RE: Reklamni kampan

From: Tomas Kouba (tomas@neo.cz)
Date: 09. 04. 1999, 08:27 CEST


Naprosto souhlasim, technicka znalost je prima, ale pri prodeji moc
nepomaha. Je spousta prikladu ze zivota (VHS, Microsoft, ...), ale nastesti
existuji i vyjimky, napr. Linux.

---------------------------------------
Tomas Kouba
mailto:tomas@neo.cz


-----Original Message-----
From: Michal Krause [mailto:mike@navrcholu.cz]
Sent: Thursday, April 08, 1999 9:29 PM
To: reklama@nawebu.cz
Subject: Re: Reklamni kampan


Dne 8. 4. 1999 Petr Matousek napsal:

> Ne ze bych patril mezi odborniky na reklamu, ale mam dojem, ze kdyz nekdo
ma
> na starosti reklamu v ct nemusi byt nutne velkym odbornikem, tam jde spis
o
> vztahy mezi temi nejvyssimi manazery. A rozhodne to neznamena, ze je
> odbornikem na reklamu internetovou. A podle jejich dosavadnich kroku,
ktere
> jsou trochu divne, vcetne zvlastnich kalkulaci toho co zaplati serveru za
> vykoupenou plochu, bych soudil, ze vetsim odbornikem rozhodne budou lidi
co
> delaji billboard nebo linx.
[snip]

Puvodne jsem vubec nechtel do tehle debaty zasahovat, ale tenhle Petruv mail
me tak trochu vyprovokoval. Myslim, ze je totiz zalozen na ponekud
idealisticke predstave, ze vitezi vetsi odbornik. Nekdy ano. Ale casteji
nikoliv. Reklama je totiz velky business a ta internetova urcite nebude v
(blizke?) budoucnosti vyjimkou. A tam, kde se toci velke penize je
nejdulezitejsi pouze jedina vec: marketing. Mozna jsou panove z Mr. Linxe ci
BB odborniky na Internet ci reklamu na nem, ale at se na me nikdo nezlobi,
na
99% nemaji lepsi obchodniky a zaroven kontakty nez spolecnost jako je IP
nebo
jine velke medialky. Zkratka a dobre, nezalezi na tom, zda ten ci onen ma
lepsi technicke reseni, ale na tom, zda to dokaze prodat. Svet uz je takovy
a
za nas se to asi nezmeni.

Myslim, ze s dukazy mych tvrzeni se setkava vetsina z nas kazdy den. Kdyz
pominu obligatni Micro$oft a Windows, je tady napriklad Dell, ktery prodava
nejvice pocitacu, prestoze ty jeho nejsou o nic lepsi nez jine, stavene v
tajwanske garazi, je tady Apple, ktery naopak lepsi byl a marketingem si to
prohral. Mimo pocitacovou branzi je peknym a navic tuzemskym prikladem TV
Nova s priblblymi mexickymi serialy, ovsem obrovskou sledovanosti - diky
marketingu.

S pozdravem

Michal Krause                                                      /\
ICQ: 7665279            Informace (nejenom) ze sveta Linuxu     /\/  \
email: mike@navrcholu.cz ______ http://www.root.cz/ ______ NAVRCHOLU.cz



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:34 CEST