Re: Reklamni kampan

From: Libor Novacek (libor.novacek@novacomp.cz)
Date: 08. 04. 1999, 23:15 CEST


Michal Krause wrote:

> Dne 8. 4. 1999 Petr Matousek napsal:
>
> > Ne ze bych patril mezi odborniky na reklamu, ale mam dojem, ze kdyz nekdo ma
> > na starosti reklamu v ct nemusi byt nutne velkym odbornikem, tam jde spis o
> > vztahy mezi temi nejvyssimi manazery. A rozhodne to neznamena, ze je
> > odbornikem na reklamu internetovou. A podle jejich dosavadnich kroku, ktere
> > jsou trochu divne, vcetne zvlastnich kalkulaci toho co zaplati serveru za
> > vykoupenou plochu, bych soudil, ze vetsim odbornikem rozhodne budou lidi co
> > delaji billboard nebo linx.
> [snip]
>
> Puvodne jsem vubec nechtel do tehle debaty zasahovat, ale tenhle Petruv mail
> me tak trochu vyprovokoval. Myslim, ze je totiz zalozen na ponekud
> idealisticke predstave, ze vitezi vetsi odbornik. Nekdy ano. Ale casteji
> nikoliv. Reklama je totiz velky business a ta internetova urcite nebude v
> (blizke?) budoucnosti vyjimkou. A tam, kde se toci velke penize je
> nejdulezitejsi pouze jedina vec: marketing. Mozna jsou panove z Mr. Linxe ci
> BB odborniky na Internet ci reklamu na nem, ale at se na me nikdo nezlobi, na
> 99% nemaji lepsi obchodniky a zaroven kontakty nez spolecnost jako je IP nebo
> jine velke medialky. Zkratka a dobre, nezalezi na tom, zda ten ci onen ma
> lepsi technicke reseni, ale na tom, zda to dokaze prodat. Svet uz je takovy a
> za nas se to asi nezmeni.

Nejlepe se to ale zmeri podle prodeje. Ne prodeje reklamy, ale prodeje
zbozi/sluzeb, ktere ta reklama nabizi.

A jak se vsichni snazi sebevice, stejne nikdo nic nevyzkouma. U zadavatelu
je potreba jim dokazat, ze jejich reklama opravdu proda jejich zbozi. Coz
si myslim, ze je problem. Muselo by se nabizet velikou kampani zbozi,
ktere jinou cestou nebude propagovano. Pak mozna zjistime, jak ma a nema
smysl internetova reklama. Ja osobne to vidim dost pesimisticky a cerne.
Mozna to funguje na MobilServeru, ze tam rotuje banner dealera telefonu
a sem tam nekdo neco koupi, ale myslim si, ze mame moc chude lidi
na to, aby tu mohla prouzkova reklama poradne prosperovat.

Porad ta pulminutova reklama v TV pred zpravami je za par set tisic, za tu
cenu to oslovi tak siroke spektrum populace, ze stejna suma vydana na
bannery nemuze mit tak siroky zaber. A jeste navic, kdyz jsme u toho IP,
jedno zobrazeni (resp. bannercall) tam klienta muze prijit nekolikanasobne
draz, nez klasicka imprese. Takze reklama na vlozky v TV, kde projede
www.vlozky.cz je asi porad lepsi nez bannery (BTW - ta domena je jeste
stale volna ;-) ).

Vim, ze tim jdu i tak trochu proti sobe (take by nas mela reklama zivit), ale
je to IMHO realita soucasneho Internetoveho trhu. Vzdyt se staci podivat na
velike servery - kde jede nejaka opravdu komercni reklama, ktera neni barterova
nebo primo Mr.Cinana ci BillGateseBoardu ? :-)))
/sorry, Lin(x) asi neni Cinan, co? :-)/

Libor Novacek,
sefredaktor a jednatel spolecnosti
~~~~~~~~~~~~~~~~~~d@t@ktiv~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ======@  http://www.detektiv.cz  @========
zpravodajsky a informacni server o vyhledavani na Internetu
   NOVA Computers, s.r.o. - http://www.novacomp.cz
     Internet aplikace, prezentace a poradenstvi
         Na Veseli 6/826, Praha 4 - Pankrac
       tel./fax: 02/421090, GSM : 0602/727336
          info@novacomp.cz info@detektiv.cz



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:34 CEST