Re: Cileni reklamy [Re: Re[2]: superstitials?]

From: Martin Šimša (msimsa@seminarky.cz)
Date: 05. 03. 2001, 03:24 CET


Se zajmem sleduju vasi dnesni debatu nad targetingem internetove reklamy a
musim se priklonit k nazoru pana Fuksy.

Pane Hlavenka, to o cem mluvite - zacileni reklamy na KONKRETNIHO
uzivatele - prece nema s reklamou nic spolecneho! V pripade reklamy se nutne
pocita s urcitym rozptylem. S timto rizikem do toho inzerent jde a je mu
jasne, ze nepokryje celou svou target komunitu.  V pripade casopisu, radii a
v mensi mire i televiznich stanic se prece taky pouze odhaduje prumerny
divak, posluchac ci ctenar. Nikdy ale nelze dosahnout absolutni presnosti.

Internet je medium - prostrednik - mezi uzivatelem a webem/inzerentem stejne
jako je jim papir v pripade casopisu nebo televizor. Nic vic nic min.

Pokud inzerent chce oslovit urcite konkretni zakazniky, pak se tomu rika
"osobni prodej". Ve sfere internetu to sice neni osobni prodej tvari v tvar
zakaznikovi, ale v urcite mire lze realizovat (reklamy v signature,
newsletters...). Je tady ale nutna znalost svych uzivatelu ze strany
serveru, cehoz lze relativne spolehlive dosahnout pri registraci uzivatele
(a nejsou k tomu potreba ani osobni udaje).

Mixovani pojmu "reklama" a "osobni prodej" proto neni absolutne na miste.

Martin Simsa, student marketingu

http://www.seminarky.cz
====================
msimsa@seminarky.cz
tel.: 0606 808 635
====================
-----Původní zpráva-----
Od: jiri.hlavenka@cpress.cz <jiri.hlavenka@cpress.cz>
Komu: reklama@nawebu.cz <reklama@nawebu.cz>
Datum: 26. března 2001 21:02
Předmět: RE: Cileni reklamy [Re: Re[2]: superstitials?]


Ale to přece skutečně není žádný targeting! Target neboli cíl znamená
zamíření na konkrétního, POPSATELNÉHO člověka. A to, jaký používá OS nebo
prohlížeč je naprosto irelevantní.
I cílení podle hodin - to nejlepší, co vůbec je k dispozici - je pořád
hrozně málo a je to "střelba s obrovským rozptylem". Dělení na pracovní doba
vs. tarif i2001 či jak se jmenuje se může obrátit proti vám: v "pracovní
době" používají Internet také hodně děti a studenti ve školách a naopak
večer usedají za Internet lidé, kteří v práci pracují a nemají na brouzdání
čas. A cílení na "úterý nebo čtvrtek" je už vůbec nepochopitelné - v čem je
úterý jiné než čtvrtek?

A s tím pivem je to taky trošku vedle... Podle čeho víte, jací uživatelé
navštěvují tzv. ženské weby? Jsou to skutečně ženy nebo je tam polovina
mužů, kteří nakukují do ženského hájemství?
S targetingem to je zatím na Internetu dost slabé - což je taky důvod, proč
se neinzeruje víc.



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:42 CEST