Re: Cileni reklamy [Re: Re[2]: superstitials?]

From: Jiri Brazda (xbraj12@vse.cz)
Date: 28. 03. 2001, 12:39 CEST


----- Original Message -----
From: Tomas Krause <tom@navrcholu.cz>
To: <reklama@nawebu.cz>
Sent: Wednesday, March 28, 2001 11:45 AM
Subject: Re: Cileni reklamy [Re: Re[2]: superstitials?]


>
> To jsem nejak nepochopil.
> Vy kdyz vidite v TV nebo casopise reklamu na Volvo, jdete si ho
> hned koupit?
>

Dobre, nevyjadril jsem se presne: az si budu chtit koupit auto, koupim si
Volvo, protoze me jejich image reklama oslovila.

> Co je spatneho na tom, kdyz je reklama hlavnim zdrojem prijmu serveru? Ona
> snad neni hlavnim zdrojem prijmu napr. komercnich TV a radii? Jaky je v
> tom rozdil?
>

To je ono! mozna, ze servery typu Lupa, Zive asi vzdycky budou zavisle
prevazne na reklame, ale podle meho nelze videt Internet jako medium v
rovine tisk, radio, TV, Internet - proto ty strasne obchodni modely ruznych
serveru (buy.com), proste hodne lidi nemuze prekonat predstavu media, ktere
se zivi reklamou. Internet ma daleko vetsi moznosti, je interaktivni!!!

> CTR je na nic, nerika zhola nic o uspechu banneru (viz. treba fake
> bannery).
>

Pokud budeme uvazovat o modelu dejme tomu zenskych serveru (zena.cz,
zena-in.cz, dama.cz a ja nevim co jeste): inzerent se rozhodne, zda umisti
reklamu na server podle toho, jaky cil a v jakem mnozstvi mu muze server
poskytnout. No a pokud mu muze Internet vseobecne nabidnout jen treba
polovinu cile, ktery chce zasahnout, pak nema duvod, proc umistit reklamu na
Internet a ne klasicky treba do TV. Takze uvazuju dal, ze vetsina inzerentu
nepochazi z klasickeho sveta, kde reklama (image reklama) generuje prinosy v
podobe dodatecne realizovaneho prodeje, ale z prostredi Internetu a kruh se
uzavira - inzerentem je server, jehoz obchodni model stavi take na prijmech
z reklamy, tudiz potrebuje, aby reklama negenerovala prinos v podobe zvyseni
prodeje, ale prinos v podobe zvysene navstevnosti = CTR. Pak je dulezitejsi
samozrejme, jestli se uzivatel jeste vrati, jedno prokliknuti (fake bannery)
je urcite k nicemu. Pro tento typ reklamy by tedy mozna stalo za uvahu
definovat novou metriku, ktera by brala v uvahu CTR + procento uzivatelu,
kteri zacnou po prokliknuti server pravidelne navstevovat. Tady je ovsem
dalsi problem, ze lide si jaksi zvykli, ze na Internetu se da vsechno
naprosto exaktne zmerit a ono se ukazuje, ze to vubec neni pravda.

Preji hezky a bezproblemovy den!

Jiri Brazda
www.iPoradny.cz



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:42 CEST