit - proc by mel? Úcinnost jiné
> reklamy rovnez neklesá, a pritom billboardy, TV spoty atd. jsou presne
> stejne okoukanými formami reklamy jako bannery.
>
> Problém jiste muze být v nízké efektivite banneru ve srovnání s jinými
> formami reklamy (tistenou atd.), takze inzerent zvolí tu formu,
> kde dostane
> za nejvíc penez nejvíc muziky. To je urcite argument, kterému se musí
> naslouchat a resení je podle mého názoru v poklesu cen banneru, zejména na
> vseobecne zamerených webech (portály, freemaily), kde je reklama nesmyslne
> predrazená, spontánne tam nikdo neinzeruje, inzerentum se dávají
> gigantické
> slevy a trh je tím zcela znehodnocený.
>



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:43 CEST