Mel bych tu jine "eticko-pravnicke" tema pro tvurce reklamy: porusovani autorskych prav. Nemam na mysli software (to by byla nuda, nuda, sed, sed ;-)), ale grafiku. Klasicke reklamni agentury si muzou dovolit pracovat s profesionalnimi fotobankami. Webari jsou chudi, technicky mene narocni (pro 72 dpi muzou stacit i nahledove katalogy) a zvykli, ze tuny grafiky se vali vsude, jen ji zvednout. Divil bych se, kdyby vsechny ty prasatka, budiky, krajinky, usmevave ksichty, zamracene ksichty, oblecene slecny a neoblecene slecny, co se vyskytuji na bannerech i na samotnych strankach, pochazeli z legalne ziskanych zdroju. Ted mam spise na mysli drobnosti -- jinym pripadem je, kdyz si nekdo "vypujci" cele graficke napady, to uz by spise bylo plagiatorstvi. Diskuse na toto tema by se asi dala rovnou uzavrit s tim, ze jakekoliv "vypujcovani" obrazku je nezakonne, ale treba by k tomu chtel nekdo uvest neco zajimavejsiho... *** Pavel Simek *** psimek@pinknet.cz *** http://home.pinknet.cz/~psimek
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:32 CEST