On Wed, 10 Mar 1999, Ludek ZITA wrote:
> To ovsem nemeni nic na tom, ze pokud maji zajemci o reklamu podobnou
> zkusenost jako ja, budou se spise poohlizet po reklame na pevne obdobi.
> Protoze pokud si nekde zaplatim
> pack za 3500 mesicne a nasledne ze statistiky zjistim, ze za stejny pocet
> shlednuti bych platil cca 5-6 tisic tezko mne nekdo vysvetli vyhodnost
> impresi i kdyby byly jakkoliv rozlozeny.
>
> Zde je zrejme chybou to, ze vsicni poskytovatele reklaniho prostroru se
> zachovali podobne jako Telecom a za ohromneho kriku jak je to pro zakaznika
> vyhodne tise prostrednictvi prodeje poctu imresi de fakto zdrazili reklamu o
> cca 30%. Vim o cem mluvim, protoze reklamni prostor jsem prave v obdobi
> vseobecneho prechodu k impresim kupoval a samozrejme jsem hodne prolezl a
> vybiral.
Obavam se, ze Vase znalost problematiky je povrchni ci jednostranna. Vase
vnimani reklamy vychazi z principu reklamy tistene ci televizni, kdy sazim
sve investice a doufam, ze se zhodnoti tak, jak ocekavam (tj. ze si noviny
precte/televizi pusti ocekavany pocet lidi).
Internet prinesl do reklamy jednu z veci, ktera mi pripada pomerne uzasna:
presnost. Ac vam pripada nevyhodna, ja jeji vyhody dokazi rozpoznat
a ocenit: na strane klienta je moznost porovnavat ceny jednotlivych medii,
neb se srovnava srovnatelne, zaroven ma zaruku, ze za mesic neprotoci
nekolikanasobne mene, nez ocekaval.
Z druhe strany, tj. nas, poskytovatelu obsahu site Internet, je vyhodnost
taktez patrna: medialni a reklamni agentury obchoduji s exaktnimi cisly,
tudiz neni vse o tom, zda-li si klient vzpomene, ze nekde vas server
zahledl a mysli si, ze je navstevovany, ale o tom, ze je prodavano
hmatatelne zbozi.
Svetove trendy k podobnemu prodeji proste smeruji, resp. tam jiz davno
jsou. Zpusob prodeje, ktery prosazujete, zustane mozna berlickou pro male
servery, ale ty velke, ktere jsou zivy z reklamy, si podobne principy
nemohou dovolit.
S pozdravem
Adam Hauner
--=[ AHA ]=[ aha@pinknet.cz ]=[ ICQ 3443338 ]=[ http://www.postcard.cz ]=--
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:34 CEST