Se zajmem sleduju vasi dnesni debatu nad targetingem internetove reklamy a musim se priklonit k nazoru pana Fuksy. Pane Hlavenka, to o cem mluvite - zacileni reklamy na KONKRETNIHO uzivatele - prece nema s reklamou nic spolecneho! V pripade reklamy se nutne pocita s urcitym rozptylem. S timto rizikem do toho inzerent jde a je mu jasne, ze nepokryje celou svou target komunitu. V pripade casopisu, radii a v mensi mire i televiznich stanic se prece taky pouze odhaduje prumerny divak, posluchac ci ctenar. Nikdy ale nelze dosahnout absolutni presnosti. Internet je medium - prostrednik - mezi uzivatelem a webem/inzerentem stejne jako je jim papir v pripade casopisu nebo televizor. Nic vic nic min. Pokud inzerent chce oslovit urcite konkretni zakazniky, pak se tomu rika "osobni prodej". Ve sfere internetu to sice neni osobni prodej tvari v tvar zakaznikovi, ale v urcite mire lze realizovat (reklamy v signature, newsletters...). Je tady ale nutna znalost svych uzivatelu ze strany serveru, cehoz lze relativne spolehlive dosahnout pri registraci uzivatele (a nejsou k tomu potreba ani osobni udaje). Mixovani pojmu "reklama" a "osobni prodej" proto neni absolutne na miste. Martin Simsa, student marketingu http://www.seminarky.cz ==================== msimsa@seminarky.cz tel.: 0606 808 635 ==================== -----Původní zpráva----- Od: jiri.hlavenka@cpress.cz <jiri.hlavenka@cpress.cz> Komu: reklama@nawebu.cz <reklama@nawebu.cz> Datum: 26. března 2001 21:02 Předmět: RE: Cileni reklamy [Re: Re[2]: superstitials?] Ale to přece skutečně není žádný targeting! Target neboli cíl znamená zamíření na konkrétního, POPSATELNÉHO člověka. A to, jaký používá OS nebo prohlížeč je naprosto irelevantní. I cílení podle hodin - to nejlepší, co vůbec je k dispozici - je pořád hrozně málo a je to "střelba s obrovským rozptylem". Dělení na pracovní doba vs. tarif i2001 či jak se jmenuje se může obrátit proti vám: v "pracovní době" používají Internet také hodně děti a studenti ve školách a naopak večer usedají za Internet lidé, kteří v práci pracují a nemají na brouzdání čas. A cílení na "úterý nebo čtvrtek" je už vůbec nepochopitelné - v čem je úterý jiné než čtvrtek? A s tím pivem je to taky trošku vedle... Podle čeho víte, jací uživatelé navštěvují tzv. ženské weby? Jsou to skutečně ženy nebo je tam polovina mužů, kteří nakukují do ženského hájemství? S targetingem to je zatím na Internetu dost slabé - což je taky důvod, proč se neinzeruje víc.
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:42 CEST