Re: Cileni reklamy [Re: Re[2]: superstitials?]

From: Jan Tichy (jan.tichy@webbie.cz)
Date: 26. 03. 2001, 15:17 CEST


> takze navrhujete zruseni reklamy jako celku? Opravdu v zadnem mediu neni
> mozne cilit na konretniho cloveka, napr.Jiriho Hlavenku.

Kdyz uz jsme u tech definici, uvedu jeste jednu, pro dany problem klicovou:

"SEGMENT TRHU tvori soubor potencialnich zakazniku, kteri maji v podstate
stejne potreby a pozadavky a kteri budou na urcite marketingove akce
reagovat podobne."

Targeting je pak IMHO zamireni reklamy na jeden ci nekolik konkretnich
segmentu (tj. skupinu lidi s podobnym schematem nakupniho chovani -
to bezpochyby myslel pan Hlavenka svym vyrazem "konkretni clovek",
alespon ja jsem to tak pochopil) vyznacujici se urcitymi vlastnostmi.
Konkretni vlastnosti vsak uz zavisi na konkretnim produktu ci sluzbe.
Muzeme se tu o nich dlouho dohadovat, ale v praxi budou vyrobek od
vyrobku jine. Napr. pri reklame na Pokemony mne bude zajimat predevsim
vek cilove skupiny, zatimco pri propagaci luxusniho automobilu spis
uroven prijmu atd.

Nicmene ve vetsine pripadu asi pujde opravdu o demograficke, socioekonomicke
a psychograficke charakterisktiky daneho zakaznika spis nez o IP adresu,
OS a browser (vyuziti cileni zalozenem na technicke vybavenosti pocitace
daneho cloveka si dovedu predstavit snad jenom pri propagaci nejakeho
software urceneho jen pro dany OS apod.). A je naprosto zjevne, ze
zakazniky podle takovych charakteristik nelze v soucasnosti na webu
zadnym efektivnim zpusobem cilovat...



JT

------------------------------------------------
  Jan Tichy

  e-mail: jan.tichy@webbie.cz
  web: http://www.webbie.cz/



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:42 CEST