Zdravim a preji pekny den, musim s Vami souhlasit pane Hlavenka. Vas nazor mi pripada jako rozumne posouzeni situace. Jenom bych povazoval to 1% za pnekud prehnane. ------------------------------- Tomas Kouba mailto:tomas@neo.cz > Je-li banner zatuchlý, tak co je potom billboard, stránka v barevném > magazínu nebo TV spot? To uz jsou tedy doslova mumifikované reklamní > formáty - argument je zcela nesprávný, úcinnost reklamy nezávisí > na tom, jak > je daný "formát" nebo reklamní postup nový. > > Zcela jiste má inovativní reklama v sobe moment prekvapení a je NA DANOU > CHVÍLI zajímavejsí nez reklamy jiné: to je prípad i onech tolik > diskutovaných xxx-stitials. Jejich úcinost ale rychle klesne, > jakmile moment > prekvapení pomine, a pak se zjistí, ze tyto reklamy jsou o tolik > nákladnejsí nez standardní formy plus ze s sebou nesou i ruzné negativní > dusledky (napr. zrejme neprípustné obtezování uzivatele, který z tohoto > duvodu vubec prestane pouzívat daný web). > > Písete, ze CTR klesnou na mizivou úroven, ci ze uz ji mají. To je tedy > potreba si vybrat - tak klesnou na mizivou CTR nebo uz je nyní CTR mizivá? > Prumerná CTR je okolo 1%, coz není vubec mizivé, naopak velmi > vysoké, vyssí > nez je úcinnost (formou aktivní reakce) na jiné formy reklamy v tradicních > médiích. Pokud se domníváte, ze klesne na skutecne mizivé hodnoty (rekneme > pod 0,05%), pak byste to mel nejak dolozit - proc by mel? Úcinnost jiné > reklamy rovnez neklesá, a pritom billboardy, TV spoty atd. jsou presne > stejne okoukanými formami reklamy jako bannery. > > Problém jiste muze být v nízké efektivite banneru ve srovnání s jinými > formami reklamy (tistenou atd.), takze inzerent zvolí tu formu, > kde dostane > za nejvíc penez nejvíc muziky. To je urcite argument, kterému se musí > naslouchat a resení je podle mého názoru v poklesu cen banneru, zejména na > vseobecne zamerených webech (portály, freemaily), kde je reklama nesmyslne > predrazená, spontánne tam nikdo neinzeruje, inzerentum se dávají > gigantické > slevy a trh je tím zcela znehodnocený. >
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:43 CEST