----- Original Message ----- From: Tomas Krause <tom@navrcholu.cz> To: <reklama@nawebu.cz> Sent: Wednesday, March 28, 2001 11:45 AM Subject: Re: Cileni reklamy [Re: Re[2]: superstitials?] > > To jsem nejak nepochopil. > Vy kdyz vidite v TV nebo casopise reklamu na Volvo, jdete si ho > hned koupit? > Dobre, nevyjadril jsem se presne: az si budu chtit koupit auto, koupim si Volvo, protoze me jejich image reklama oslovila. > Co je spatneho na tom, kdyz je reklama hlavnim zdrojem prijmu serveru? Ona > snad neni hlavnim zdrojem prijmu napr. komercnich TV a radii? Jaky je v > tom rozdil? > To je ono! mozna, ze servery typu Lupa, Zive asi vzdycky budou zavisle prevazne na reklame, ale podle meho nelze videt Internet jako medium v rovine tisk, radio, TV, Internet - proto ty strasne obchodni modely ruznych serveru (buy.com), proste hodne lidi nemuze prekonat predstavu media, ktere se zivi reklamou. Internet ma daleko vetsi moznosti, je interaktivni!!! > CTR je na nic, nerika zhola nic o uspechu banneru (viz. treba fake > bannery). > Pokud budeme uvazovat o modelu dejme tomu zenskych serveru (zena.cz, zena-in.cz, dama.cz a ja nevim co jeste): inzerent se rozhodne, zda umisti reklamu na server podle toho, jaky cil a v jakem mnozstvi mu muze server poskytnout. No a pokud mu muze Internet vseobecne nabidnout jen treba polovinu cile, ktery chce zasahnout, pak nema duvod, proc umistit reklamu na Internet a ne klasicky treba do TV. Takze uvazuju dal, ze vetsina inzerentu nepochazi z klasickeho sveta, kde reklama (image reklama) generuje prinosy v podobe dodatecne realizovaneho prodeje, ale z prostredi Internetu a kruh se uzavira - inzerentem je server, jehoz obchodni model stavi take na prijmech z reklamy, tudiz potrebuje, aby reklama negenerovala prinos v podobe zvyseni prodeje, ale prinos v podobe zvysene navstevnosti = CTR. Pak je dulezitejsi samozrejme, jestli se uzivatel jeste vrati, jedno prokliknuti (fake bannery) je urcite k nicemu. Pro tento typ reklamy by tedy mozna stalo za uvahu definovat novou metriku, ktera by brala v uvahu CTR + procento uzivatelu, kteri zacnou po prokliknuti server pravidelne navstevovat. Tady je ovsem dalsi problem, ze lide si jaksi zvykli, ze na Internetu se da vsechno naprosto exaktne zmerit a ono se ukazuje, ze to vubec neni pravda. Preji hezky a bezproblemovy den! Jiri Brazda www.iPoradny.cz
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:42 CEST